Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Romet Ogar 200 (1983-1990) - Dyskusja ogólna
|
Autor |
Wiadomość |
Quake96
Zielono mi :D
Liczba postów: 2,750
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Romet Ogar 200 (1983-1990)
(07-10-2017 12:50:59)bartosz1907 napisał(a): jeszcze uzupełnię kwestię naklejek: w zestawieniu brakuje naklejki naklejanej w pierwszych rocznikach ( na pewno 83 i 84 ) na osłonę filtra powietrza wskazującej po której stronie jest narzędziówka. Była wykonana na błyszczącej folii, niestety nadruk bardzo łatwo schodził pod wpływem działania oleju czy benzyny. W tych rocznikach naklejane po drugiej stronie osłony filtra powietrza oznaczenie mocy silnika również wykonane było na błyszczącej folii, niestety nie mam wzoru i poszukuje takowego. Grafika oznaczenia mocy pokazana na foto kilka postów wyżej pojawiła sie w modelach po 84 roku ( może rzeczywiście od 86) a podpis błędnie sugeruje ze wcześniej nie stosowano oznaczeń mocy na osłonie filtra. Stosowano od poczatku produkcji.
To jakiś wybryk właściciela, albo wyjątek od reguły. Ogar ze zdjęcia wygląda na odrestaurowanego, więc to żaden dowód. I nie było od początku naklejek z oznaczeniem mocy. Widziałem kilka archiwalnych zdjęć i na żadnym nic takiego nie było. Nie spotkałem się z tym również w żadnym z zachowanych oryginalnie egzemplarzy, więc to kolejny dowód. Wszystkie występujące fabrycznie naklejki widoczne są w pierwszym poście.
(07-10-2017 13:50:51)komarinho napisał(a): Między wcześniejszymi a późniejszymi rocznikami zauważyłem też inna różnice. Gdzieś po 85 roku zmienili trochę bagażnik. W starszych modelach mocowanie do ramy było z grubszego plaskownika
U mnie każdy bagażnik jest jest taki sam, choć słyszałem o tym o czym piszesz. Zdarzyło się to prawdopodobnie znacznie poźniej. Takie bagażniki o których mówisz zdarzały się choćby w 205 o ile dobrze pamiętam. Wynikało to zapewne z cięć kosztów produkcyjnych, lecz na tą chwilę mam za mało informacji co do dokładniejszego okresu wprowadzenia tej zmiany, a i sama w sobie jest raczej tylko ciekawostką.
(07-10-2017 12:14:02)pajak napisał(a): Piotrze dobre z 15 lat temu miałem swojego pierwszego Ogarka i na gaźniku miał oznaczenie TS, był oryginalnie odblokowany, miał kolor zielonkawy metalik i przedni błotnik chromowany. Ogarek naprawdę licznik zamykał bez problemów. Swoją drogą już parę lat szukam takiej wersji i nie spotkałem się z takimi cechami jak u mnie były, może ty się z takim czymś spotkałeś??? Pozdrawiam
Jeśli masz 100% pewność, że nikt nic z tego nie zmieniał, to jest to po prostu jakiś pojedynczy wybryk fabryki. Zdarzało się, że wyszedł jakiś chromowany błotnik, jak ktoś po prostu miał "znajomości", więc i podobne modyfikacje są pewnie możliwe. Choć przydałoby się foto chociaż tego lakieru, bo Romet stosował tylko jeden zielony metalik i to już dość późno, bo od ok. 88 roku.
No i to oznaczenie na gaźniku mnie zastanawia, bo nigdy z czymś takim się nie spotkałem.
Ogólnie, mimo wszystko wygląda mi to bardziej na jakąś domorosłą modyfikację. Fabryczny błotnik chromowany jeszcze mógł się zdarzyć, ale inny gaźnik już raczej nie, szczególnie, że gaźniki dostawaliśmy z Czechosłowacji i u nas je tylko montowano.
- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...
"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-10-2017 15:32:18 przez Quake96.)
|
|
07-10-2017 15:09:51 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Romet Ogar 200 (1983-1990) - Quake96 - 07-10-2017 15:09:51
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|