Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Autor Wiadomość
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #815
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Dzięki za te miłe słowa. Postanowiłem was poinformować co działamy w chwili obecnej. Oddaliśmy do tokarza zębatki 13 i 12 zębów aby je pocienił aby weszły w łańcuch 415. Ta większa jest gotowa a ta mniejsza jeszcze nie. Chcę skrócić przełożenia i zwolnić Charta bo za chwilę nie będzie miał kto pisać tych pistów jak się na nim zabiję. W chwili obecnej nie testowałem tego do końca bo warunki nie pozwalają ale wydaje mi się że trzeba mu dawać ostro w kość na 3 biegu aby nie wyszedł z reso przy zmianie na 4 bieg. Niestety na tym cylindrze obroty rezonansowe skróciły się i podniosły wyżej. W silniku skutera gdzie jest automat jest to mało istotne a tu przy skrzyni 4 biegowej to bardzo duży problem i trzeba teraz dopasować przełożenia aby stała się możliwa normalna jazda. Myślę że zębatka 13 zębów załatwi temat. Kolejny temat to ten przeklęty obrotomierz Koso. Oddaliśmy go do sprawdzenia i okazuje się że jest sprawny ale nie mogę znaleźć poprawnego sygnału dla niego. Pracujemy nad zamontowaniem w magnecie małego magnesiku i dołożenie impulsatora zewnętrznego coś w stylu kolegi BigSofta tylko tam dawał on sygnał do zapłonu a tu ma tylko dawać impuls dla obrotomierza. Kolejna sprawa to sprzęgło. Założyliśmy nowe tarcze podobno oryginalne ale korkowe. Wyglądają one jak faktycznie oryginały z ZMD ale są pokryte korkiem i okazało się że ładnie ciągną i wytrzymują moc silnika ale po rozgrzaniu nie wysprzęglają prawidłowo. Zmieniliśmy je na używane oryginały a te z kolei ślizgają. Przyszły już nowe oryginalne tarcze i te chcemy założyć. Przerobiliśmy przewody od chłodzenia tak że z lewej strony nie wystają poza chłodnicę. Dołożyliśmy dodatkowy uchwyt węża powrotu płynu do cylindra i teraz wygląda to już znacznie lepiej. To chłodzenie to potęga. Uważam że cała zabawa w podkręcanie tych silników bez chłodzenia cieczą nie ma sensu. Tylko przy takim chłodzeniu można korzystać w całości z mocy i obrotów tego silnika. Poprzedni silnik pięknie generował moc ale bez ciągłej kontroli wskażnika temperatury jazda byłaby nie możliwa lub bardzo kosztowna. Co odcinki zapłonu. Spieramy się z bratem co to jest. Czy to koniec reso czy odcinka. Na maksymalnych obrotach dziwnie słychać wydech. Coś w rodzaju rajdowego auta na maksymalnych obrotach. Nie wiemy czy to zapłon czy wychodzenie silnika poza reso. Nie mamy sprawnego obrotomierza więc ciężko dokładnie określić przy jakich dzieje się to obrotach ale jeśli moje wyliczenia prędkości są prawidłowe to mamy dokładnie 12 tyś obrotów. Licznik w tym momencie wskazuje około 145 km/h. Mogę zamienić zapłon na wiele innych ale potrzebne mi jest ładowanie bo pompa obiegowa jest elektryczna. Nie wyobrażam sobie tego pijazdu też bez świateł. Gdzie ja nim będę jeździł wtedy. Jest fajny zapłon czeski do simsona z gwarancją pracy na 16 tyś. Obrotów ale na tym etapie nie mam potrzeby zastosowania go. Jeśli obecny ma odcinkę przy 12 tyś. to idealnie to pasuje. Nie chcę większych obrotów. Jak dojdę do ładu z obrotomierzem to ocenimy co dalej.
17-01-2018 10:33:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień - hohowski - 17-01-2018 10:33:37




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Wał 023 pełny czy orginal
Ostatni post: grz3513k
Dzisiaj 02:38:53
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 162
Cześć wszystkim
Ostatni post: grzesbmw
Wczoraj 23:22:04
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 40
Czyżby T-3 nie istniał?
Ostatni post: Alenia232
Wczoraj 21:38:30
» Odpowiedzi: 64
» Wyświetleń: 52216
opona - stomil czy współc...
Ostatni post: Bob_Harley
Wczoraj 21:01:25
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 142
Jakie gwintowniki/narzynk...
Ostatni post: Piotrekdriver1
Wczoraj 14:26:51
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 223
Gdańska Jawa Babetta 210
Ostatni post: buras_tft
Wczoraj 01:11:56
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 1274
Iskra na platynkach
Ostatni post: Merfix
Wczoraj 00:53:58
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 157
kola i wahacz
Ostatni post: grissley
Wczoraj 00:27:23
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 5024
nwm co napisać
Ostatni post: galkahalka
14-12-2025 21:21:58
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 261
Romet ogar 200 strzela w ...
Ostatni post: Jakub.200
14-12-2025 18:38:53
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 428
Oś koła motorynka.
Ostatni post: Piotrekdriver1
14-12-2025 17:41:39
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 143
Przecięty dowód komar
Ostatni post: romek
14-12-2025 17:40:51
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 213
Przednie zawieszenie w Og...
Ostatni post: grissley
14-12-2025 03:48:41
» Odpowiedzi: 25
» Wyświetleń: 2017
Tuning Sałek s38 - działa...
Ostatni post: Dinozaur
13-12-2025 17:39:59
» Odpowiedzi: 40
» Wyświetleń: 2689
Tylna oś Romet Zenit.
Ostatni post: ROMECIARZ1
13-12-2025 17:06:07
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 115

Reklama