Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Autor Wiadomość
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #815
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Dzięki za te miłe słowa. Postanowiłem was poinformować co działamy w chwili obecnej. Oddaliśmy do tokarza zębatki 13 i 12 zębów aby je pocienił aby weszły w łańcuch 415. Ta większa jest gotowa a ta mniejsza jeszcze nie. Chcę skrócić przełożenia i zwolnić Charta bo za chwilę nie będzie miał kto pisać tych pistów jak się na nim zabiję. W chwili obecnej nie testowałem tego do końca bo warunki nie pozwalają ale wydaje mi się że trzeba mu dawać ostro w kość na 3 biegu aby nie wyszedł z reso przy zmianie na 4 bieg. Niestety na tym cylindrze obroty rezonansowe skróciły się i podniosły wyżej. W silniku skutera gdzie jest automat jest to mało istotne a tu przy skrzyni 4 biegowej to bardzo duży problem i trzeba teraz dopasować przełożenia aby stała się możliwa normalna jazda. Myślę że zębatka 13 zębów załatwi temat. Kolejny temat to ten przeklęty obrotomierz Koso. Oddaliśmy go do sprawdzenia i okazuje się że jest sprawny ale nie mogę znaleźć poprawnego sygnału dla niego. Pracujemy nad zamontowaniem w magnecie małego magnesiku i dołożenie impulsatora zewnętrznego coś w stylu kolegi BigSofta tylko tam dawał on sygnał do zapłonu a tu ma tylko dawać impuls dla obrotomierza. Kolejna sprawa to sprzęgło. Założyliśmy nowe tarcze podobno oryginalne ale korkowe. Wyglądają one jak faktycznie oryginały z ZMD ale są pokryte korkiem i okazało się że ładnie ciągną i wytrzymują moc silnika ale po rozgrzaniu nie wysprzęglają prawidłowo. Zmieniliśmy je na używane oryginały a te z kolei ślizgają. Przyszły już nowe oryginalne tarcze i te chcemy założyć. Przerobiliśmy przewody od chłodzenia tak że z lewej strony nie wystają poza chłodnicę. Dołożyliśmy dodatkowy uchwyt węża powrotu płynu do cylindra i teraz wygląda to już znacznie lepiej. To chłodzenie to potęga. Uważam że cała zabawa w podkręcanie tych silników bez chłodzenia cieczą nie ma sensu. Tylko przy takim chłodzeniu można korzystać w całości z mocy i obrotów tego silnika. Poprzedni silnik pięknie generował moc ale bez ciągłej kontroli wskażnika temperatury jazda byłaby nie możliwa lub bardzo kosztowna. Co odcinki zapłonu. Spieramy się z bratem co to jest. Czy to koniec reso czy odcinka. Na maksymalnych obrotach dziwnie słychać wydech. Coś w rodzaju rajdowego auta na maksymalnych obrotach. Nie wiemy czy to zapłon czy wychodzenie silnika poza reso. Nie mamy sprawnego obrotomierza więc ciężko dokładnie określić przy jakich dzieje się to obrotach ale jeśli moje wyliczenia prędkości są prawidłowe to mamy dokładnie 12 tyś obrotów. Licznik w tym momencie wskazuje około 145 km/h. Mogę zamienić zapłon na wiele innych ale potrzebne mi jest ładowanie bo pompa obiegowa jest elektryczna. Nie wyobrażam sobie tego pijazdu też bez świateł. Gdzie ja nim będę jeździł wtedy. Jest fajny zapłon czeski do simsona z gwarancją pracy na 16 tyś. Obrotów ale na tym etapie nie mam potrzeby zastosowania go. Jeśli obecny ma odcinkę przy 12 tyś. to idealnie to pasuje. Nie chcę większych obrotów. Jak dojdę do ładu z obrotomierzem to ocenimy co dalej.
17-01-2018 10:33:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień - hohowski - 17-01-2018 10:33:37




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Wigry
Ostatni post: Jakiś_typ
Dzisiaj 18:19:44
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 8
Romet Wigry 3
Ostatni post: Miczix
Dzisiaj 15:04:27
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 49
Romet komar nie ma mocy
Ostatni post: Maka_91
Dzisiaj 12:32:21
» Odpowiedzi: 23
» Wyświetleń: 1904
Jaguar
Ostatni post: WIcky
Dzisiaj 09:36:18
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 37
Cześć wszystkim :)
Ostatni post: Bob_Harley
Wczoraj 22:17:45
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 59
Pytanie o kolor mojego gi...
Ostatni post: Dawdzio
Wczoraj 21:08:05
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 98
[019] Dobór korbowodu na ...
Ostatni post: Maka_91
Wczoraj 19:31:50
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 58
50T-1, 200 albo 205 - któ...
Ostatni post: romek
Wczoraj 19:27:32
» Odpowiedzi: 206
» Wyświetleń: 11896
Rozmiary dysz gaźnika ser...
Ostatni post: Maka_91
Wczoraj 18:48:28
» Odpowiedzi: 34
» Wyświetleń: 26729
zderzak startera
Ostatni post: wazniak96
Wczoraj 14:03:18
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 147
Finanse forum
Ostatni post: romek
Wczoraj 10:31:38
» Odpowiedzi: 99
» Wyświetleń: 35420
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:34:49
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 934
Romet Romka - 50-T-1 '82r...
Ostatni post: grissley
Wczoraj 03:39:13
» Odpowiedzi: 196
» Wyświetleń: 55971
Kod lakieru Kama. Pilnie!...
Ostatni post: Anakin 320
28-07-2025 16:10:06
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 70
Rewizja silnika mińsk 400
Ostatni post: Bob_Harley
28-07-2025 15:56:02
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 195

Reklama