Smith Flyer był amerykańskim samochodem produkowanym przez A.O. Smith Company w Milwaukee od 1915 r. do około 1919 r., kiedy sprzedano prawa do produkcji Briggs & Stratton i został przemianowany na Briggs & Stratton Flyer. Flyer był małym, prostym i lekkim, dwumiejscowym pojazdem na drewnianej ramie, która służyła jako podwozie oraz jako zawieszenie. Mały silnik benzynowy był zamontowany w piątym kole, które napędzało samochodzik. Rozstaw osi wynosił 1575 mm, szerokość pojazdu wynosiła 762 mm, a koła miały średnicę 20 cali. Piąte koło było napędzane bezpośrednio przez silnik, silnik był uruchamiany z lekko podniesionym kołem napędowym, za pomocą korbki umieszczonej w feldze, a następnie, gdy silnik pracował płynnie, kierowca delikatnie obniżał silnik (za pomocą dźwigni), aby płynnie ruszyć do przodu. Silnik miał moc 2 KM, maksymalna prędkość wynosiła 40 km/h. Za hamulce służyły błotniki, przyciskane do tylnych kół za pomocą pedału hamulca.
Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.