Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Zasady PRAWIDŁOWEGO rozbierania, składania oraz regulacji silnika.
Autor Wiadomość
plusminus Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,003
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
Post: #12
RE: Zasady PRAWIDŁOWEGO rozbierania, składania oraz regulacji silnika.
Kolejny post, może nie tyle poradnik, co Mała uwaga dopowiedzenie, myślę, ze dla wielu użytkowników.
Wiele firm świadcząca usługi szlifu cylindra, które cenami oscylują od 40 do 100zł, mają za zadanie cylinder przeszlifować i przehonować na nadwymiar, taki jak przyniesiony przez nas tłok. I przeważnie prawidłowo wykonana usługa jest, zakładamy cylinder i docierany przez nas. Ale czy prawidłowo robią to firmy a także my? No nie do końca, jeśli chodzi o silniki dwusuwowe.
Cylindry dwusuwów mają ten ból, że okna w tulei stykają się zarówno z tłokiem jak i pierścieniami. Same końce okien przeważnie po szlifie są dosyć ostre, czasami nawet posiadają zadziory. Właśnie to jest największym przeoczeniem firm jak i użytkowników. Osobiście, spotkałem dwie firmy, które fachowo podchodzą do rzeczy i przed oddaniem cylindra, fazują okna. Czy robi tak większość? Nie sądzę.
Czym się objawiają niesfazowane okna? Głównie jest to dzwonienie pierścieni, może dochodzić do pęknięć pierścieni, przytarć tłoka, utraty mocy, porysowania tulei cylindra, czy pęknięcia tłoka.
Przykładowy cylinder po szlifowaniu bez sfazowanego okna:

Dlatego, najlepiej jak odbieramy cylinder ze szlifu, należy umyć go całego w benzynie, aby pozbyć się wszystkich opiłków po szlifowaniu, a następnie delikatnie przejechać palcem po oknach, aby sprawdzić, czy nasz cylinder nie wymaga sfazowania okien.
Jak to zrobić? Ja to robię multiszlifierką, celikatnie zjeżdżam same ranty okna, tak aby je zaokrąglić. Można to też zrobić papierem ściernym, małym pilniczkiem. Ważne, aby pozbyć się ostrego rantu na oknie.


Taki cylinder jeszcze raz czyścimy w benzynie i dopiero zakładamy go do silnika. Zapewni to Nam lepszą i cichszą pracę silnika a przedewszystkim pozbędziemy się obaw o pęknięcia, przytarcia czy zarysowania Naszego układu tłok-cylinder. Ważne, aby zwrócić na to uwagę.

"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????

To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."

Moje BP
17-02-2017 20:45:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 3 użytkowników postawiło piwo plusminus za ten post.
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Zasady PRAWIDŁOWEGO rozbierania, składania oraz regulacji silnika. - plusminus - 17-02-2017 20:45:12




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
50T-1, 200 albo 205 - któ...
Ostatni post: grissley
Dzisiaj 15:06:56
» Odpowiedzi: 172
» Wyświetleń: 9354
Prowadzenie osi rozruszni...
Ostatni post: de_gumis
Dzisiaj 13:58:11
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 12
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Jakub
Dzisiaj 13:41:26
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 807
Naklejki na Jubilatach 2
Ostatni post: TobiaszDymek
Dzisiaj 12:41:39
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 29
Dźwignia hamulca i podnóż...
Ostatni post: Piotrekdriver1
Dzisiaj 09:39:07
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 54
Koła ogar 200
Ostatni post: Pablo321
Dzisiaj 00:21:07
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 41
Zatarty S38
Ostatni post: Maka_91
Dzisiaj 00:19:31
» Odpowiedzi: 28
» Wyświetleń: 2234
Problem ze sprzęgłem Rome...
Ostatni post: Maka_91
Wczoraj 23:27:16
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 471
Komar ciężko pali na ciep...
Ostatni post: Maka_91
Wczoraj 23:23:25
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 551
Romet komar nie ma mocy
Ostatni post: Maka_91
Wczoraj 23:17:44
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 1571
Remont
Ostatni post: Maka_91
Wczoraj 23:00:17
» Odpowiedzi: 28
» Wyświetleń: 2036
Wyrobiony rowek na klin w...
Ostatni post: Maka_91
Wczoraj 22:49:13
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 523
Filtr powietrza który lep...
Ostatni post: Maka_91
Wczoraj 22:47:46
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 474
Automat zmiany biegów Oga...
Ostatni post: Maka_91
Wczoraj 22:42:41
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 307
Brak chęci do życia motor...
Ostatni post: Maka_91
Wczoraj 22:41:30
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 309

Reklama