Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
problem z CDI
Autor Wiadomość
sampras Offline
Nowy
*


Liczba postów: 75
Imię: Witold
Skąd: Wrocław
Pojazd: Romet Komar
Post: #29
RE: problem z CDI
Witam,


można zacząć od sprawdzenia poprawności połączeń elementów zapłonu.

Aby mieć pewność, że masa jest w porządku, można wszystkie punkty/przewody masowe podpiąć do obudowy silnika np. pod wkręt w obudowie silnika (na czas testu instalacji).

Sposób podłączenia przewodów do modułu CDI był pokazany na rysunku we wcześniejszym poście (16-03-2018 18:12:27).

W układzie zapłonowym CDI powinniśmy mieć:

1. Cewkę w iskrowniku, która ma zasilać moduł CDI: bezpośrednio (gdy cewka przewinięta) lub poprzez transformator np. 9V/220V (cewka nieprzewinięta). Cewka ta podpięta jest tylko do modułu CDI (wg rysunku). Druga strona cewki ma być podpięta do masy.

2. Impulsator podpięty jest do modułu CDI (wg rysunku ). Obudowa (podstawka) impulsatora musi mieć kontakt z masą.Impulsator musi być jak najbliżej metalowego (stal nie aluminium) elementu , który będzie wyzwalał impuls.

3. Moduł CDI podpinamy wg rysunku. Jedno połączenie idzie z modułu CDI do cewki butelkowej (lub cewki ze skutera) na to złącze (nr 1) do którego wcześniej podpięta była cewka w starym zapłonie platynkowym. Odpowiedni styk modułu musi być na stałe podpięty z masą. Inny styk modułu służy do gaszenia silnika poprzez zwarcie styku na chwilę do masy.

4. Cewka butelkowa (lub cewka ze skutera) podpięta jest jednym złączem (nr 1) do modułu CDI a drugim (nr 15) do masy. Przewód wysokiego napięcia z cewki idzie na świecę. Na czas testów odpiąć te przewody z cewki butelkowej ze złącza nr 1, które nie są połączone z naszym obwodem CDI (np. jeśli są takie podpięte ze stacyjki).


Testowanie.
Świeca podpięta do sprawdzenia iskry. Jeśli przy próbie rozruchu silnika nie pojawia się iskra (próbujemy na kliku świecach) to próbujemy zmierzyć rezystancję cewki zasilającej CDI, rezystancję impulsatora oraz napięcie na cewce zasilającej moduł CDI. Powinniśmy też sprawdzić cewkę butelkową.

Aby zmierzyć rezystancję cewki CDI musimy ją odpiąć od modułu CDI. Miernik uniwersalny ustawiamy na pomiar rezystancji (zakres rzędu 2k). Jeden przewód miernika dajemy do przewody cewki drugi do masy. Zwykle zmierzona rezystancja jest od 150ohm do 400ohm.

Podobnie mierzymy rezystancję impulsatora uprzednio odpinając go od modułu CDI. Wartoś zmierzona jest zwykle od 15ohm do 200ohm.


Za pomocą miernika uniwersalnego próbujemy zbadac napięcie na cewce zasilającej CDI. Z powrotem podpinamy cewkę CDI i impulsator do modułu CDI.
Miernik ustawiamy na pomiar napięcia przemiennego. Podpinamy miernik jednym przewodem do przewiniętej cewki CDI (zasilajacej moduł CDI), drugim do masy (silnik). Uruchamiamy energicznie rozrusznik. Cewka powinna dawać napięcie, powiedzmy od ok.40V do ok. 300V.

Jak sprawdzić cewkę butelkową - w sieci są opisy np. za pomocą baterii 9V.


