Ocena wątku:
- 2 głosów - 5 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Moduły zapłonowe, regulatory napięcia, elektronika itd.
|
Autor |
Wiadomość |
charper
detyfusan

Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Moduły zapłonowe, regulatory napięcia, elektronika itd.
(22-11-2017 13:08:40)stqc napisał(a): (09-07-2017 13:02:46)charper napisał(a): 4 trystory bez jakiegokolwiek chlodzenia mialy zamieniac w cieplo nadwyzki do 60W mocy.
Skad masz te 60w straty? Regulator pracuje w innej zasadzie jeżeli jest to tyrystorowy, nadwyżki nie zamienia na ciepło.
Ps. Jeżeli masz taka ilość straty, to warto pomyśleć czy aby nie jest jakiś problem z projektem prądnicy i odbiorem odbiorników.
Pps. 60w to bardzo dużo, dla porównania mam stacje lutownicza która ma 48w i grzeje do 400* tylko tam jest ciepło skupione, a jako ciekawostkę moge powiedzieć ze w swojej spawarce nie Mam takiej straty mocy na prostowniki który pracuje przy około 200A
Odrazu przepraszam za odkop tego tematu ale chce poruszyć ten temst
Temat już dawno nieaktualny, regulator pomogli mi zrobić gdzieindziej, całkiem inny i z regulacją napięcia maksymalnego. Prądnice tez przeprojektowałem bo miała bardzo dużo wad. Idzie drugi miesiąc użytkowania swojego własnego zestawu. Dzień po jeździe zmierzyłem napięcie i pokazało 12,65V. Od tamtej pory nigdy nie ładowałem akumulatora z zewnętrznego źródła. 6 cewek ładowania i zasilanie wszystkiego z akumulatora to pomyłka, bo jeśli ustawić sobie rozsądnie wolne obroty i stać w korku na włączonych światłach, to napięcie spada w okolice 10V włączcie sobie stop i kierunkowskazy, będzie jeszcze weselej. Pozbyłem się starego projektu prądnicy i tych kiczowatych regulatorów które mi podsyłaliście. Teraz wymyśliłem coś innego i wreszcie odetchnąłem.
|
|
22-11-2017 14:37:55 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Moduły zapłonowe, regulatory napięcia, elektronika itd. - charper - 22-11-2017 14:37:55
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|