Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 2 głosów - 5 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Romet Kadet M-780 (1980-1990)
Autor Wiadomość
Adam104100 Offline
Pszegryfff
*


Liczba postów: 165
Imię: Adam
Skąd: Koszalin
Pojazd: Romet Komar
Post: #1
Romet Kadet M-780 (1980-1990)
Romet Kadet M-780 produkowany był w latach 1980-1990. Jego celem było zastąpienie pospolitego motoroweru Komar, stąd w literaturze możemy spotkać się z potocznym określeniem, że jest młodszym bratem Komara. Przeznaczony był głównie dla kobiet ze względu na niską środkową część ramy pozwalającą na łatwy przekrok przez motorower, co ułatwia wsiadanie. Mimo, że z wyglądu przypomina wspomnianego wcześniej Komara i dość często jest nim błędnie nazywany, jego konstrukcja różni się od poprzednika. Zasadniczą część ramy tworzy rura stalowa, do której są przyspawane: uchwyt silnika, płyta bagażnika oraz rura sterowa. Motorower wyposażony jest w koła o średnicy 16" i dwubiegowy silnik typu 023.





(motorower posiada tłumik w kolorze czarnym, ze względów finansowych)

Motorower produkowany był w następujących kolorach:

Czerwień meksykańska (L614)

Zielony groszkowy (L76)

Niebieski morski (L47)

Pod koniec produkcji pojawiły się lakiery typu metalik. Niestety nie podsiadam odpowiedniej wiedzy na ten temat.

Wersja prototypowa lub próbna:


Różnice względem późniejszych egzemplarzy:

-naklejka na zbiorniku jak w motorowerze Pony M1 i M2

-brak naklejki na plastikowej osłonie silnika

-stelaż siedzenia w kolorze czarnym

-chromowane wsporniki przedniego błotnika*

Lata 1980-1983, wersja pierwsza:



Różnice względem pozostałych egzemplarzy:

-przednie zawieszenie o średnicy 23 mm

-wysokie gumy ochronne przedniego zawieszania

-brak napisu z tyłu siedzenia

-przedni ogranicznik skrętu

-chromowany układ wydechowy

Lata 1984-1986, wersja druga:



Różnice względem pozostałych egzemplarzy:

-przednie zawieszenie o średnicy 25 mm

-zmiana konstrukcji ramy pod szersze zawieszenie

-stosowanie sprężynowych amortyzatorów koła tylnego

-tylny ogranicznik skrętu

-układ wydechowy malowany na kolor czarny

-wąski napis ROMET z tyłu siedzenia


Lata 1987-1990, wersja trzecia:



Różnice względem pozostałych egzemplarzy:

-zmiana rodzaju naklejek na zbiorniku

-szeroki napis ROMET z tyłu siedzenia




Kadet z powodzeniem był eksportowany do innych państw bloku wschodniego. Największą popularność zdobył jednak na Węgrzech. Wersje eksportowe posiadały komplet chromowanych błotników. Nie jest to jedyna różnica. Motorowery na eksport posiadały tabliczkę znamionową z przodu główki ramy.

Kadr z węgierskiego filmiku ukazujący tabliczkę znamionową.

Komfort jazdy:

Przednie zawieszenie składające się z widelca teleskopowego oraz amortyzowane zawieszenie koła tylnego wraz z wygodnym siodłem amortyzowanym za pomocą sprężyny umieszczonej między blachą, a uchwytem siodła, zapewniają wygodną jazdę nawet po nierównych drogach. Regulowana wysokość siodła oraz możliwość ustawienia kierownicy zapewniają wygodną pozycję kierowcom o różnym wzroście. Mimo, że istnieje możliwość personalizacji ww. elementów, przy dwóch metrach wzrostu i szerokiej budowie w lusterku nic nie widać.

Tekst napisany wyłącznie dla forum: http://www.chlopcyrometowcy.pl – zakaz kopiowania.
06-01-2018 18:07:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 7 użytkowników postawiło piwo Adam104100 za ten post.
Reklama
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
Romet Kadet M-780 (1980-1990) - Adam104100 - 06-01-2018 18:07:03
RE: Romet Kadet M-780 (1980-1990) - Szatek - 06-01-2018, 21:19:19
RE: Romet Kadet M-780 (1980-1990) - Szatek - 06-01-2018, 22:07:10
RE: Romet Kadet M-780 (1980-1990) - joozek - 16-01-2021, 00:17:09




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Kolekcja rometów
Ostatni post: grzesbmw
Wczoraj 22:43:04
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 22
Wał 023 pełny czy orginal
Ostatni post: grz3513k
Wczoraj 02:38:53
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 239
Cześć wszystkim
Ostatni post: grzesbmw
15-12-2025 23:22:04
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 67
Czyżby T-3 nie istniał?
Ostatni post: Alenia232
15-12-2025 21:38:30
» Odpowiedzi: 64
» Wyświetleń: 52300
opona - stomil czy współc...
Ostatni post: Bob_Harley
15-12-2025 21:01:25
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 209
Jakie gwintowniki/narzynk...
Ostatni post: Piotrekdriver1
15-12-2025 14:26:51
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 278
Gdańska Jawa Babetta 210
Ostatni post: buras_tft
15-12-2025 01:11:56
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 1288
Iskra na platynkach
Ostatni post: Merfix
15-12-2025 00:53:58
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 203
kola i wahacz
Ostatni post: grissley
15-12-2025 00:27:23
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 5093
nwm co napisać
Ostatni post: galkahalka
14-12-2025 21:21:58
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 271
Romet ogar 200 strzela w ...
Ostatni post: Jakub.200
14-12-2025 18:38:53
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 521
Oś koła motorynka.
Ostatni post: Piotrekdriver1
14-12-2025 17:41:39
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 166
Przecięty dowód komar
Ostatni post: romek
14-12-2025 17:40:51
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 246
Przednie zawieszenie w Og...
Ostatni post: grissley
14-12-2025 03:48:41
» Odpowiedzi: 25
» Wyświetleń: 2039
Tuning Sałek s38 - działa...
Ostatni post: Dinozaur
13-12-2025 17:39:59
» Odpowiedzi: 40
» Wyświetleń: 2702

Reklama