Romet Ogar 200 by komarinho
|
Autor |
Wiadomość |
jurek_j
Technik
Liczba postów: 830
Imię: J
Skąd: FGW
Pojazd: Romet Kadet
|
RE: Romet Ogar 200 by komarinho
Po prostu oś, do której mocowane są amortyzatory wykonana była ze zwykłej stali o granicy plastyczności rzędu 350MPa. W wielu Rometach tak ścinało te ośki, sam w dwóch miałem 'okazję' spawać. Gdyby użyto stali takiej jak do produkcji śrub (tam już granica wytrzymałości od 400 do 1000 czy 1200 MPa nawet, ale przeważnie 500-800MPa i procentowo minimum 80% granicy plastyczności liczonej z granicy wytrzymałości czyli 800*0,8=640MPa, prawie dwa razy więcej niż dla zwykłego wałka), to pewnie by to nieco lepiej wyglądało. Samo zwiększenie średnicy z fi8 na fi10 by pomogło.
Tylko kiedyś wszystko liczyli na kartce papieru, teraz kilka minut i na kompie ma się wszystko czego dusza zapragnie... A zwłaszcza kazelot, jeśli policzyli dla obciążeń statycznych, a nie dynamicznych, minimalną średnicę wałka. Albo po prostu na pałę dali tą ósemkę... Za dużo teoretyzowania...
|
|
03-07-2016 14:22:50 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Romet Ogar 200 by komarinho - jurek_j - 03-07-2016 14:22:50
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 5 gości
|
|