Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 2 głosów - 3 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Regulacja Dezamet 023
Autor Wiadomość
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #19
RE: Regulacja Dezamet 023
(11-10-2017 11:30:16)Gomulsky napisał(a):  
(11-10-2017 05:31:33)charper napisał(a):  Dlaczego producent zaleca inaczej to sam sobie kolego wyżej odpowiedziales. Oleje np półsyntetyczne, nawet mobil nie spalają się w calosci jak nie wierzysz to zdejmij glowice i zobacz. Ja od siebie powiem, ze nie zalecam lania jakiegokolwiek oleju do benzyny w dawce większej niż 1:50 w przypadku innym niż docieranie, skoro swieca wyraźnie blaga o pomoc.
Jesli swieca jest czarna i zaolejona a wy mówicie ze to normalne to chyba jednak należy to uznać za szkodliwa poradę i nagrodzić punktami bo to dąży do uszkodzenia silnika i cala kasa na remont pójdzie w cholerę. Autorowi tez gratuluje. Lux do rometa, dajcie spokój. Niedługo zaczniemy gryźć powietrze jak będziecie tak robic.

radocharadocharadocharadocharadocharadocha

Oleje dobrej jakości i to też w odpowiedniej proporcji, bo w ilości 1:30 na pewno nie spali się cały zawarty w paliwie olej. W kosie stihla w proporcji 1:50 spala się (praktycznie) w całości - nagar na tłoku nie różni się niczym od nagaru w silnikach 4T.
Na problem smarowania silnika patrzysz zbyt wąsko. Do proporcji 1:30 nie tylko są zaprojektowane elementy cierne, ale też i dysze w gaźniku, dasz 1:50 motorek też będzie jeździł, ale "na bogato" co spowoduje większą moc, a większa moc wymaga lepszego smarowania, a że jego brak to silnik szybciej się zużywa i tak koło się zamyka.
Nie wiadomo jakiej jakości olejem dysponował DEZAMET (pamiętajmy, że była to komuna, a tam na rynek ogólny zazwyczaj trafiał towar raczej mierny, za to na potrzeby różnych zakładów szedł produkt prima sort) może być, że oni mięli właśnie Mixola czy Luxa spełniającego wszelkie wymagane parametry i zaprojektowali silnik właśnie pod niego, a lanie nowszych olei nie powoduje, że można lać ich mniej, bo zapotrzebowanie na środek smarny pozostaje na tym samym poziomie. W samochodzie jak przechodziłbyś z półsyntetyka na full syntetyk, też zalałbyś go tylko połowę, bo "lepszy" olej to nie potrzeba go aż tak dużo?

