Witaj!
Pierwszy cylinder - realna pojemność - 55,2 cm3.
Podane tam dane to pic na wodę, tłok 3-pierścieniowy niepotrzebnie zwiększa tarcie przez co silnik bardziej się grzeje, tłok może szybciej puchnąć.
Prędkość na pewno nie wzrośnie o 25 km/h, chyba, że twój silnik był mocno zajechany.
Osobiście zrobiłbym szlif na oryginalnym cylindrze, a jeśli wał korbowy, skrzynia itp. są w dobrym stanie, pokusiłbym się o jakąś przeróbkę. Nie jestem w stanie ci powiedzieć jaką, nie miałem żadnego pojazdu z tym silnikiem, nie wiem ile miejsca jest pod tuleją.
Dalej, zestaw numer dwa.
Nie wiem, jak z wiarygodnością tych danych, ale jeśli tłok posiada 20% domieszkę krzemu, powinno być lepiej, może się okazać, że tłok w ogóle nie będzie puchł w sposób odczuwalny. Pojemność 55,2 cm3, osiągi - jak wyżej.
Przy tych standardowej 50-tce zwiększenie pojemności o 10% niczego nie zmienia, oprócz delikatnie większego obciążenia wału korbowego.
Osobiście rozważałem taką opcję, ale na szczęście zrezygnowałem i zdecydowałem się na 50/4 od
Lagoon-a i jestem bardzo zadowolony, ale ja mam inny silnik.
Silnik typu 223 posiada o jedno przełożenie więcej, skoki między biegami nie są aż tak duże, przez co silnik jest bardziej podatny na tuning.
Co do tych cylindrów - twój wybór, podobno Almot jest lepiej wykonany. Jeśli jeszcze masz oryginalny cylinder - polecam szlif + dobry tłok. Jak dobrze dotrzesz, silnik będzie Ci służył długo i szczęśliwie
Pozdrawiam, Rafał
Popraw linki.