Oto sposób na zwiększenie mocy do ogarka 200
|
Autor |
Wiadomość |
Buka
Składakowiec
Liczba postów: 268
Imię: Michał
Skąd: Jawiszowice
Pojazd: Romet 50-T-1
|
RE: Oto sposób na zwiększenie mocy do ogarka 200
(27-10-2016 20:09:27)Lagoon napisał(a): To na zdjęciu powyżej to jest silnik, w którym na 1 rzut oka widać sprzęgło wielotarczowe, a nie powiększaną skrzynię.
XeardonLordeX, superancki masz podpis , ino kij wie jak tyś go wymyślił
Każdy silnik motocyklowy z tarczami w kąpieli olejowej (tzw. "mokre" tarcze) musi mieć co najmniej dwie tarcze sprzęgłowe (w silniku, nawet tu występuje sprzęgło cierne- olej zmniejsza tarcie, więc, żeby zwiększyć siłę docisku stosuje się więcej niż jedną tarczę, inaczej niewystarczająca siła docisku=ślizganie sprzęgła). Jak już, to zwiększono liczbę tych tarcz (No offence, małe sprostowanie Lagoon )
(27-10-2016 20:09:27)Lagoon napisał(a): Choć nie przeczę, być może ma ona więcej niż fabryczne 3 biegi Części do niego takich nie znajdziesz w Polsce, tuning silnika 223 jest jeszcze u nas stosunkowo mało popularny, w Czechach jest tego więcej, choć i tak to jest nic w porównaniu do Simsona.
Nie znam szczerze mówiąc silnika 223, który posiadałby więcej niż 3 biegi, ani jak mniej więcej wyglądałyby modyfikacje w tym kierunku (poza rzecz jasna automatem i gdzieś trzeba zrobić miejsce na nowe tryby), więc nie wypowiem się na ten temat, wiem od znajomego, który jest posiadaczem czterobiegbowego Simka, że w przypadku przeróbki Simsona na 5 biegów jest to stosunkowo proste.
Odnośnie bresiowego zdjęcia i pytań:
Poczynione w nim modyfikacje nie znajdziesz ot tak na półce sklepowej- cylinder, głowica itd. na pewno były dorabiane na zamówienie, dolepienie karterów, to też sprawa indywidualna. Pokrywa sprzęgła również wygląda na pracę indywidualną (dyskretny spaw wokół wypustki na powiększone sprzęgło, fabrycznie odlewa się całą taką część)
Najbardziej zastanawiającym jest dla mnie odpowiedź na pytanie: "Jaki sens ma tuningowanie pięćdziesiątki?" (finansowo, nawet teoretycznie również prawnie)
Przy modyfikacjach ze zdjęcia bez problemu można by było pewnie kupić cokolwiek o większej pojemności, seryjnego za tą cenę. To już jednak taki mały subiektywny offtop
Co do autora tematu: nie do końca nawet rozumiem nawet co ma na celu ten temat? Pseudoporadnik? Luźna rozmowa o silnikach (jeżeli tak, to nadaje się na hydepark, zwłaszcza przez treść)? Piszesz posty w sposób tak niestaranny, że nie można Cię nawet zrozumieć, nie mówiąc o tym jakie głupoty.
Wracając jeszcze do samego początku: zębatka nie ma nic wspólnego z mocą. Ilość zębów odpowiada za przełożenie.
Spawaki, dobierane są po wyliczeniu pod odpowiedni zestaw. Także cięcie i lepienie go migomatem na pewno nie jest dobrym rozwiązaniem (Wpłynie to choćby na zmianę rezo, bo w końcu jednak ingerujesz w konstrukcję wydechu nieprzygotowanego pod twoje dziwne pomysły)
(O Flamingu 2): "No proszę pana tak się składa, że się nie składa"
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-10-2016 21:57:25 przez Buka.)
|
|
27-10-2016 21:43:16 |
|
1 osoba postawiła piwo Buka za ten post:1 osoba postawiła piwo Buka za ten post.
XeardonLordeX (10-27-2016)
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Oto sposób na zwiększenie mocy do ogarka 200 - Buka - 27-10-2016 21:43:16
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości
|
|