Co do mojego Charta, to porcelana jest nieco bardziej kakaowa niż powinna być, a wszystko do koła niej jest czarne i uważam, że to jest jak najbardziej normalne, bo widać, że stechio jest ok, tylko po prostu olej kopci Smile Więc w omawianym tutaj przypadku też może być wszystko ok. Kolego Frodo, mógłbyś wrzucić zdjęcie swojej świecy, żeby rozwiać wszelkie wątpliwości?
No właśnie kakaowa, to nie czarna zaolejona. można dolewać więcej oleju przy ubogiej mieszance, przy bogatszej nie jest to zalecane, skoro swieca nie daje rady się oczyszczac. po drugie po czym wnioskujesz ze toj olej spala się w calosci, skoro za chwile przyznajesz ze na swiecy postaje osad ciemnego koloru? to przeczy jedno drugiemu. z własnego doświadczenia,a nigdy nie jezdze na ubogiej mieszance w paliwo i każdemu to polecam, to przy proporcjach benzyny z olejem 1:30, przy oleju orlen semisynthetic powstaje nadmierne dymienie zwłaszcza zaraz po uruchomieniu, nadmierne osadzanie się nagaru itd. skoro mówisz że znasz temat to powinieneś również wiedzieć, że oleje polsyntetyczne wydluzaja proces docierania. czyzby dlatego ze sa lepsze? ogolnie to robcie co chcecie. ja postawiłem na mieszanke bogatsza w paliwo a oleju dolewam 1:40-50 a silnik ma się dobrze mimo upływających kilometrów.
11-10-2017 22:34:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
Regulacja Dezamet 023 - mrfrodo87 - 01-10-2017, 21:43:54
RE: Regulacja Dezamet 023 - seler1500 - 01-10-2017, 22:19:30
RE: Regulacja Dezamet 023 - mrfrodo87 - 02-10-2017, 21:44:22
RE: Regulacja Dezamet 023 - seler1500 - 02-10-2017, 23:13:19
RE: Regulacja Dezamet 023 - mrfrodo87 - 03-10-2017, 15:52:37
RE: Regulacja Dezamet 023 - seler1500 - 03-10-2017, 16:04:23
RE: Regulacja Dezamet 023 - nofack - 03-10-2017, 19:09:22
RE: Regulacja Dezamet 023 - mrfrodo87 - 08-10-2017, 18:11:29
RE: Regulacja Dezamet 023 - nofack - 08-10-2017, 18:23:07
RE: Regulacja Dezamet 023 - charper - 10-10-2017, 00:01:45
RE: Regulacja Dezamet 023 - Gomulsky - 10-10-2017, 23:01:02
RE: Regulacja Dezamet 023 - mrfrodo87 - 10-10-2017, 09:23:12
RE: Regulacja Dezamet 023 - charper - 10-10-2017, 21:37:15
RE: Regulacja Dezamet 023 - charper - 11-10-2017, 05:31:33
RE: Regulacja Dezamet 023 - Gomulsky - 11-10-2017, 11:30:16
RE: Regulacja Dezamet 023 - charper - 11-10-2017 22:34:41
RE: Regulacja Dezamet 023 - mrfrodo87 - 11-10-2017, 09:17:37
RE: Regulacja Dezamet 023 - charper - 12-10-2017, 02:55:48
RE: Regulacja Dezamet 023 - mrfrodo87 - 11-10-2017, 21:10:58
RE: Regulacja Dezamet 023 - XStuntManiac - 11-10-2017, 22:10:28
RE: Regulacja Dezamet 023 - Gomulsky - 11-10-2017, 23:11:47
RE: Regulacja Dezamet 023 - mrfrodo87 - 12-10-2017, 20:54:43
RE: Regulacja Dezamet 023 - Gomulsky - 12-10-2017, 21:31:53
RE: Regulacja Dezamet 023 - XStuntManiac - 13-10-2017, 13:51:00
RE: Regulacja Dezamet 023 - mrfrodo87 - 13-10-2017, 14:09:57
RE: Regulacja Dezamet 023 - Gomulsky - 13-10-2017, 20:15:03
RE: Regulacja Dezamet 023 - plusminus - 13-10-2017, 20:22:37
RE: Regulacja Dezamet 023 - XStuntManiac - 13-10-2017, 20:36:17
RE: Regulacja Dezamet 023 - Gomulsky - 13-10-2017, 20:54:43
RE: Regulacja Dezamet 023 - mrfrodo87 - 13-10-2017, 20:56:19
RE: Regulacja Dezamet 023 - mrfrodo87 - 16-10-2017, 19:53:15
RE: Regulacja Dezamet 023 - charper - 17-10-2017, 01:24:03
RE: Regulacja Dezamet 023 - plusminus - 17-10-2017, 01:30:23
RE: Regulacja Dezamet 023 - mrfrodo87 - 17-10-2017, 10:40:24
RE: Regulacja Dezamet 023 - Prezes1978 - 17-10-2017, 11:42:28
RE: Regulacja Dezamet 023 - mrfrodo87 - 22-10-2017, 14:11:25
RE: Regulacja Dezamet 023 - Simon - 24-10-2017, 19:33:27
RE: Regulacja Dezamet 023 - mrfrodo87 - 03-11-2017, 22:35:42




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Moja nowa dojazdówka (Oga...
Ostatni post: sbanys
Dzisiaj 15:35:45
» Odpowiedzi: 33
» Wyświetleń: 2049
Gaźnik
Ostatni post: marcin1479
Dzisiaj 10:10:48
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 203
[K] Romet 50TS1/części
Ostatni post: komarek54
Wczoraj 16:38:52
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 95
Tu jest temat w którym pr...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 15:21:57
» Odpowiedzi: 53
» Wyświetleń: 97410
Silnik Ogar 200/Jawa 50 c...
Ostatni post: pikolo98
05-09-2025 21:29:55
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 210
Problem ze światłami
Ostatni post: Jarek_i_romet
05-09-2025 21:13:53
» Odpowiedzi: 52
» Wyświetleń: 32702
Witam :-)
Ostatni post: ZielonyTRN
05-09-2025 21:12:08
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 172
Witam ;)
Ostatni post: alexxx
05-09-2025 15:39:49
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 98
Witam
Ostatni post: mateusz9127
04-09-2025 13:44:47
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 102
Jaki silnik 023 czy 019 i...
Ostatni post: grissley
04-09-2025 12:43:44
» Odpowiedzi: 20
» Wyświetleń: 15349
Czy ogary 205 były malowa...
Ostatni post: Tomasz-pr110
03-09-2025 20:25:28
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 1551
cylinder alu wsk
Ostatni post: KolibeR
03-09-2025 00:46:58
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 150
Remont
Ostatni post: grz3513k
01-09-2025 21:51:55
» Odpowiedzi: 46
» Wyświetleń: 4043
nieznany model roweru
Ostatni post: chmielu
01-09-2025 18:10:51
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 223
Klakson belma SAS-3
Ostatni post: romek
01-09-2025 15:04:15
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 200

Reklama