Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Chart - budowa elektryki od zera
|
Autor |
Wiadomość |
JGNZM
Chartełowiec
Liczba postów: 1,247
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Chart - budowa elektryki od zera
(01-04-2018 15:48:35)Zielak napisał(a): Nie wygląda to najlepiej. Wygląda na całe mnóstwo roboty i rozczłonkowanie skrzyni biegów, żeby poprzewijać cewki oraz połowy motoroweru by się dobrać do wszystkich kabli.
Z pierwszym kompletnie się nie zgodzę, bo cewki to tylko zdjęcie kapy zapłonu i magneta itp. W żadnym wypadku nie trzeba rozpoławiać silnika. Zapraszam do mojego wątku z Chartem, myślę, że tam znajdziesz otuchę do pracy, zwłaszcza jak zobaczysz w jakim stanie był przed remontem
Cytat:Do tego zauważyłem, że w prawym przełączniku zespolonym mam chyba popsute przyciski (wajcha od świateł nie daje się ruszyć a wyłącznik zapłonu luźno lata na boki).
Dochodzę do wniosku, że należało by go robić całego od podstaw - całą elektrykę od zera a zupełnie się na niej nie znam; kupno kierunków (oryginalne są przedrogie - np. po 80zł/szt x4), wymiana prawego przełącznika zespolonego,.... Do tego, jak widać na zdjęciu z mojego poprzedniego posta, mój schowek jest lekko uszkodzony - boję się, że akumulator może nie wejść i znowu dojdą jakieś naprawy.
Bzdury, przełączniki są bardzo proste w budowie i w 80% przypadków da się je naprawić. Chyba warto pomyśleć nad jakimś poradnikiem w sprawie ich naprawy. Kierunkowskazów nie kupuj na OLX itp. Polecam kupować w czasie np po 1 sztuce albo po kilka ale uszkodzonych i skompletować sobie ładny oryginał. Ja tak robiłem i wydałem na kierunkowskazy maksymalnie 70 zł.
Cytat:Co więcej sprzęgło bardzo, bardzo ciężko mi chodzi i trochę się ślizga (mam trudności z rozpięciem napędu w czasie jazdy) - myślę, by zacząć od wymiany oleju w skrzyni, ale jeśli to nie pomoże, to trzeba będzie jeszcze sprzęgło naprawiać.
Typowo. Trzeba naoliwić linki (niby się nie powinno ale pomaga), rozebrać i wyczyścić sprzęgło a przede wszystkim stoczyć tarczę dociskową i zabierak. Te dwa elementy są zrobione z dość miękkiego aluminium, zresztą tego samego co kartery i po większym przebiegu zaczyna ślizgać sprzęgło a wystarczy tylko stoczyć te dwa elementy. I wymienić sprężynę sprzęgła, bo pewnie jest zbyt twarda.
Cytat:Jestem gotów w niego wsadzić powiedzmy z 500-700zł, ale obawiam się, że sam nie ogarnę i musiałbym zlecać serwisom, które mnie mocno policzą.
Ja mogę ci zrobić silnik, znam je na pamięć i wiem już co im może dolegać i co zrobić, żeby pracowały lepiej niż nowe ![Wink Wink](images/smilies/wink.gif) Gdyby nie ta odległość to równie dobrze mógłbym ci zrobić całość Charta (oczywiście nie remont całego, no bo na to jak na razie nie mam czasu).
http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=36252
![Heart Heart](images/smilies/heart.gif) Romet Charteł bogiem mym
![Cool Cool](images/smilies/cool.gif) Romet Traper nałogiem mym
![Big Grin Big Grin](images/smilies/biggrin.gif) CZ 3 5 0 zapiernicza tuż pod Z E R O
W sensie zamyka licznik ![Tongue Tongue](images/smilies/tongue.gif)
|
|
01-04-2018 22:19:02 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Chart - budowa elektryki od zera - JGNZM - 01-04-2018 22:19:02
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|