Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
|
Autor |
Wiadomość |
seler1500
Kątówka robi bzzz
Liczba postów: 1,968
Imię: seler
Skąd: PL
Pojazd: Inny
|
Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
Witajcie!
Przedstawiam Wam moją motorynkę Pony. Jest to składak - była rama i silnik - szkoda było wyrzucić ![Smile Smile](images/smilies/smile.gif)
Ciężko mi stwierdzić z której wersji pochodzi rama, aczkolwiek podejrzewam 50-M-2.
Rama kiedyś nosiła meksykańską czerwień, ale została przemalowana przez poprzedniego właściciela. Silnik - Dezamet typ 023, bez jakiejkolwiek plomby.
Chwilowo bez cylindra, został wysłany do przeróbki i szlifu - ze względu na brak środków tłok i pierścienie ZMD, w planach szlif pod Meteora lub coś podobnego. Motorynkę posiadam od sześciu lat, ale jeżdżę nią w sumie od pięciu - kiedyś się jej bałem ![Smile Smile](images/smilies/smile.gif) W maju silnik przeszedł remont prawie kapitalny - wymienione zostały wał korbowy, łożyska, tulejki karterów, wałek główny (ukręcony) i cewka zapłonowa. Do kapitalnego zabrakło tylko cylindra - był już porysowany, luz tłok - cylinder 0,3 mm
Niedawno uczyłem się spawać - do kompletu dołączył ściągacz tłoka, czujnik ustawienia zapłonu i przy okazji ściągacz do karterów. Wykonałem również zębatkę 15z wg Feiro. Może kiedyś na oryginał - straszna się z niej skarbonka robi ![Smile Smile](images/smilies/smile.gif)
Miała być korba duells lub Top Racing, ale na razie musi wystarczyć chińczyk - Top Racing poszła do drugiego silnika. Jutro dotrze k60b - co prawda chiński, ale już ja mam na niego sposób ![Smile Smile](images/smilies/smile.gif) Gaźnik dostałem za darmo ![Smile Smile](images/smilies/smile.gif)
Prawdopodobnie wymienię chińskie łożysko igiełkowe na tulejkę - tulejka się nie wysypie i nie zatrze silnika ![Smile Smile](images/smilies/smile.gif)
W jeszcze dalszych planach - rama z papierami, hamulec tarczowy. Za niecały rok prawo jazdy kat. A1
Niestety, rama była spawana - tłumik zresztą też...
Być może tego nie widać - w kloszu znajduje się żarówka H3 - chwilowa prowizorka, ale działa. Cewki przewinięte na 12V.
Dobra, koniec gadania. Łapcie fotki
Motorynka jest ciekawym zbiorem wiejskich patentów...
Ciekawostka: porównanie "oryginalnej" uszczelki do takiej, która pokrywa się z kanałami płuczącymi.
Oczywiście, jest wycięta niedokładnie, ale zależało mi tylko na odpowiedniej wielkości kanałów.
Uszczelki, w sumie to wszystkie, wykonuję samodzielnie - jakoś nie mam zaufania do tych sklepowych, zwłaszcza, jeśli chodzi o uszczelki pod wydech i głowicę. Jeśli chodzi o tą ostatnią - to stara wersja. Dziś wykonałem miedzianą (blaszka 0,2 mm).
Pod gaźnik i wydech - klingieryt zbrojony.
Ciąg dalszy nastąpi.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-08-2019 16:05:54 przez seler1500.)
|
|
24-10-2017 22:52:26 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia - seler1500 - 24-10-2017 22:52:26
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 11 gości
|
|