| 
		
	 
		
			| 
					Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
				 |  
			| Autor | Wiadomość |  
		
	
		| Gomulsky   Uczeń
 
  
 
   Liczba postów: 129
 Imię: Kuba
 Skąd: Dąbrowa Tarn.
 Pojazd: Inny
 
 | 
			| RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień 
 
				Czyli chodził cały czas na granicy/w obrębie stuku. Należy pamiętać, że "sztywny" zapłon to pewien kompromis pomiędzy wolnymi a wysokimi obrotami i przy takiej wydumce ani trochę nie sugerowałbym się wartościami podawanymi dla seryjnego silnika. Mapy zapłonowe też nie są liniowe a na ich przebieg wpływa więcej parametrów niż tylko obroty, właściwie to najważniejszym, prócz obrotów, jest otwarcie przepustnicy (czyt. obciążenie), a ono co oczywiste ma wpływ na napełnienie cylindra. Opóźnienie zapłonu ma sens, ale raczej przy wyższych obrotach, choć w sumie w silniku 2T to obroty będą o połowę niższe niż w 4T, ale 2000 RPM to na pewno jeszcze nie ta granica. Tak jak pisałem powyżej najlepszy byłby zapłon mikroprocesorowy (np. coś takiego https://www.youtube.com/watch?v=cnBHZwnYsmU  ), który zmieniałby kąt wyprzedzenia zapłonu wraz ze zmianą obrotów, wtedy można zrobić całkiem spoko mapę, a i tak w najprostszej wersji byłaby to mapa raptem 2D, niestety do 3D trzeba by jeszcze 3 parametr - albo podciśnienie przed membraną, albo otwarcie przepustnicy. Tyle, że to są już grubsze kminy i wiąże się to ze sporymi kosztami...
  (06-05-2018 21:47:04)kaziq napisał(a):  Ja w tym momencie gdy silnik jest już dopracowany i nie ma większych wad skupił bym się na poprawieniu nadwozia i zawieszenia, o ogumieniu nie wspominając, zdemontował bym motorower do zera i zają się tuningiem reszty, wzmocnienia i modernizacja ramy, ułożyskowania, zawieszenia, nowy customowy wahacz itd. 
Tylko jak to zrobić? Wahacz można dorobić z Alu, o większym profilu i zastąpić 2 amory jednym centralnym. Można by też pokminić z kątem wyprzedzenia osi koła przedniego (tylko spawanie przy polu numerowym   ). Ale z ramą to sprawa już nie jest taka prosta... Jednak jeśli tutaj puściły mocowania silnika to najlepiej byłoby wzmocnić samo mocowanie i najbliższą okolicę, bo reszta ramy raczej nie jest narażona na obciążenia inne niż przewidział to producent.
			 |  |  
	| 06-05-2018 22:58:41 |  |  
	
	| ![[+]](images/Corporate/collapse_collapsed.gif)  
 |  
		
	 
		
  
 
 
| Wiadomości w tym wątku |  
| RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień -  Gomulsky - 06-05-2018 22:58:41 |  
 
 
 
 
		
		
	 
 Użytkownicy przeglądający ten wątek:
 
 
 | 
 
 
 
 
 |