Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jakie przełożenia do silnika s38
Autor Wiadomość
Dawdzio Offline
Hold my mustache!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,589
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #5
RE: Jakie przełożenia do silnika s38
Rzeczywiście, skrzynia w S38SH i 010 jest zbudowana w ten sposób. Nie miałem nigdy przyjemności jazdy Komarem 2328, ani Pegazem 700/710, więc nie wiem jak to się sprawdza, ale widocznie, rzeczywiście, jakoś działa. Choć mimo to martwiłbym się jak takie rozwiązanie radziłoby sobie w sytuacjach, gdzie normalnie wymagana jest redukcja do jedynki. Może by zostawić skrzynię i dwójkę używać na stałe, a w gorszych przypadkach na przykład podczas podjazdu na strome wzniesienie używać jedynki? Jednak zawsze to lepiej niż pchać.

A skoro jednak jest cień sznasy to trzeba podpowiedzieć. Prędkość maksymalną, jaką chcesz osiągnąć znasz. W S38 przełożenie z kosza sprzęgłowego na duże koło zębate to 12/57, czyli 4,74:1 (12/57= ok.0,211; 1:0,211= ok. 4,74; przełożenie redukujące, czyli koło zębate czynne (napędzające) jest mniejsze od biernego (napędzanego). Maksymalne obroty silnika 025 - 4000 obr/min* (dla S38 brak danych, konstrukcyjnie 025 jest zbliżony do S38).
Teraz musisz zmierzyć średnicę koła z oponą, które chcesz zastosować, wyliczyć jego długość (3,14*średnica) i podzielić 40km/h przez to, co ci wyjdzie. Tylko jednostki muszą być te same, tj. jeśli długość koła masz w cm to km/h musisz zmienić na cm/h (a najlepiej cm/min, bo obroty silnika są w obr/min). Wynik dzielenia to liczba obrotów koła przy danej prędkości na daną jednostkę czasu. Jeżeli dzieliłeś prędkosć [cm/min] przez długość koła [cm] to wyszła ci liczba obrotów na minutę [obr/min].
Dalej. Mając maksymalne obroty silnika (4000obr/min) musisz przeliczyć jakie maksymalne obroty ma zdawcze koło zębate. Na drugim biegu przełożenie to 1:1, więc nie bierze się go pod uwagę, ale jest przecież przełożenie redukujące tuż za sprzęgłem (4,74:1). Skoro kosz sprzęgła musi zrobić 4,74 obrotu na jeden obrót dużego koła zębatego to wystarczy podzielić obroty silnika przez 4,74. 4000/4,74= ok.843,882. Powiedzmy 884 obr/min (nikt z tego strzelać nie będzie). Teraz musisz wziąć wyliczone przez ciebie wcześniej obroty koła przy założonej maksymalnej prędkości (40km/h), podzielić jedno przez drugie i wyjdzie ci jakie ma być przełożenie na kołach zębatych (to także będzie redukujące). Wtedy tylko dobierasz liczbę zębów tak, żeby liczba zębów zdawczego koła zębatego (przy silniku) podzielona przez liczbę zębów koła zębatego odbiorczego (przy kole) dała takie przełożenie, jakie ma być (wyjdzie ci 0,...; musisz wtedy zrobić tak, jak liczyłem na początku przełożenie z kosza sprzęgła na duże koło zębate).

To tyle w kwestii wyliczania przełożeń do prędkości. Zostaje jeszcze moc silnika i czy da on radę, ale tam siedzi buka, olbrzymy, cyklopi i inna zaraza, w związku z czy tego się nie tykam, zdaj się na zdrowy rozsądek, a jak nie będziesz pewien to kula zawsze prawdę ci powie :F

ananas Dzięki, że czuwasz. Duchem Świętym nie jestem, całego świata nie znam, mogę się pomylić. A w takim silniku prędzej bym się spodziewał biegu pomiędzy 1 a 2, niż po prostu zrobienia dwójki na sztywno.


* - Źródło: Instrukcja napraw motorowerów Romet

Wzmożona kontrola społeczna złomowisk podstawą sukcesów w zdobywaniu interesującego mienia.
18-02-2018 23:32:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Dawdzio za ten post.
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Jakie przełożenia do silnika s38 - Dawdzio - 18-02-2018 23:32:51




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
F610 - RAL5....?
Ostatni post: nostra
Dzisiaj 21:58:43
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 3
Blotniki do Salto
Ostatni post: krisb120
Dzisiaj 17:29:58
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 23
Romet ogar 205 - nie zapa...
Ostatni post: MacRoial
Dzisiaj 08:46:07
» Odpowiedzi: 15
» Wyświetleń: 439
Komar nadal nie współprac...
Ostatni post: romek
Wczoraj 15:30:24
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 126
prosba o pomoc jakie to w...
Ostatni post: tatko
Wczoraj 10:10:42
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 239
Ogar 200 Romka '84
Ostatni post: romek
15-06-2024 20:07:16
» Odpowiedzi: 119
» Wyświetleń: 16499
Romet Ogar 202 z 2021 rok...
Ostatni post: Wyrwymiech
15-06-2024 16:54:17
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 617
Czajka 1974 - szczegółowy...
Ostatni post: zaz
15-06-2024 09:40:47
» Odpowiedzi: 24
» Wyświetleń: 1503
GM12F
Ostatni post: Dawdzio
13-06-2024 19:06:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 92
Sposób na sprawdzenie CEP...
Ostatni post: wazniak96
12-06-2024 16:28:22
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 15265
Romet ogar 205 nie zapala...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
11-06-2024 23:45:38
» Odpowiedzi: 24
» Wyświetleń: 1663
Sprzedam Komara 2351
Ostatni post: Wicher Krzysztof
10-06-2024 21:01:34
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 143
Części 50-T/TS-1: zbiorni...
Ostatni post: tramwajarz
10-06-2024 20:29:26
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 1767
Remont silnika 019
Ostatni post: michanio91
07-06-2024 12:37:44
» Odpowiedzi: 23
» Wyświetleń: 2867
Romet ogar 205 słabo jedz...
Ostatni post: oskar2
07-06-2024 08:10:23
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 307

Reklama