Ocena wątku:
- 2 głosów - 3 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Regulacja Dezamet 023
|
Autor |
Wiadomość |
charper
detyfusan
Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Regulacja Dezamet 023
(11-10-2017 11:30:16)Gomulsky napisał(a): (11-10-2017 05:31:33)charper napisał(a): Dlaczego producent zaleca inaczej to sam sobie kolego wyżej odpowiedziales. Oleje np półsyntetyczne, nawet mobil nie spalają się w calosci jak nie wierzysz to zdejmij glowice i zobacz. Ja od siebie powiem, ze nie zalecam lania jakiegokolwiek oleju do benzyny w dawce większej niż 1:50 w przypadku innym niż docieranie, skoro swieca wyraźnie blaga o pomoc.
Jesli swieca jest czarna i zaolejona a wy mówicie ze to normalne to chyba jednak należy to uznać za szkodliwa poradę i nagrodzić punktami bo to dąży do uszkodzenia silnika i cala kasa na remont pójdzie w cholerę. Autorowi tez gratuluje. Lux do rometa, dajcie spokój. Niedługo zaczniemy gryźć powietrze jak będziecie tak robic.
Oleje dobrej jakości i to też w odpowiedniej proporcji, bo w ilości 1:30 na pewno nie spali się cały zawarty w paliwie olej. W kosie stihla w proporcji 1:50 spala się (praktycznie) w całości - nagar na tłoku nie różni się niczym od nagaru w silnikach 4T.
Na problem smarowania silnika patrzysz zbyt wąsko. Do proporcji 1:30 nie tylko są zaprojektowane elementy cierne, ale też i dysze w gaźniku, dasz 1:50 motorek też będzie jeździł, ale "na bogato" co spowoduje większą moc, a większa moc wymaga lepszego smarowania, a że jego brak to silnik szybciej się zużywa i tak koło się zamyka.
Nie wiadomo jakiej jakości olejem dysponował DEZAMET (pamiętajmy, że była to komuna, a tam na rynek ogólny zazwyczaj trafiał towar raczej mierny, za to na potrzeby różnych zakładów szedł produkt prima sort) może być, że oni mięli właśnie Mixola czy Luxa spełniającego wszelkie wymagane parametry i zaprojektowali silnik właśnie pod niego, a lanie nowszych olei nie powoduje, że można lać ich mniej, bo zapotrzebowanie na środek smarny pozostaje na tym samym poziomie. W samochodzie jak przechodziłbyś z półsyntetyka na full syntetyk, też zalałbyś go tylko połowę, bo "lepszy" olej to nie potrzeba go aż tak dużo?
Co do mojego Charta, to porcelana jest nieco bardziej kakaowa niż powinna być, a wszystko do koła niej jest czarne i uważam, że to jest jak najbardziej normalne, bo widać, że stechio jest ok, tylko po prostu olej kopci Więc w omawianym tutaj przypadku też może być wszystko ok. Kolego Frodo, mógłbyś wrzucić zdjęcie swojej świecy, żeby rozwiać wszelkie wątpliwości?
No właśnie kakaowa, to nie czarna zaolejona. można dolewać więcej oleju przy ubogiej mieszance, przy bogatszej nie jest to zalecane, skoro swieca nie daje rady się oczyszczac. po drugie po czym wnioskujesz ze toj olej spala się w calosci, skoro za chwile przyznajesz ze na swiecy postaje osad ciemnego koloru? to przeczy jedno drugiemu. z własnego doświadczenia,a nigdy nie jezdze na ubogiej mieszance w paliwo i każdemu to polecam, to przy proporcjach benzyny z olejem 1:30, przy oleju orlen semisynthetic powstaje nadmierne dymienie zwłaszcza zaraz po uruchomieniu, nadmierne osadzanie się nagaru itd. skoro mówisz że znasz temat to powinieneś również wiedzieć, że oleje polsyntetyczne wydluzaja proces docierania. czyzby dlatego ze sa lepsze? ogolnie to robcie co chcecie. ja postawiłem na mieszanke bogatsza w paliwo a oleju dolewam 1:40-50 a silnik ma się dobrze mimo upływających kilometrów.
|
|
11-10-2017 22:34:41 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Regulacja Dezamet 023 - charper - 11-10-2017 22:34:41
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 3 gości
|
|