Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jakie przełożenia do silnika s38
Autor Wiadomość
Dawdzio Offline
Hold my mustache!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,659
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #5
RE: Jakie przełożenia do silnika s38
Rzeczywiście, skrzynia w S38SH i 010 jest zbudowana w ten sposób. Nie miałem nigdy przyjemności jazdy Komarem 2328, ani Pegazem 700/710, więc nie wiem jak to się sprawdza, ale widocznie, rzeczywiście, jakoś działa. Choć mimo to martwiłbym się jak takie rozwiązanie radziłoby sobie w sytuacjach, gdzie normalnie wymagana jest redukcja do jedynki. Może by zostawić skrzynię i dwójkę używać na stałe, a w gorszych przypadkach na przykład podczas podjazdu na strome wzniesienie używać jedynki? Jednak zawsze to lepiej niż pchać.

A skoro jednak jest cień sznasy to trzeba podpowiedzieć. Prędkość maksymalną, jaką chcesz osiągnąć znasz. W S38 przełożenie z kosza sprzęgłowego na duże koło zębate to 12/57, czyli 4,74:1 (12/57= ok.0,211; 1:0,211= ok. 4,74; przełożenie redukujące, czyli koło zębate czynne (napędzające) jest mniejsze od biernego (napędzanego). Maksymalne obroty silnika 025 - 4000 obr/min* (dla S38 brak danych, konstrukcyjnie 025 jest zbliżony do S38).
Teraz musisz zmierzyć średnicę koła z oponą, które chcesz zastosować, wyliczyć jego długość (3,14*średnica) i podzielić 40km/h przez to, co ci wyjdzie. Tylko jednostki muszą być te same, tj. jeśli długość koła masz w cm to km/h musisz zmienić na cm/h (a najlepiej cm/min, bo obroty silnika są w obr/min). Wynik dzielenia to liczba obrotów koła przy danej prędkości na daną jednostkę czasu. Jeżeli dzieliłeś prędkosć [cm/min] przez długość koła [cm] to wyszła ci liczba obrotów na minutę [obr/min].
Dalej. Mając maksymalne obroty silnika (4000obr/min) musisz przeliczyć jakie maksymalne obroty ma zdawcze koło zębate. Na drugim biegu przełożenie to 1:1, więc nie bierze się go pod uwagę, ale jest przecież przełożenie redukujące tuż za sprzęgłem (4,74:1). Skoro kosz sprzęgła musi zrobić 4,74 obrotu na jeden obrót dużego koła zębatego to wystarczy podzielić obroty silnika przez 4,74. 4000/4,74= ok.843,882. Powiedzmy 884 obr/min (nikt z tego strzelać nie będzie). Teraz musisz wziąć wyliczone przez ciebie wcześniej obroty koła przy założonej maksymalnej prędkości (40km/h), podzielić jedno przez drugie i wyjdzie ci jakie ma być przełożenie na kołach zębatych (to także będzie redukujące). Wtedy tylko dobierasz liczbę zębów tak, żeby liczba zębów zdawczego koła zębatego (przy silniku) podzielona przez liczbę zębów koła zębatego odbiorczego (przy kole) dała takie przełożenie, jakie ma być (wyjdzie ci 0,...; musisz wtedy zrobić tak, jak liczyłem na początku przełożenie z kosza sprzęgła na duże koło zębate).

To tyle w kwestii wyliczania przełożeń do prędkości. Zostaje jeszcze moc silnika i czy da on radę, ale tam siedzi buka, olbrzymy, cyklopi i inna zaraza, w związku z czy tego się nie tykam, zdaj się na zdrowy rozsądek, a jak nie będziesz pewien to kula zawsze prawdę ci powie :F

ananas Dzięki, że czuwasz. Duchem Świętym nie jestem, całego świata nie znam, mogę się pomylić. A w takim silniku prędzej bym się spodziewał biegu pomiędzy 1 a 2, niż po prostu zrobienia dwójki na sztywno.


* - Źródło: Instrukcja napraw motorowerów Romet

Wzmożona kontrola społeczna złomowisk podstawą sukcesów w zdobywaniu interesującego mienia.
18-02-2018 23:32:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Dawdzio za ten post.
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Jakie przełożenia do silnika s38 - Dawdzio - 18-02-2018 23:32:51




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Moja nowa dojazdówka (Oga...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Dzisiaj 16:21:40
» Odpowiedzi: 41
» Wyświetleń: 2395
Gaźnik
Ostatni post: marcin1479
07-09-2025 10:10:48
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 282
[K] Romet 50TS1/części
Ostatni post: komarek54
06-09-2025 16:38:52
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 168
Tu jest temat w którym pr...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
06-09-2025 15:21:57
» Odpowiedzi: 53
» Wyświetleń: 97554
Silnik Ogar 200/Jawa 50 c...
Ostatni post: pikolo98
05-09-2025 21:29:55
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 315
Problem ze światłami
Ostatni post: Jarek_i_romet
05-09-2025 21:13:53
» Odpowiedzi: 52
» Wyświetleń: 32846
Witam :-)
Ostatni post: ZielonyTRN
05-09-2025 21:12:08
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 234
Witam ;)
Ostatni post: alexxx
05-09-2025 15:39:49
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 154
Witam
Ostatni post: mateusz9127
04-09-2025 13:44:47
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 139
Jaki silnik 023 czy 019 i...
Ostatni post: grissley
04-09-2025 12:43:44
» Odpowiedzi: 20
» Wyświetleń: 15415
Czy ogary 205 były malowa...
Ostatni post: Tomasz-pr110
03-09-2025 20:25:28
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 1587
cylinder alu wsk
Ostatni post: KolibeR
03-09-2025 00:46:58
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 197
Remont
Ostatni post: grz3513k
01-09-2025 21:51:55
» Odpowiedzi: 46
» Wyświetleń: 4173
nieznany model roweru
Ostatni post: chmielu
01-09-2025 18:10:51
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 270
Klakson belma SAS-3
Ostatni post: romek
01-09-2025 15:04:15
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 235

Reklama