| 
	
	 
		
	 
	
	
		
		  
		Ocena wątku:
		
			
				- 0 głosów - 0 średnio
 
				- 1
 
				- 2
 
				- 3
 
				- 4
 
				- 5
 
			 
		 
 
	
		
			| 
				
				 
					cylinder i tłok 60 cc ogar 200
				 
			 | 
		 
		
			| Autor | 
			Wiadomość | 
		 
		
	 
	
		
	
		
		Quake96 
 
 
		
			Pyr pyr, wrum, wrum :D 
			
			
 
 
			
  
 
			
Liczba postów: 2,790 
Imię: Piotr 
Skąd: Bydgoszcz 
Pojazd: Romet Ogar 200 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: cylinder i tłok 60 cc ogar 200 
			 
			
				 (02-11-2017 22:37:55)seler1500 napisał(a):  ... tłok 3-pierścieniowy niepotrzebnie zwiększa tarcie przez co silnik bardziej się grzeje, tłok może szybciej puchnąć. [...] 
Tłok nie powinien jako taki "puchnąć", nie ważne czy 2 czy 3 pierścieniowy. Nie mówię tu o rozszerzalności cieplnej mieszczącej się w normie, tylko o nadmiernym rozszerzaniu, które określa się właśnie jako "puchnięcie". Jeśli tłok "puchnie" to na pewno nie z powodu trzech pierścieni, więc tym samym twierdzenie, że "tłok może szybciej puchnąć" nie ma tutaj sensu.
 
Z tym grzaniem silnika też bym nie przesadzał. Czy to dwa czy trzy pierścienie, ten silnik nie powinien mieć problemu z przegrzewaniem, nawet w letnie dni. I tak, mam porównanie, bo jeżdżę zarówno na 3 jak i 2 pierścieniach. Różnica w "grzaniu" jest praktycznie nie odczuwalna, bowiem żaden z silników nie ma problemów z nadmiernym nagrzewaniem.
			  
			
			
 
- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat! 
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy... 
 
"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach 
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 02-11-2017 23:29:29 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	 
	
	
		
	 
	
		
  
	 
	 
	
	
 
| Wiadomości w tym wątku | 
 
RE: cylinder i tłok 60 cc ogar 200 -  Quake96 - 02-11-2017 23:29:29 
 | 
 
 
	
	 
	
 
  
	
		
		
	 
	 
	
 
Użytkownicy przeglądający ten wątek:     1 gości
 
	
 
			
			
 | 
 
  
  
 
 
 
      |