Ocena wątku:
- 7 głosów - 4.57 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
|
Autor |
Wiadomość |
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
(07-04-2017 08:00:09)MonikaiMarek napisał(a): Dziękuje za odpowiedź - chromowanie jest konieczne w momencie kiedy nie ma możliwości usunięcia tych zadrapań poprzez polerowanie? Pytam ze względu na koszty renowacji bo już są u nas dość spore a kolejne 100 zł to niestety dużo.
Tuleje poliamidowe na wejściu rury centrują i stabilizują goleń, te na końcu służą za "odbojniki" - i przód i tył zawieszenia działa w ten sam sposób, czy dobrze rozumiem? jaki luz (powstały przez zużycie) kwalifikuje je do wymiany?
Pozdrawiam
Chromowanie jest konieczne gdy stary chrom odpadł, starł się razem z podkładem, a lagi to już tylko rury stalowe rdzewiejące. Niestety, ten chrom z tamtych lat tak ma
Jeśli masz małe ryski i można je spolerować, nie odsłaniając stali, to resztę można dopasować przy rozwiercaniu tulei PVC. Z tym polerowaniem to musisz uważać, zdarza się, że nawet filc polerski usunie chrom 
Tuleje PVC w przednim zawieszeniu są 2 i obie mają "centrować" prowadzenie, pracowanie lag.
W tylnym amortyzatorze odkrytym (sprężyna na wierzchu) tuleje PVC są wciśnięte w dolny element aluminiowy, w którym pracuje pręt prowadzący. Jeśli się wyrobi ten pręt i tuleja, należy ją wymienić rozwiercając pod wymiar zużytego pręta.
Należy wszystko dobrze umyć w benzynie by usunąć stary smar i brud.
W górnym elemencie amortyzatora jest druga tuleja PVC, i gumowy odbojnik. Zużywają się niewiele.
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-04-2018 22:49:37 przez joozek.)
|
|
07-04-2017 10:26:55 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet - joozek - 07-04-2017 10:26:55
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 7 gości
|
|