Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wyrobione miejsce na klin - Wymiana czy regeneracja?
Autor Wiadomość
Quake96 Offline
Pyr pyr, wrum, wrum :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,774
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #31
RE: Wyrobione miejsce na klin - Wymiana czy regeneracja?
(11-09-2017 08:10:55)Pan Zdzisław napisał(a):  Moja wina, że rozwaliło klin co? ... Tak na marginesie to coś takiego nie powinno się nigdy stać. Jeszcze ktoś oskarży mnie, że źle włożyłem, albo jak ścięło klin to zastosowaliśmy swój z podkładki i teraz mam... jezu. Może jeszcze ktoś będzie wytykać mnie palcami o to, że nie kupię nowego wału.

Twoja wina, że nie rozwiązałeś problemu jak należy, tylko wsadziłeś twardszy klin. I tak, teraz masz za swoje, bo włożyłeś za twardą podkładkę i zaorało Ci wał. A wiesz dlaczego?

Klin nie ma za zadanie utrzymywać magneta, aby się nie obracało na wale. Klin służy tylko do ustalenia położenia magneta na wale przy jego zakładaniu. Po założeniu magneta, klin nie spełnia ŻADNEJ roli, a już na pewno nie zapobieganie obracaniu się magneta. Skoro ścinało Ci "fabryczny" klin, to znaczyło, że magneto obraca się na stożku, więc albo magneto jest trefne, albo czop wału wyrobiony. Ty zamiast sprawdzić jedno czy drugie, poszedłeś na łatwiznę i założyłeś twardszy klin. Do czego to doprowadziło? A do tego, że magneto dalej próbowało się obrócić na stożku, twój klin trzymał je póki mógł, ale w końcu siła była za duża, klin puścił i zmasakrował wał. Tak więc, sam jesteś sobie winien Smile

(11-09-2017 08:10:55)Pan Zdzisław napisał(a):  Tak na marginesie to nie rozumiem tego. Jeśli łożyska nie mają grzechotu, luzu większego niż fabrycznie i co oczywiste kręcą się, to nadają się do ponownego użycia. Ojciec w kosiarce zmieniał paręnaście razy w przeciągu 7 lat, więc mogę mu zaufać. Pokazałem mu te FŁT i powiedział, że się jeszcze mogą przydać. Wydałem trochę na niego i szukam teraz w miarę ,,oszczędnych'' opcji. Wał i tak wymienię pewnie, ale na ten co prostowałem. Zresztą pokażę zdjęcia. Na kartce wygląda na równy a w rękach sprawdzałem przy użyciu średniej siły czy się wygina i nic z tego, więc myślę, że jeszcze może się nadać.

Owszem, łożyska teoretycznie nadają się do ponownego użycia, ale... No właśnie, ale nie wiesz jak długo takie łożysko jeszcze pociągnie, bo jakby nie patrzeć, jest to używana część eksploatacyjna, która podlega zużyciu. Takie łożysko może przejechać jeszcze i kilka tysięcy kilometrów, a może przejechać kilkanaście i zacznie przejawiać oznaki zużycia, bo to że teraz nie ma jeszcze luzów, nie znaczy, że nie jest na granicy tego, aby je mieć.

Tym samym przy okazji rozpołowienia silnika, zawsze warto profilaktycznie zmienić łożyska, jeśli nie wiemy jak długo i w jakich warunkach były używane. I Twoje oszczędzanie niczego nie tłumaczy, bo właśnie oszczędzając, uwaliłeś sobie wał i teraz masz tego efekty. Zamiast skąpić na remont, lepiej od razu zrobić to porządnie i mieć pewność, że pojeździ to dłużej niż "dwa razy dookoła komina". Nowe polskie łożyska to koszt ledwie kilkudziesięciu złotych za komplet, więc nie jest to wcale dużo.


Tylko w zasadzie po co ja się wysilam, jak dalej przeczytać można, że chcesz zakładać wał z korbą prostowaną młotkiem...

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
11-09-2017 13:45:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo Quake96 za ten post.
Reklama
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Wyrobione miejsce na klin - Wymiana czy regeneracja? - Quake96 - 11-09-2017 13:45:15




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Renowacja Romet Jubilat 1...
Ostatni post: zaz
Dzisiaj 22:48:49
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 22
Śmieszne i ciekawe linki,...
Ostatni post: łogór 200
Dzisiaj 22:38:15
» Odpowiedzi: 1397
» Wyświetleń: 332163
Romet Ogar 200 stopka
Ostatni post: romek
Dzisiaj 19:11:26
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 75
50T-1, 200 albo 205 - któ...
Ostatni post: romek
Dzisiaj 08:32:36
» Odpowiedzi: 151
» Wyświetleń: 6733
Usprawnienia silnika 023 ...
Ostatni post: grz3513k
Dzisiaj 01:28:30
» Odpowiedzi: 25
» Wyświetleń: 5912
Plastikowe koło przekładn...
Ostatni post: zmd-52
Wczoraj 23:24:42
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 877
Romet Ogar 200 - usprawni...
Ostatni post: romek
Wczoraj 16:40:44
» Odpowiedzi: 38
» Wyświetleń: 1575
Co było by najlepiej jako...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 11:15:40
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 460
Zielona Mirabelka :D
Ostatni post: Quake96
21-07-2025 23:07:22
» Odpowiedzi: 23
» Wyświetleń: 1869
Kupię komplet kremowych l...
Ostatni post: Kasztan
21-07-2025 13:26:30
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 98
Rower ZZR Maraton 1961
Ostatni post: RomanS
21-07-2025 10:57:20
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 96
Komar 3 1978 – słaba iskr...
Ostatni post: Ricky
20-07-2025 23:24:32
» Odpowiedzi: 12
» Wyświetleń: 1167
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-07-2025 21:12:31
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 762
Dawka oleju do ogara 205
Ostatni post: romek
18-07-2025 21:08:53
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 280
Brak chęci do życia motor...
Ostatni post: Bob_Harley
18-07-2025 20:33:20
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 250

Reklama