Velorex 16/350
|
Autor |
Wiadomość |
Fojerman
Nowy

Liczba postów: 26
Imię: Stanisław
Skąd: Rybnik
Pojazd: Inny
|
RE: Velorex 16/350
Zdjęć Velorexa mam setki,a może i tysiące  z róznych okresów i różnych zlotów. Velorex jest oryginalny w ponad 90 %. Nie ma żadnych przeróbek większych. Poszycie ma inny kolor, bo oryginalny był brązowy. Ja dodałem od siebie parę rzeczy, dla wygody i bezpieczeństwa: 2 lusterka na wysięgnikach, halogeny z przodu, osłony przeciwsłoneczne z malucha do opuszczania i dodatkowy „letni” dach. Tablicę rejestracyjna przeniosłem też na błotnik, jak mają Czesi, bo wersja eksportowa do Polski miała tablicę powyżej błotnka, tablice były wtedy w Polsce podłużne. Lusterka oryginalne też są 2, wewnętrzne i zewnętrzne. Ogólnie Velorexy produkowane były w CSRS od lat 40 – tych, do roku 1973. Wyprodukowano ok 15 tys, z czego ok połowa na eksport do min Polski, Węgier, Bułgarii, NRD. Początkowo w Velorexach montowane były silniki z Jawy 250, następnie przejściowo z Jawy 175, a ostatecznie z Jawy 350. Tych było najwięcej. Velorex ogólnie był pojazdem dla inwalidów. Silniki 350 wyposażone były w dodatkowy dynamorozrusznik na 12 V. Pojazd ten posiada 4 biegi do przodu i 4 do tyłu. Można przełączyć lewe obroty i silnik pali do tyłu. Większośc części z dostępnych w CSRS pojazdów: Jawa, Skoda, Zetor itp. Konstruktorami Velorexa byli bracia Frantisek i Mohjmir Stransky. To tyle na razie na szybko. Fotki można znaleźć na mojej stronie, albo na stronach o Velorexie. Nie wiem, czy tutaj mogą podawać linki?
Choć nie Porsche, to nie gorsze...
|
|
04-05-2017 10:35:08 |
|
1 osoba postawiła piwo Fojerman za ten post:1 osoba postawiła piwo Fojerman za ten post.
joozek (05-04-2017)
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Velorex 16/350 - Fojerman - 04-05-2017 10:35:08
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|