Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Chart - budowa elektryki od zera
|
Autor |
Wiadomość |
Zielak
Nowy
![*](http://www.chlopcyrometowcy.pl/images/nowy.png)
Liczba postów: 5
Imię: Tomasz
Skąd: Warszawa (Mokotów)
Pojazd: Romet Chart
|
Chart - budowa elektryki od zera
Cześć,
niedawno kupiłem Charta. Silnik pracuje jak żyleta, ale niestety zupełnie brakuje w nim elektryki. Chciałbym ją ogarnąć i machnąć przegląd, co by dało się normalnie poruszać po drogach. Problem w tym, że mocno się na tym nie znam. Starałem się wyczytać to w starych tematach, ale nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytania.
Środek mojego schowka wygląda tak:
https://zapodaj.net/5423cf8f51ffd.jpg.html
To ten z lewej strony - czy z prawej też coś jest? Niestety nie mam póki co śrubokrętu, żeby go otworzyć.
Na samym dole jest jakaś płytka samoróbka, ale to nie ważne. Chodzi mi o okablowanie i te ustrojstwa tam w środku. Niestety nie wiem co jest czym i czego brak. Podejrzewam, że i tak pojadę do jakiegoś warsztatu by mi to ogarnęli, ale chciałbym zawczasu kupić części.
Problem w tym, że nie mam pojęcia jakie i to nie tylko dlatego, że nie wiem których części mi brak, ale też dlatego, że tu na forum jest niezła walka między instalacjami 6v, 12v a takimi bezakumulatorowymi. Jakie rozwiązanie było by nalepsze w moim przypadku? Zamierzam poruszać się Rometem głównie po mieście. Czasem jakieś pola i lasy, ale najbardziej zależy mi by dawał radę w mieście. W związku z tym potrzebuję czegoś co wytrzyma światła zapalone niemal podczas całego czasu jazdy - czy w tej sytuacji światła podpinać pod akumulator (6v/12v?) czy jakoś tam bezpośrednio pod cewkę (czy ja ją w ogóle mam? Zapłon mam, więc jeśli do tego potrzebna jest cewka, to mam) i to wystarczy? Potrzebuje też kierunków, których póki co nie mam, ale planuję kupić. Może są jakieś ciekawe rozwiązania led, które nie żrą dużo prądu i ominąłbym tym problem słabego ładowania/zbyt dużego obciążenia instalacji?
Czym jest ta biała kostka na zdjęciu? Co mogę w nią wpiąć? Nie mam również stacyjki, ale chyba po prostu wyposażę się w jakiś zamek rowerowy
Będę bardzo wdzięczny za odpowiedzi.
EDIT:
np. tu: http://chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=1930
wyczytałem, że akumulator powinien być koniecznie kwasowy. W innym poście przeczytałem by brać koniecznie żelowy, to nie będę musiał się martwić o jego pozycje. Szukając po tematach znalazłem sporo sprzecznych informacji, więc jestem trochę zagubiony ![Smile Smile](images/smilies/smile.gif) Moim celem jest by rozpracowac jak się za to w ogóle zabrać i pewnie pojechać do jakiegoś warsztatu w którym mi to popodłączają, poprzedłużają kable, pospinają i uruchomią. Chciałbym jednak ograniczyć ich pracę do minimum ze względu na potencjalne koszta.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-03-2018 21:39:02 przez Zielak.)
|
|
31-03-2018 21:35:31 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
Chart - budowa elektryki od zera - Zielak - 31-03-2018 21:35:31
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|