Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
różnice w gaźnikach
|
Autor |
Wiadomość |
pektosol
Nowy

Liczba postów: 11
Imię: Daniel
Skąd: Oberschlesien
Pojazd: Romet Ogar 205
|
różnice w gaźnikach
od jakiegoś czasu bawię się w odnowę Ogara 205...
Udało mi się skompletować 3 gaźniki z tego modelu i okazało się że każdy z nich jest inny.
Różnice jakie odkryłem to:
- inna przepustnica (kąt ścięcia)
- inna długość w iglicy pływaka
- inna długość w tulei iglicy pływaka
- inna tuleja w przepustnicy (średnia),
- inna śruba/iglica regulacji gaźnika (kształt, średnica).
- średnia króćca na wężyk paliwa.
- inne średnice śrub zamykających dysze
to odkryłem narazie...
Różnice są w długości lub rozmiarach niektórych części, niewielkie 3-2mm, albo nawet 0,5mm w przypadku śrub ale...
no właśnie ...
Na początku nie zwracałem na to żadnej uwagi i składałem jak leci,
ale okazało się że na jednym gaźniku nie pali, na innym przelewa się paliwo, na jeszcze innym nie da się wyregulować gaźnika ...
Jak zacząłem składać gaźniki tak jak były fabrycznie poskładane to dopiero wtedy każdy z nich ożył i dało się je ustawić poprawnie...
Ale zauważyłem jednocześnie że każdy z gaźników dawał trochę inną charakterystykę pracy tego samego silnika,
natomiast pomieszanie części praktycznie uniemożliwiało poprawną pracę.
O ile niektóre wymiary wydają się nieistotne (średnica króćca węża, średnica śrub), to niektóre wpływają na pracę silnika (kąt ścięcia przepustnicy, różnice w iglicy i tulei pływaka, średnica tulei przepustnicy )
Piszę o tym dlatego bo wydaję mi się że te gaźniki to jest rometowe rzemiosło,
każdy gażnika inny i jak nie masz kompletnego gaźnika to będziesz miał problemy z jego regulacją..
Czy też ktoś to zauważył?
|
|
05-03-2017 22:09:50 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
różnice w gaźnikach - pektosol - 05-03-2017 22:09:50
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|