Witam,
Trochę się działo przez ten czas, ale jakoś nie miałem weny, żeby cokolwiek opisywać. Zdjęć niestety za dużo nie robiłem.
A więc tak: silnik jest rozebrany na części pierwsze i mam nadzieję, że niedługo po zakupie łożysk i simmeringów chociaż złączę kartery, a później to już (mam nadzieję) z górki. Tak samo z samym Rometem, większość rozebrana, do ramy jest tylko przykręcony bagażnik, błotnik i podpórka, ponieważ są krzywe i najpierw muszę wiedzieć jak je wyprostować, aby były proste względem ramy. Później wszystko zostanie wypiaskowane i pomalowane.
Przy okazji wyszło kilka niefajnych rzeczy, na przykład to:

Chyba nie da się nic z tym zrobić, prawda?
Tutaj wstawiam filmik jak chodził silnik przed "remontem":
https://www.youtube.com/watch?v=jd_iKcWwDhQ
Od razu odpowiem na prawdopodobnie pytania:
ta farba na głowicy już była,
silnik jest taki głośny, ponieważ nie ma puszki gaźnika,
drut na fajce jest, ponieważ to była ostatnia świeca nie uwalona olejem, a miała chyba gwint wyrobiony (jeśli coś jest głupie i działa, to chyba nie jest głupie

),
ten drut po lewej to pręt hamulca, a hamulca nie ma, ponieważ odpadł (był kiepsko przyspawany),
tyle oleju było, ponieważ simmering od strony sprzęgła przepuszczał olej.
Chciałbym zamówić łożyska i simmeringi, dlatego mam kilka pytań:
jaką firmę łożysk polecacie? PPL będzie ok?
według
tego wątku potrzebuję:
- 2 szt. simmeringów na wał 17 x 40 x 7,
- 1 szt. 19 x 32 x 7 pod zębatkę zdawczą,
- 1 szt. 8 x 16 x 7 do prawej pokrywy (uszczelniający dźwignię sprzęgła),
zauważyłem, że jeszcze jest simmering uszczelniający wodzik o którym nie mowy w tym wątku, jego wymiary sprawdzę jutro.
Wymieniłem wszystkie simmeringi czy potrzebuję jakichś jeszcze?
Jeśli chodzi o łożyska to potrzebuję:
- 3 szt. łożysk 6203 na wał,
i teraz wyjątki w porównaniu do innych silników
- 1 szt. 6002 na wałek główny
- 1 szt. 16004 na "koło zębate osadzone na wałku głównym".
Czy aby na pewno te dwa ostatnie łożyska są wyjątkiem względem innych silników?
Oraz czym różni się
te łożysko, od
tego łożyska? Wiem, że to drugie ma luz C3, ale czy na pewno te pierwsze nie ma tego luzu, czy to tylko chwyt marketingowy? Bo podobno te łożyska powinny mieć luz C3, a te pierwsze też "pasują" do Rometów.
To chyba tyle, jeśli ktoś dotrwał do tego momentu to dziękuję za poświęcony mi czas.
Za wszystkie odpowiedzi także z góry dziękuję i pozdrawiam.