Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Chart - budowa elektryki od zera
|
Autor |
Wiadomość |
JGNZM
Chartełowiec
Liczba postów: 1,247
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Chart - budowa elektryki od zera
(01-04-2018 15:48:35)Zielak napisał(a): Nie wygląda to najlepiej. Wygląda na całe mnóstwo roboty i rozczłonkowanie skrzyni biegów, żeby poprzewijać cewki oraz połowy motoroweru by się dobrać do wszystkich kabli.
Z pierwszym kompletnie się nie zgodzę, bo cewki to tylko zdjęcie kapy zapłonu i magneta itp. W żadnym wypadku nie trzeba rozpoławiać silnika. Zapraszam do mojego wątku z Chartem, myślę, że tam znajdziesz otuchę do pracy, zwłaszcza jak zobaczysz w jakim stanie był przed remontem
Cytat:Do tego zauważyłem, że w prawym przełączniku zespolonym mam chyba popsute przyciski (wajcha od świateł nie daje się ruszyć a wyłącznik zapłonu luźno lata na boki).
Dochodzę do wniosku, że należało by go robić całego od podstaw - całą elektrykę od zera a zupełnie się na niej nie znam; kupno kierunków (oryginalne są przedrogie - np. po 80zł/szt x4), wymiana prawego przełącznika zespolonego,.... Do tego, jak widać na zdjęciu z mojego poprzedniego posta, mój schowek jest lekko uszkodzony - boję się, że akumulator może nie wejść i znowu dojdą jakieś naprawy.
Bzdury, przełączniki są bardzo proste w budowie i w 80% przypadków da się je naprawić. Chyba warto pomyśleć nad jakimś poradnikiem w sprawie ich naprawy. Kierunkowskazów nie kupuj na OLX itp. Polecam kupować w czasie np po 1 sztuce albo po kilka ale uszkodzonych i skompletować sobie ładny oryginał. Ja tak robiłem i wydałem na kierunkowskazy maksymalnie 70 zł.
Cytat:Co więcej sprzęgło bardzo, bardzo ciężko mi chodzi i trochę się ślizga (mam trudności z rozpięciem napędu w czasie jazdy) - myślę, by zacząć od wymiany oleju w skrzyni, ale jeśli to nie pomoże, to trzeba będzie jeszcze sprzęgło naprawiać.
Typowo. Trzeba naoliwić linki (niby się nie powinno ale pomaga), rozebrać i wyczyścić sprzęgło a przede wszystkim stoczyć tarczę dociskową i zabierak. Te dwa elementy są zrobione z dość miękkiego aluminium, zresztą tego samego co kartery i po większym przebiegu zaczyna ślizgać sprzęgło a wystarczy tylko stoczyć te dwa elementy. I wymienić sprężynę sprzęgła, bo pewnie jest zbyt twarda.
Cytat:Jestem gotów w niego wsadzić powiedzmy z 500-700zł, ale obawiam się, że sam nie ogarnę i musiałbym zlecać serwisom, które mnie mocno policzą.
Ja mogę ci zrobić silnik, znam je na pamięć i wiem już co im może dolegać i co zrobić, żeby pracowały lepiej niż nowe  Gdyby nie ta odległość to równie dobrze mógłbym ci zrobić całość Charta (oczywiście nie remont całego, no bo na to jak na razie nie mam czasu).
http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=36252
 Romet Charteł bogiem mym
 Romet Traper nałogiem mym
 CZ 3 5 0 zapiernicza tuż pod Z E R O
W sensie zamyka licznik 
|
|
01-04-2018 22:19:02 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Chart - budowa elektryki od zera - JGNZM - 01-04-2018 22:19:02
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|