Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Porównanie silnika dezamet z silnikiem 223 od jawy
|
Autor |
Wiadomość |
AliveC4T
Jawowiec

Liczba postów: 222
Imię: Piotr
Skąd: Gliwice
Pojazd: Inny
|
RE: Porównanie silnika dezamet z silnikiem 223 od jawy
(06-05-2017 00:18:19)charper napisał(a): [...] ale klamki maja za waski zakres regulacji, nie to co w charcie.[...]
Teraz bajka o klamkach
(06-05-2017 00:18:19)charper napisał(a): [...]Czesi wiedzieli ze to jest beznadziejnie zaprojektowane, wiec zastosowali hiper trwardy popychacz, a przynajmniej na to wychodzi.[...]
Skąd możesz wiedzieć co czesi mogli myśleć? Załóżmy że luz na klamce byłby większy, więc można spokojnie dać mięciutki popychacz i będzie dobrze?  Popychacz musi być twardy bo musi przenieść całą siłę potrzebną do ściśnięcia sprężyn sprzęgła, jego twardość jest niezależna od jakiegoś wymyślonego luzu na klamce.
(06-05-2017 00:18:19)charper napisał(a): [...] przy pracy nad tym silnikiem bardzo duzo korzystalem z tego forum, wiec moj stan wiedzy jest taki sam jak wasz [...]
Żeby przy pracy przy motorowerze korzystać z dowolnego forum to trzeba naprawdę być desperatem. Jedynym rzetelnym źródłem informacji jest literatura, takie książki jak: Motorowery Romet - obsługa i naprawa (K. Kociński), obowiązkowa pozycja - Naprawa Motocykli (A. Cichowski), oraz katalogi części i instrukcje serwisowe, a także sprawdzone poradniki na czeskich stronach. Fora internetowe to jest jeden wielki fermentujący kocioł mitów i prowizorki, więc ze stanem wiedzy się nie zgodzę.
(06-05-2017 00:18:19)charper napisał(a): [...] przy czym ja nie uzywam do ustawiania zaplonu kijka tylko mam juz czujnik, lampe stroboskopową i inne sposoby weryfikacji.[...]
Założę się że żadna z osób piszących w tym wątku nie użyła do ustawienia niczego gorszego niż szczelinomierz i suwmiarka.
(06-05-2017 00:18:19)charper napisał(a): [...] a co powiecie na dosc powszechny problem z uruchomieniem jawki na goracym silniku. moja dziewczyna opone pozdzierala od ruszania z popychu. na zimnym palil jak zloto.[...]
Wina źle ustawionego gaźnika i tyle w temacie. Ja na dobrze ustawionym gaźniku nie miałem nigdy problemu z odpaleniem na ciepłym, nawet na zlocie w Czechach gdzie większość Czechów kopała przez kilka minut. Nawet jeśli czasem z jakiegoś powodu nie może odpalić na ciepłym to wystarczy odkręcić trochę manetkę aby zubożyć mieszankę, wiedziałbyś to gdybyś miał trochę wiedzy spoza forum.
(06-05-2017 00:18:19)charper napisał(a): [...] poza tym w jawce nie ma nawet sensownej opcji montażu sensownego oswietlenia drogi. te fabryczne 25W w charcie to takie minimum, bo pamietajmy ze przy niskich obrotach silnika z tych 15W w jawce robi sie jeszcze mniej. [...]
Do każdej Jawki można założyć 25W a nawet 30W, więc Jawka niczym nie ustępuje chartowi w oświetleniu. Ba, w Jawce jest nawet lepiej bo Jawka ma prądnicę 30W, a chart 25W, chociaż trochę nadrabia to akumulatorem, ale na dłuższą metę bardziej liczy się moc dostarczana do obwodu. Owszem, nieliczne jawki posiadały fabrycznie prądnice 20W, ale większość została wymieniona na 30W przez właścicieli, więc gdy trafi się te 20W to to jest wtedy rarytas. To co piszesz o 15W to bzdura, widocznie nie zajrzałeś nigdy nawet do instrukcji. Owszem, do lampy Ogara gdzie mamy oprawkę BA15d ciężko dostać żarówkę mocniejszą niż 15W, ale nie jest to niemożliwe, poza tym Ogar 200 to trochę taki kundel i trzeba go traktować inaczej. Ciekawe po co ci więcej światła na niskich obrotach? Ach, zapomniałem że lubisz dusić na wolnych, ale pamiętaj że z tych 25W w charcie na wolnych obrotach będzie jeszcze mniej niż z 30W w jawce.
Co post czepiasz się kolejnej rzeczy, ale z tą prądnicą to już ci chyba na prawdę zabrakło pomysłów.
|
|
06-05-2017 02:50:28 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Porównanie silnika dezamet z silnikiem 223 od jawy - AliveC4T - 06-05-2017 02:50:28
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|