Baaaardzo dziękuję za liczny odzew w temacie

Jestem zaskoczony, że grono fanów tych sprzętów wciąż jest tak liczne. Nie spodziewałem się tego tak samo jak wciąż nie spodziewam się, by grono fanów np. Maluchów, dużych fiatów czy syren było wciąż tak aktywne.
Niestety też pracuję pn-pt, a w weekendy piszę pracę magisterską, więc również nie dysponuję dużą ilością czasu :/
Propozycja Charpera brzmi serio super, ale niestety nie mam własnej przyczepki ani haka w samochodzie, więc jedyne o czym pomyślałem to przyjechanie na kołach i powrót pociągiem/busem.
(01-04-2018 22:19:02)JGNZM napisał(a): Z pierwszym kompletnie się nie zgodzę, bo cewki to tylko zdjęcie kapy zapłonu i magneta itp. W żadnym wypadku nie trzeba rozpoławiać silnika. Zapraszam do mojego wątku z Chartem, myślę, że tam znajdziesz otuchę do pracy, zwłaszcza jak zobaczysz w jakim stanie był przed remontem 
Po prostu spojrzałem na pierwsze zdjęcie jakie wstawiłeś w poprzednim poście i uznałem, że masz zdjętą lewą pokrywę od skrzyni biegów. Czy może się mylę i cała skrzynia wraz ze sprzęgłem jest po prawej a lewa pokrywa skrywa tylko cewki i niezobowiązuje do spuszczenia oleju przed jej otwarciem?
(01-04-2018 22:19:02)JGNZM napisał(a): Typowo. Trzeba naoliwić linki (niby się nie powinno ale pomaga), rozebrać i wyczyścić sprzęgło a przede wszystkim stoczyć tarczę dociskową i zabierak. Te dwa elementy są zrobione z dość miękkiego aluminium, zresztą tego samego co kartery i po większym przebiegu zaczyna ślizgać sprzęgło a wystarczy tylko stoczyć te dwa elementy. I wymienić sprężynę sprzęgła, bo pewnie jest zbyt twarda.
To jest to dość priorytetowa sprawa. W tym tygodniu kupię olej do skrzyń i wymienię - zobacze jakie będą efekty. W najgorszym razie znów spuszczę olej i rozbiorę skrzynię, ALE:
-potrzebuję narzędzi. W instrukcji do rometa wspomina się o kilku narzędziach potrzebnych do pracy z Chartem: klucz płaski 17/19, nasadowe 24, 17/21, 16/13, pokrętło, wkrętak mały i duży i klucz wielootowory. Po za jednym śrubokrętem nie ma żadnych narzędzi. Czy powinienem kupić wszystkie te powyższe?
-nie mam żadnych innych narzędzi, czy dam sobię rade z ewentualnym rozebraniem sprzęgła i zaaplikowaniem mu nowych części zamiennych? Czy są to elementy wymagające profesjonalnych narzędzi?
-wg. instrukcji należy spuszczać olej z rozgrzanego silnika? Prawda to?
(01-04-2018 22:19:02)JGNZM napisał(a): Bzdury, przełączniki są bardzo proste w budowie i w 80% przypadków da się je naprawić. Chyba warto pomyśleć nad jakimś poradnikiem w sprawie ich naprawy. Kierunkowskazów nie kupuj na OLX itp. Polecam kupować w czasie np po 1 sztuce albo po kilka ale uszkodzonych i skompletować sobie ładny oryginał. Ja tak robiłem i wydałem na kierunkowskazy maksymalnie 70 zł.
Pewnie masz rację, że lepiej naprawić przełączniki. Wyłącznika zapłonu chyba póki co nie potrzebuje, więc może być luźny a sam włacznik świateł pewnie da się jakoś odblokować by się ruszał

Nie czuję bym umiał naprawić uszkodzone kierunki. Pewnie umiem wymienić żarówkę jeśli jest wkręcana, ale na tym kończy się moja wiedza. Szczerze mówiąc, to nie mam nic przeciwko kupieniu czterech sztuk z allegro, np. takich:
http://allegro.pl/kierunki-kierunkowskaz...29054.html
plus 4x żarówki 6v po 4zł. Wydaje mi się to znacznie prostsze rozwiązanie niż wyczekiwanie na pojawienie się w sieci uszkodzonych za 2x taką kwotę. Pozostaje problem, czy te będą kompatybilne z chartowymi otworami montażowymi. Co myślicie?