Zasady PRAWIDŁOWEGO rozbierania, składania oraz regulacji silnika.
|
Autor |
Wiadomość |
plusminus
Technik
![*](http://www.chlopcyrometowcy.pl/images/technik.png)
Liczba postów: 1,003
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
|
RE: Zasady PRAWIDŁOWEGO rozbierania, składania oraz regulacji silnika.
Kolejny post, może nie tyle poradnik, co Mała uwaga dopowiedzenie, myślę, ze dla wielu użytkowników.
Wiele firm świadcząca usługi szlifu cylindra, które cenami oscylują od 40 do 100zł, mają za zadanie cylinder przeszlifować i przehonować na nadwymiar, taki jak przyniesiony przez nas tłok. I przeważnie prawidłowo wykonana usługa jest, zakładamy cylinder i docierany przez nas. Ale czy prawidłowo robią to firmy a także my? No nie do końca, jeśli chodzi o silniki dwusuwowe.
Cylindry dwusuwów mają ten ból, że okna w tulei stykają się zarówno z tłokiem jak i pierścieniami. Same końce okien przeważnie po szlifie są dosyć ostre, czasami nawet posiadają zadziory. Właśnie to jest największym przeoczeniem firm jak i użytkowników. Osobiście, spotkałem dwie firmy, które fachowo podchodzą do rzeczy i przed oddaniem cylindra, fazują okna. Czy robi tak większość? Nie sądzę.
Czym się objawiają niesfazowane okna? Głównie jest to dzwonienie pierścieni, może dochodzić do pęknięć pierścieni, przytarć tłoka, utraty mocy, porysowania tulei cylindra, czy pęknięcia tłoka.
Przykładowy cylinder po szlifowaniu bez sfazowanego okna:
![Powiększ](http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/imageup/51047_IMG_20170217_135635%20(Kopiowanie).jpg)
Dlatego, najlepiej jak odbieramy cylinder ze szlifu, należy umyć go całego w benzynie, aby pozbyć się wszystkich opiłków po szlifowaniu, a następnie delikatnie przejechać palcem po oknach, aby sprawdzić, czy nasz cylinder nie wymaga sfazowania okien.
Jak to zrobić? Ja to robię multiszlifierką, celikatnie zjeżdżam same ranty okna, tak aby je zaokrąglić. Można to też zrobić papierem ściernym, małym pilniczkiem. Ważne, aby pozbyć się ostrego rantu na oknie.
![Powiększ](http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/imageup/10285_IMG_20170217_141415%20(Kopiowanie).jpg)
Taki cylinder jeszcze raz czyścimy w benzynie i dopiero zakładamy go do silnika. Zapewni to Nam lepszą i cichszą pracę silnika a przedewszystkim pozbędziemy się obaw o pęknięcia, przytarcia czy zarysowania Naszego układu tłok-cylinder. Ważne, aby zwrócić na to uwagę.
"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????
To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."
Moje BP
|
|
17-02-2017 20:45:12 |
|
3 użytkowników postawiło piwo plusminus za ten post:3 użytkowników postawiło piwo plusminus za ten post.
JGNZM (02-17-2017), seler1500 (04-22-2017), Szatek (02-17-2017)
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Zasady PRAWIDŁOWEGO rozbierania, składania oraz regulacji silnika. - plusminus - 17-02-2017 20:45:12
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|