Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Koło magnesowe - pytania.
|
Autor |
Wiadomość |
joozek
senior
Liczba postów: 2,411
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Koło magnesowe - pytania.
Ad 1. Wyważano po złożeniu całości, a ocynkowanie rozmagnesuje bieguny. Malowanie to tez najtańsze rozwiązanie.
Ad 2. Nabiegunniki - "płytki" magnesów - to nie do końca czysta stal, dodawano do niej krzem. W starych metodach krzem był dodawany podczas ich walcowania. Zawarty w magnesach strumień magnetyczny, jest tym większy im większe jest pole powierzchni obwodu magnetycznego (bieguny i nabiegunniki) oraz linii indukcji magnetycznej bez strat magnetycznych - poprawia je własnie krzem. Nie zapomnij tez o tzw magnetyzmie szczątkowym - umożliwia samowzbudzenie prądnicy.
Tak jak napisałeś - podczas ocynkowania wszystko ulegnie rozmagnesowaniu.
Zwróć też uwagę, że śruby mocujące bieguny są mosiężne - magnetycznie obojętne.
Ad 3. Tak, jest montowany bezpośrednio na wale, więc jego łożyska długo tego nie wytrzymają.
Moja metoda na magneto - czyszczę i usuwam resztki farby szczotką drucianą - napęd elektryczny lub pneumatyczny. Bieguny zostawiam malowane, a nabiegunniki czyszczę jak obudowę, tak by były czyste i bez nalotu rdzy.
Obudowę poleruje - pasta zielona, twarda. Od kilku lat żaden jeszcze nie zardzewiał. Oczywiście można pomalować lakierem bezbarwnym - natryskowo, ew lakierem izolacyjnym bezbarwnym - oczywiście nabiegunniki i krzywka musi być wcześniej zabezpieczone np, taśma malarską.
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
|
|
01-01-2017 17:21:03 |
|
1 osoba postawiła piwo joozek za ten post:1 osoba postawiła piwo joozek za ten post.
Szatek (01-01-2017)
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Koło magnesowe - pytania. - joozek - 01-01-2017 17:21:03
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|