Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Charper składa charta czyli po trupach do celu
Autor Wiadomość
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,028
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #519
RE: Charper składa charta czyli po trupach do celu
Z elektryką było różnie, najwiecej problemów sprawiało samo błędne założenie że 6 cewek ładujących akumulator to dobre rozwiązanie. cały czas pisze tu o projekcie "romet chart 120W" Jak wiadomo, cała dobę trzeba jeździć na światłach pozycyjnych. w przypadku jakiegoś dłuższego postoju, jeszcze nie daj boże z włączonymi kierunkowskazami akumulator jest drenowany, zwłaszcza że zalecano akumulatorek 4Ah do tej modyfikacji. Napięcie na akumulatorze spadało poniżej chyba nawet jeśli dobrze pamiętam 8 czy 9V. Ktoś z Was wie do jakiego poziomu wolno rozładowywać akumulator? być może chwilowo można tak go rozładowywać, bo przecież podczas jazdy natychmiast osiągało optymalne napięcie, ale ja nie chcę w to wierzyć.
Druga sprawa, czyli impulsator. Pierwotnie miał być wyzwalany magnesem neodymowym "jakichkolwiek rozmiarów". Szybko okazało się że "niefartem" z moim kwadratowym magnesem w ogóle nie odczytywało położenia i trzeba było zamontować inny. Druga niespodzianka to taka, że podczas testów lampą stroboskopową zapłon stopniowo sam się wyprzedzał i to o około 10 stopni wraz ze wzrostem obrotów.. 10 stopni to sporo. przykładowo gdy ustawiłem sobie moment zapłonu około 2,2mm przed gmp, to na wyższych obrotach już sobie kichał w tłumik. Chwila własnych przemyśleń i analiz i bingo! impulsator, który tak polecano kupić, fabrycznie jest wyzwalany cechą o długości kilku centymetrów (!!!) a mi wmawiano że w skuterach jest czasem wkręcona zwykła śrubka w magneto i tez działa. I weź teraz nie miej lampy stroboskopowej, nie wiedziałbym nic o wadach tej modyfikacji, ponieważ była opisywana jako wolna od wad.

Obecnie dochodzę z tym wszystkim do ładu i podsumowując, zostawiłęm sobie 3 przewinięte cewki które odpowiedzialne sa za zasilanie przedniej lampy i w tej roli spisują się doskonale. Do ładowania akumulatora wykorzystałem osobną cewkę, która przy włączonym tylnym świetle pozycyjnym na wolnych obrotach spokojnie utrzymuje napięcie na akumulatorze w okolicach 12,6V a po dodaniu nieco gazu osiąga po chwili 14,5V i już nie przekracza tego progu, bo tak sobie wyregulowałem na regulatorze.

Co do modułu, ma sporo wspólnego z fabryką. czyli diody ultra fast, kondensator tantalowy 35V, tak jak w późniejszych wersjach i stosowany do dzisiaj, kondensator poliestrowy wytrzymuje do 450V a nie do 400V jak fabrycznie, no i tyrystor bt151, który jest podejrzewany o lenistwo ale jutro już wlutowuję 2n6399 i testujemy.

zapomniałem o jednej ciekawej rzeczy. autor modyfikacji prądnicy zalecał uzyć przewodów wychodzących z iskrownika o przekroju 1,5mm^3. Do dzisiaj się zastanawiam jak wetknął je miedzy kraksy a rdzenie cewek, żeby kraksy nie tarły o magneto.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-10-2017 01:32:22 przez charper.)
26-10-2017 00:59:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Charper składa charta czyli po trupach do celu - charper - 26-10-2017 00:59:11




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Wał 023 pełny czy orginal
Ostatni post: grz3513k
Dzisiaj 02:38:53
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 170
Cześć wszystkim
Ostatni post: grzesbmw
Wczoraj 23:22:04
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 42
Czyżby T-3 nie istniał?
Ostatni post: Alenia232
Wczoraj 21:38:30
» Odpowiedzi: 64
» Wyświetleń: 52230
opona - stomil czy współc...
Ostatni post: Bob_Harley
Wczoraj 21:01:25
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 146
Jakie gwintowniki/narzynk...
Ostatni post: Piotrekdriver1
Wczoraj 14:26:51
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 227
Gdańska Jawa Babetta 210
Ostatni post: buras_tft
Wczoraj 01:11:56
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 1276
Iskra na platynkach
Ostatni post: Merfix
Wczoraj 00:53:58
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 163
kola i wahacz
Ostatni post: grissley
Wczoraj 00:27:23
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 5024
nwm co napisać
Ostatni post: galkahalka
14-12-2025 21:21:58
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 264
Romet ogar 200 strzela w ...
Ostatni post: Jakub.200
14-12-2025 18:38:53
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 429
Oś koła motorynka.
Ostatni post: Piotrekdriver1
14-12-2025 17:41:39
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 143
Przecięty dowód komar
Ostatni post: romek
14-12-2025 17:40:51
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 214
Przednie zawieszenie w Og...
Ostatni post: grissley
14-12-2025 03:48:41
» Odpowiedzi: 25
» Wyświetleń: 2018
Tuning Sałek s38 - działa...
Ostatni post: Dinozaur
13-12-2025 17:39:59
» Odpowiedzi: 40
» Wyświetleń: 2690
Tylna oś Romet Zenit.
Ostatni post: ROMECIARZ1
13-12-2025 17:06:07
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 115

Reklama