Pozdrawiam
18-03-2018 04:00:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
problem z CDI - miki123s - 30-12-2017, 18:13:46
RE: problem z CDI - rafi555 - 30-12-2017, 18:41:30
RE: problem z CDI - miki123s - 30-12-2017, 18:58:42
RE: problem z CDI - Motorowerzystka - 30-12-2017, 21:53:50
RE: problem z CDI - miki123s - 12-03-2018, 17:36:03
RE: problem z CDI - miki123s - 13-03-2018, 14:45:13
RE: problem z CDI - rafi555 - 13-03-2018, 22:25:40
RE: problem z CDI - miki123s - 14-03-2018, 09:43:45
RE: problem z CDI - miki123s - 15-03-2018, 13:49:19
RE: problem z CDI - miki123s - 15-03-2018, 14:50:44
RE: problem z CDI - miki123s - 15-03-2018, 18:14:20
RE: problem z CDI - Motorowerzystka - 15-03-2018, 19:22:42
RE: problem z CDI - rafi555 - 15-03-2018, 19:52:26
RE: problem z CDI - miki123s - 16-03-2018, 21:12:27
RE: problem z CDI - kaziq - 16-03-2018, 21:38:05
RE: problem z CDI - miki123s - 16-03-2018, 21:44:50
RE: problem z CDI - kaziq - 16-03-2018, 21:54:37
RE: problem z CDI - miki123s - 17-03-2018, 00:09:50
RE: problem z CDI - stqc - 17-03-2018, 13:00:34
RE: problem z CDI - kaziq - 17-03-2018, 13:44:57
RE: problem z CDI - miki123s - 17-03-2018, 15:33:59
RE: problem z CDI - stqc - 17-03-2018, 16:13:21
RE: problem z CDI - miki123s - 17-03-2018, 16:32:49
RE: problem z CDI - kaziq - 17-03-2018, 18:12:40
RE: problem z CDI - stqc - 17-03-2018, 18:42:10
RE: problem z CDI - miki123s - 17-03-2018, 21:31:41
RE: problem z CDI - miki123s - 17-03-2018, 23:14:12
RE: problem z CDI - sampras - 18-03-2018 04:00:45
RE: problem z CDI - stqc - 18-03-2018, 03:09:14
RE: problem z CDI - miki123s - 18-03-2018, 14:54:44
RE: problem z CDI - sampras - 18-03-2018, 16:40:27
RE: problem z CDI - miki123s - 18-03-2018, 16:46:01
RE: problem z CDI - sampras - 18-03-2018, 17:06:26
RE: problem z CDI - miki123s - 18-03-2018, 17:35:59
RE: problem z CDI - Maciox_27 - 18-03-2018, 18:46:33
RE: problem z CDI - miki123s - 24-03-2018, 14:52:16
RE: problem z CDI - miki123s - 24-03-2018, 22:17:27
RE: problem z CDI - miki123s - 25-03-2018, 14:24:21
RE: problem z CDI - miki123s - 26-03-2018, 16:35:24
RE: problem z CDI - seler1500 - 26-03-2018, 17:24:18
RE: problem z CDI - miki123s - 26-03-2018, 18:18:18
RE: problem z CDI - stqc - 26-03-2018, 19:31:19
RE: problem z CDI - miki123s - 26-03-2018, 19:55:24
RE: problem z CDI - seler1500 - 26-03-2018, 21:45:45
RE: problem z CDI - stqc - 26-03-2018, 22:32:14
RE: problem z CDI - miki123s - 26-03-2018, 23:27:12
RE: problem z CDI - stqc - 26-03-2018, 23:41:30




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
50T-1, 200 albo 205 - któ...
Ostatni post: Dinozaur
Dzisiaj 20:57:37
» Odpowiedzi: 302
» Wyświetleń: 38468
Czy z takim uszkodzeniem ...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Dzisiaj 19:28:05
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 55
Siema wszystkim ?
Ostatni post: pawlito31
Dzisiaj 14:34:42
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 35
PONY 301 1988 Pawła z Kos...
Ostatni post: joozek
Dzisiaj 01:36:01
» Odpowiedzi: 165
» Wyświetleń: 64100
Ogar 200 1986 z piwnicy
Ostatni post: zbyhoo
Wczoraj 15:40:11
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 400
Przednie zawieszenie w Og...
Ostatni post: grissley
Wczoraj 04:14:59
» Odpowiedzi: 24
» Wyświetleń: 1639
Romet Jaguar?
Ostatni post: wojakrob
Wczoraj 00:21:03
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 785
Huragan RetroGrade - doku...
Ostatni post: wojakrob
Wczoraj 00:18:08
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 806
Romet 50-TS1 2362
Ostatni post: VRka :D
07-12-2025 22:56:28
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 115
Tuning Sałek s38 - działa...
Ostatni post: Dinozaur
07-12-2025 12:12:52
» Odpowiedzi: 34
» Wyświetleń: 2157
Lampka phiełka (nie dział...
Ostatni post: Dawdzio
05-12-2025 17:45:26
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 187
Pegaz 700 " Siedemsetka "...
Ostatni post: Adrist
05-12-2025 14:00:20
» Odpowiedzi: 52
» Wyświetleń: 10773
Romet Pony
Ostatni post: OptimusPL
05-12-2025 03:13:23
» Odpowiedzi: 34
» Wyświetleń: 18859
Śmieszne i ciekawe linki,...
Ostatni post: Piotrekdriver1
04-12-2025 23:57:53
» Odpowiedzi: 1402
» Wyświetleń: 393236
Wsk 125 dzwoniący silnik
Ostatni post: romek
03-12-2025 11:57:17
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 12005

Reklama