Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
|
Autor |
Wiadomość |
Gomulsky
Uczeń
Liczba postów: 129
Imię: Kuba
Skąd: Dąbrowa Tarn.
Pojazd: Inny
|
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Szczerze mówiąc w przypadku płynu takiego jak powietrze ciężko uzyskać przepływ inny jak turbulentny przy dowolnej prędkości przepływu.
W sumie gaźnik Binga ma spory zapas "mięsa", więc miałoby sens twierdzenie, że jeden korpus został zaprojektowany do kilku wersji średnicy gardzieli.
Ale do brzegu, nie ma potrzeby zmieniać rozmiaru gardzieli bo odpowiednią ilość powietrza silnik i tak sobie zdoła zassać ponieważ powietrze jest takim sprytnym tworem, którego bardzo duża ilość potrafi przepłynąć przez stosunkowo nie wielki otwór, jeśli tylko jest zasysana(przetłaczana) pod odpowiednią różnicą ciśnień, co dobrze widać np. na gaźniku z Junaka i WSKi 175, gdzie korpus jest taki sam, a pojemność junaka jest 2x pojemności WSKi i dlatego najistotniejszym parametrem w kontekście gaźnika jest rozmiar dyszy paliwowej, który jak słusznie zauważyłeś jest wyliczany pod konkretny gaźnik, a w zasadzie to pojemność skokową z jaką ma ten gaźnik współpracować i wartości współczynnika lambda jaki chcemy uzyskać. A różnica w polach powierzchni gardzieli 15 i 14 mm to raptem 15%, więc raczej bez szału.
Poza tym silnik charta ma ~60 KM z litra pojemności, więc zakładając, że silnik 70cm3 miałby taki sam współczynnik wysilenia, to gaźnik 14mm z odpowiednią dyszą nie powinien być nadmiernym zamulaczem, bo największe straty w przepływie będą odczuwalne dopiero przy bardzo wysokich obrotach, do których silnik w standardowym użytkowaniu raczej nie dochodzi.
|
|
10-06-2017 14:03:08 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień - Gomulsky - 10-06-2017 14:03:08
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 14 gości
|
|