Romet 50-T-1 elektronik 1981 by JGNZM
|
Autor |
Wiadomość |
JGNZM
Chartełowiec
Liczba postów: 1,247
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Romet 50-T-1 elektronik 1981 by JGNZM
(07-01-2018 18:33:25)bubzon napisał(a): Fajnie z cewką mi podpowiedziałeś, bo oryginalna butelkowa psuje efekt, a tutaj udało się ukryć, świetna sprawa. Próbowałeś go już odpalać? Coś czytam, że ma ciężko. Ja trochę z tym zapłonem walczyłem i jeśli to jest oryginalny od charta, to nie będzie chodził jak trzeba. Chyba, że masz wersję z motoryny. Gdzieś tutaj temat mam i znalazłem informacje na elektrodzie. Wał charta kręci się w drugą stronę niż tutaj, dlatego trzeba zmienić biegunowość impulsatora, odlutowujesz dwa przewody i lutujesz odwrotnie. W razie czego jakby nie chciał odpalić i strzelał z gaźnika. Można to poznać, bo iskra wtedy tak jakby późno występuje na świecy i czasem widać jakby znikała. Przerabiałem temat.
Nie rozumiem sensu zmiany polaryzacji impulsatora, skoro magneto i tak tworzy pole magnetyczne o zarysie sinusoidalnym, czyli zapłon będzie produkował prąd zmienny, tak samo impulsator. Silnik pracuje teoretycznie dobrze, tylko tyle, że ma problem z wkręceniem się na obroty a wolnych nie chce utrzymać. Wydaje mi się, że to wina zbyt ciasno spasowanego tłoka i cylindra oraz gaźnika aniżeli impulsatora. Zapłon ustawiałem czujnikiem zegarowym, występuje około 2,80mm przed GMP i tak też jest z iskrą. Chociaż spróbować można zrobić to co pisałeś, ale wg mnie nie ma to sensu, lecz kto wie.
Cytat:Żarówkę jaką masz przodu? Normalną od charta? U mnie pali wszystkie żarówki jak dodam gazu na tym zapłonie,a cewek od ładowania nawet nie wykorzystałem.
Żarówkę mam od Charta 25/25W. Ona jest podłączona jak fabryczne w Charcie, czyli prąd z obydwóch cewek idzie na żarówkę. Światło tylne i klakson (na prąd zmienny) mam na cewkach ładowania, które są zmasowane (tym wspólnym przewodem z zapłonu). Przypomnę tylko, że org cewki są bezmasowe.
Cytat:Naklejki faktycznie niezłą robotę robią.
Ramkę licznika normalnie da się wymienić? Nigdy nie próbowałem, ona jakoś zaciskana jest?
Ramkę licznika, jak masz brzydką, to kupujesz nową na stolmot (link jest gdzieś wcześniej) i zakładasz nową. Ale uważaj, bo łatwo można ją od zewnątrz zgiąć. Tak, jest zaciskana na całym obwodzie, ja to u siebie zacisnąłem uderzając tępym śrubokrętem.
Cytat:Mam jeszcze pytanie co do centrowania, bo też mam bicie w przednim kole góra dół i gościu, który się tym zajmuje powiedział mi, że lepiej nową obręcz kupić. U mnie normalnie kierownica w rękach podskakuje podczas jazdy. Ciężko to korygować?
Bicie góra-dół bardzo ciężko się reguluje, chyba nawet nie da się go w 100% zlikwidować. Przynajmniej nie z moimi umiejętnościami. Aczkolwiek da się je zminimalizować.
Romet Charteł bogiem mym
Romet Traper nałogiem mym
CZ 3 5 0 zapiernicza tuż pod Z E R O
W sensie zamyka licznik
|
|
07-01-2018 22:00:52 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Romet 50-T-1 elektronik 1981 by JGNZM - JGNZM - 07-01-2018 22:00:52
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 4 gości
|
|