Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Wigry do renowacji
|
Autor |
Wiadomość |
wigry-sdz
Nowy
Liczba postów: 12
Imię: wigry-sdz
Skąd: Sieradz
Pojazd: Inny
|
RE: Wigry do renowacji
(12-07-2016 14:18:40)wnusiu94 napisał(a): Tak, to zwykły wolnobieg. Wsadzali takie badziewie fabrycznie, prawdopodobnie z braku przerzutek na stanie.
Wigry jest z przedziału 1986-1989, na ramie masz wybity rocznik. Poświęć chwilę i poszukaj sobie na forum jak do tego dotrzeć i to rozkodować.
Ok, dzięki, na pewno sprawdzę co i jak.
(12-07-2016 14:37:59)Buka napisał(a): Druga linka to nie od hamulca tył? (chyba niektóre universale dostawały takie wyposażenie)
Koła stan dość tragiczny, nie nadaje się to nawet na wełnę stalową. Jeżeli chodzi o renowację- bo raczej nie będziesz chciał go przeznaczyć na "złomowóz"
1. Lakier
Pistoletem lub sprejem (tak, da się ładnie to zrobić, ale pistolet jest lepszy- łatwiej kupić odpowiedni kod lakieru- w universalach często były metaliki- poza tym w większości spreje nie mają regulowanej dyszy i dużo lakieru marnuje się na tzw. "mgiełkę") lakier lecimy do gołej blachy (tam gdzie pojawiła się ruda), resztę równamy i matowimy. Na to podkład wyrównać, baza (jeżeli malujesz pierwszy raz to po ewentualnych zaciekach ponowne poprawki na zaciekach- ścieramy wodnym i malujemy). Na koniec bezbarwny. Naklejki i tak są w dość kiepskim stanie, więc w grę wchodzą tylko nowe.
2. Chromy i inne świecidełka
Korba chyba jeszcze jest do odratowania jeżeli chodzi o wygląd (dość ciemne te zdjęcia masz i nie wiem co jest brud, a co rdza). Jeżeli nie ma ogromnych wżerów wata stalowa z pastą polerską. Jest gdzieś o tym poradnik na forum. Błotniki- na filc nakładasz pastę polerską i lecisz tematem. Wszystko dokładnie wycierasz po wszystkim (na sucho). Z tego co robiłem polecam robić wszystko ręcznie- błotniki są jednak z aluminium i dość łatwo o ich uszkodzenie.
3.Naklejki
(do kupienia chyba tylko na jednej stronie- motonaklejki.pl )
4.Opony
Możesz dokupić drugą czarną do kompletu lub: http://allegro.pl/stylowa-opona-stomil-2...99358.html Cena bardzo dobra, są identyczne z oryginałem, a o opony z epoki dość ciężko w dzisiejszych czasach.
5. Mechanika- Od niej zaczynałem na początku- wizualką zająłem się potem. Zwróć uwagę na to czy korba nie jest zbytnio nabijana. Jeżeli masz wszystko ok z piastą tył to dziękuj Bogu (przypomniał mi się nasz kolega z forum hvil- jeżeli to jest wielobieg w piaście. Jeżeli zwykłe wigrowskie torpedo- wszelkie instrukcje również są na forum).
6.Oświetlenie- Najpierw musisz mieć Pamiętaj, żeby pod dynamem wydrapać lakier na masę (w przypadku moich wigier było to konieczne).
7.Polecam grupę na facebook'u- giełda romet/fsm. Chłopaki mają praktycznie wszystko (nawet nowe odblaski na koła). Byćmoże znajdziesz coś dla siebie.
Wszystko co napisałem, pisałem z doświadczenia przy przeprowadzaniu rowerka poniżej. Źle to nie wyszło (co prawda nie Universal, ale pokrewna konstrukcja, czyli "trójka")
http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=35126
Powodzenia!
Łoł, dzięki za wyczerpującą odpowiedź , dzięki za odnośniki.
Nie wiem czy znajdę tyle samozaparcia żeby wszystko tak "odpicować" jak ty to zrobiłeś, ale będę się starał .
Jeśli chodzi o piastę- to właśnie wszędzie czytam, że są albo przerzutki (wersja- eksport) albo torpedo. U mnie jest wolnobieg bez hamulca nożnego, stąd mam w kierownicy hamulec na przód i tył. Pozdro!
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-07-2016 15:12:54 przez wigry-sdz.)
|
|
12-07-2016 15:05:30 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Wigry do renowacji - wigry-sdz - 12-07-2016 15:05:30
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości
|
|