Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
łożyska craft
|
Autor |
Wiadomość |
Ogór200
Nowy
Liczba postów: 50
Imię: Piotr
Skąd: Warszawa
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: łożyska craft
MACIE JESZCZE TUTAJ GŁĄBY
Eksploatacja
"Szybka jazda wpływa na szybsze zużycie się silnika" - często można usłyszeć takie stwierdzenie. Jak się okazuje, dwusuw najlepiej pracuje przy całkowicie otwartej przepustnicy, gdyż wówczas smarowanie i wewnętrzne chłodzenie mieszanką jest najlepsze - co prawda silnik jest wtedy mocno obciążony, ale na takie obciążenie został przecież obliczony i skonstruowany (w silniku Jawki elementy są nawet mocniejsze). Jedyne co przemawia za przymknięciem gazu to zużycie paliwa - wiadomo że jest wtedy największe. Z kolei zbyt małe obroty przy dużym obciążeniu są zabójcze dla silnika, ponieważ smarowanie i chłodzenie jest wtedy niewielkie (np. przy męczeniu silnika wjazdem pod górę).
Również bardzo niekorzystną sytuacją są duże obroty silnika przy zamkniętej przepustnicy - smarowanie jest bardzo małe a obroty duże. Typowym przykładem jest jazda z góry z zamkniętym gazem lub długie hamowanie silnikiem.
Kiedyś szwedzka firma Saab (zresztą produkująca samochody do dzisiaj) wykonała doświadczenie na dwucylindrowym dwusuwie. Pracował on bez zarzutu przez długie godziny z całkowicie otwartą przepustnicą. Następnie poddali go specjalnej próbie - pracował z dużymi obrotami po przymknięciu przepustnicy (po prostu został napędzony innym silnikiem). W takich warunkach łożyska wału po 20 minutach zatarły się - widać więc jak niekorzystne jest długie hamowanie silnikiem. Oczywiście silnikowi nie zaszkodzi wytworzenie takich warunków przez krótką chwilę.
Natomiast problem ten nie występuje w silnikach z oddzielnym układem smarowania (niezależnym od paliwa), gdyż elementy są smarowane automatycznie.
Są to jedynie podstawowe informacje o zasadzie działania dwusuwu, podane w dużym uproszczeniu. O silnikach można pisać całe książki - ja niestety mam tylko skromną ilość miejsca na osobnej podstronie
Opracowano na podstawie książki "Silniki dwusuwowe pojazdów" Tadeusza Rychtera.
(14-01-2018 18:40:00)rafi555 napisał(a): (14-01-2018 18:23:29)Ogór200 napisał(a): nowe silniki 2 t posiadają dozownik który podaje olej do gaźnika gdzie ten miesza go z benzyną i porcją powietrza.
To było już w latach 60. Nie wiem o co ci chodzi to tylko romet, taki złom że mu to nie zaszkodzi, co z tego że mam 15 lat, inni mają więcej, z resztą skoro tylko naprawiałeś a nie masz (nie jeździłeś) to po co się odzywać? Ja mam 3 dwusuwy i swoje wiem wiedza teoretyczna (z palca wyssana) to nie wszystko. Wiem że i tak ci nie wyjaśnimy bo skończyłeś technikum bla bla bla...
KTO CI POWIEDZIAŁ ŻE NIE MAM...MAM 2 STARE MOTOROWERY OGAR 200 I SKŁADAKA Z SILNIKIEM DEZAMETU - JUŻ OD 13 LAT JE POSIADAM, DODATKOWO 4 SILNIKI LUZEM KTÓRE KIEDYŚ KUPIŁEM A NIEDAWNO ZACZĄŁEM W NIE INWESTOWAĆ (TO NA DZIAŁCE) POSIADAM TAKŻE STARĄ HONDE CBR F2 DO JAZDY NA CO DZIEŃ PO WARSZAWIE
Notatka od JGNZM, 14-01-2018 19:19:51
Jak wyżej.
|
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-01-2018 18:49:05 przez Ogór200.)
|
|
14-01-2018 18:41:11 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: łożyska craft - Ogór200 - 14-01-2018 18:41:11
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 3 gości
|
|