Kiedy chcesz mieć lagi oryginalne ale olejowe :P
|
Autor |
Wiadomość |
krystian276
Prezes FS-Garage
Liczba postów: 368
Imię: Krystian
Skąd: Wrocław
Pojazd: Romet Kadet
|
RE: Kiedy chcesz mieć lagi oryginalne ale olejowe :P
Bresio, oto i jest rysunek. Wiem, odręcznie rysowane i pisane, ale tłumaczy jak co jest zbudowane, jakby ktoś sie nie mógł rozczytać moich baziajów to wytłumaczę dokładnie
Otóż część nieruchoma/ prowadnica lagi jest zamontowana na 2 (można więcej ) tulejkach aluminiowych w ladze rometa (bez oryginalnych tulejek, wiadomo) Tulejka ma średnicę wewnętrzną mniejszą o 0,5mm niż ma prowadnica lagi, a zewnętrzna o 0,5mm większą niż wewnętrzna średnica lagi rometa (rozszerzalność cieplna załatwia za nas sprawe). Ta najniższa tulejka ma być w miejscu takim, aby była ona na kresie skoku lagi ruchomej, żeby nie blokowała ruchu, mniej więcej 1cm od maksymalnego punktu skoku. Dekielek aluminiowy - ta sama zasada coz tulejkami, jak laga ma możliwość skręcenia od góry, można skręcić z dekielkiem, bądź jeżeli jest na tyle długa to można skręcić od góry śrubą skręcającą półkę. Zapomniałem na rysunku zaznaczyć tulejkę stalową pomiędzy dekielkiem aluminiowym a górą lagi (mój błąd). Zasada działania jest podobna jak w wsk 125, zwykła laga olejowa jest zakryta i chodzi w osłonie. Pozdrawiam
Tak na koniec edytując dodam, ze strasznie trudno jest znaleźć lagi które częścią ruchomą pasują w wewnętrzną część lagi rometa, zazwyczaj są za grube, z moich trzeba było zebrać niecały milimetr materiału, nie osłabiło to na szczęście lagi
Każdy kiedyś zaciągnął się z baku
"Legends never die, they become a part of you"
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-11-2016 21:42:53 przez krystian276.)
|
|
07-11-2016 21:41:08 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Kiedy chcesz mieć lagi oryginalne ale olejowe :P - krystian276 - 07-11-2016 21:41:08
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|