Romet 50-T-1 (2370) by TheJalo
|
Autor |
Wiadomość |
TheJalo
Nowy

Liczba postów: 44
Imię: Damian
Skąd: Kębłowo
Pojazd: Romet 50-T-1
|
Romet 50-T-1 (2370) by TheJalo
Cześć,
Chciałbym przedstawić Wam mojego Rometa 50-T-1, którego "dostałem w spadku" po dziadku. Od dawna wiedziałem, że jest w szopie, lecz nie zabierałem się za niego, gdyż słyszałem, że z zarejestrowaniem będzie problem. Jednak wuja dał mi nadzieję, że będzie wyrejestrowany, dlatego od razu na drugi dzień postanowiłem go wyciągnąć. Po wyciągnięciu wyglądał mniej więcej tak:

Na drugi dzień ładnie obmyłem silnik w benzynie, później okazało się, że tłok stoi w miejscu, więc go zdjąłem, bak także oraz siedzenie i umyłem go myjką. Zacząłem go składać i przypomniałem sobie, że dziadek mówił coś kiedyś o nowym silniku w garnku, więc poszukałem go i cylinder oraz tłok był nowy, tylko brakowało pierścieni i głowica nie była dokręcona. Po wyczyszczeniu gaźnika, kranika i założeniu pierścieni oraz wypłukaniu baku próbowałem go odpalić, jednak nieudolnie, a wszystko było... oprócz zapłonu. Kolejnego dnia ustawiłem zapłon i po chwili pchania zaczął chodzić samodzielnie. Wszystkiego dokonałem z małą pomocą taty, gdyż jest to mój pierwszy motorower. Po wszystkim mój Romet wygląda mniej więcej tak:

Jako ciekawostkę dodam, że jest to 76 r. i pierwsza lub jedna z pierwszych serii, ponieważ ma hamulec niespotykany później w tym modelu:

Ale nie pamiętam od jakiego modelu jest ten hamulec.
A numer ramy to 076616 czyli wydaje mi się, że bardzo wczesny, silnik także bardzo wczesny, ponieważ jego numer to 019 009016 (dajcie znać czy dobrze kombinuję). Będę dążył, żeby go odnowić porządnie (całą ramę poprostować, pomalować, silnik zremontować), trochę pojeździć, a później jakiś zabytek i powiększenie kolekcji, ponieważ jak narazie wciągnęło mnie to, tym bardziej, że Rometów jest coraz mniej, a jest to część historii polskiej motoryzacji (zaznaczam, że nie kręci mnie przeróbka i wieś tuning).
Z dokumentami jednak nie jest tak kolorowo. Ponieważ dziadek dostał tego Rometa w ramach zapłaty, lecz umowa nie została spisana. Teraz chciałbym spróbować go zasiedzieć, ponieważ jest u nas już ponad 20 lat. Prawny właściciel nie żyje, a syn nie wie o istnieniu Rometa i nie będzie prowadził sprawy spadkowej specjalnie dla mnie, więc chyba zasiedzenie będzie najlepszym wyjściem. To chyba na tyle jak na razie. Na dniach będę kombinował trochę z tą rejestracją, piszcie co o tym sądzicie.
PS. Silnik który był założony w momencie wyciągnięcia to 023, czyli nie fabryczny, a w garnku był 019 (fabryczny) po remoncie.
|
|
29-12-2016 03:53:55 |
|
2 użytkowników postawiło piwo TheJalo za ten post:2 użytkowników postawiło piwo TheJalo za ten post.
Emikel (01-01-2017), Szatek (12-29-2016)
|
Wiadomości w tym wątku |
Romet 50-T-1 (2370) by TheJalo - TheJalo - 29-12-2016 03:53:55
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 14 gości
|
|