Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Autor Wiadomość
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #667
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Panowie co do czasu i pieniędzy. Jak zaczynaliśmy te zabawy to zrobiliśmy wiele błędów i niepotrzebnie wydaliśmy sporo kasy. Teraz wiem co i jak zrobiłbym jeszcze raz. Szacuję że w 2 miesiące można zrobić taki drugi pojazd jeszcze raz. Co zrobiłem to tu opisałem ale krótko opiszę jeszcze raz co bym zrobił. Zacznijmy od sprzęgła, koniecznie musi być w nim 4 tarcza. Praca prosta potrzebny przeciętny tokarz i tyle. Zapłonu na początek nie ruszałbym ale magneto musi być idealnie proste. Gaźnik ja mam dellorto 21 mm ale za kilkadziesiąt złotych kupicie podobny o identycznym działaniu. Byle nia Amall - walczyłem z nim długo i wylądował w koszu. Cylinder można kupić gotowy tubingowy od simsona ale z tłokiem to już inna historia ja mam wossnera i tylko ten wytrzymuje wszelkie katusze. Ściągałem z niemiec tłoki Zt tuning i chyba z 4 leżą w koszu zatarte ale to chyba wina wydechu była i braku pomiaru temperatury pod świecą. Ten pomiar przy tym silniku musi być. Co do cylindra to te wszystkie kanały płuczące i bost porty to drugoplanowa sprawa bo najistotniejszy jest wydechowy. Musi być ogromny i nie za wysoko bo mamy 3 biegi i chcemy tym jeździć a nie tylko ścigać się. Co do karterów to tu jest chyba najwięcej pracy ale kosztów nie wiele. Palcówka lampy gazowe klej i preparat do lutowania aluminium wszystko załatwią. Wydech ren jak mamy dobrze policzony to program do rozwinięć oraz laser do cięcia i spawarka do szczepienia elementów oraz spawacz do spawania końcowego. Wcześniej oczywiście gumowy młotek i rurki i różnych średnicach do zwinięcia wypalonych elementów. Tu oczywiście jeszcze trzeba zrobić lub kupić tłumik oraz złączkę do cylindra. Na koniec wał. To jest wbrew pozorom sprawa najgorsza i najważniejsza. Wał przede wszystkim musi być prosty a z tym jest nie najlepiej. Najlepiej przerobić nowy wał ale nie są one już łatwym łupem. Ja mam jeszcze dwa podrabiane polskie i jeden oryginał ZMD. Te podróbki są do tego leprze od oryginału. Do takiego wału kładziemy korbę od derbi sensu z łożyskiem igiełkowym. Wał po złożeniu nie może mieć więcej jak 2 setki bicia bo nie będzie chodził na tych obrotach. Można też powiększyć otwory pod czop korby na 18 mm i dać korbę tubingową od derbi. Jak to nie jest możliwe to wał od simsona i przerobienie go pod wymiary charta z nową zębatką ale to koszt 500 zł plus nowe magneto bo stożków od simsona nie ruszamy. Taki wał daje możliwości założenia innego zapłonu np czeskiego. Wszystko musimy złożyć ściągaczem bo żadne grzanie karterów i pośpiech nie jest wskazane a silnik po złożeniu musi mieć idealny wał tego już nie naprawimy a całą resztę ze złożonym silnikiem można korygować. Do tego jeszcze membrana od AM6 i latamy 100 km/h i stawiamy pojazd na tylne koło ale to dzieje się samo często nie wtedy kiedy chcemy. Trzeba z tym uważać.
01-11-2016 10:32:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo hohowski za ten post.
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień - hohowski - 01-11-2016 10:32:08




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 10 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 22:12:59
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 73
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 455
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 242
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 374
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 91
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 346
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 491
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 70
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19221
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 90
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 243
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 825
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 79
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 153
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 271

Reklama