Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Autor Wiadomość
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 742
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #80
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
(28-04-2016 15:16:15)Szatek napisał(a):  Ktoś wie jakiej długości powinna być ta krótsza ośka? Wolałbym kupić oryginalną.

[...]

(28-04-2016 15:16:15)Szatek napisał(a):  3. Chromowany błotnik tylny od Rometa:

[...]

Ktoś wie w jakim Romecie mógł być? Chyba tylko Kadety na eksport, prototypy 50-T-1 i 50-TS-1 takie miały. Ewentualnie ktoś go sobie pochromował. Tutaj porównanie z błotnikiem od mojego 50-T-1:

[...]

Możliwe też, że błotniki w pierwszych 50-T-1 były inne.

(28-04-2016 15:16:15)Szatek napisał(a):  5. Dwa klucze płaskie:

[...]

Nie wiem jakie powinny być oryginalnie, ktoś wie?

Mam już skompletowaną całą narzędziówkę. Zastanawiam się tylko, czy aby na pewno są to narzędzia z takimi oznaczeniami i czy były pokryte takimi powłokami.

Czy ktoś wie, jakie oznaczenie (napis "ZZR" lub pegaz) były na narzędziach i na pompce powietrza do Rometów, oraz jakimi powłokami były zabezpieczane narzędzia (ocynk/oksyda/lakier proszkowy/nikiel) w 75-tym roku?

Podnóżki kierowcy zostały pospawane:



Wgniotki na rantach baku zostały w miarę możliwości usunięte:



Do tylnego błotnika został przynitowany brakując uchwyt tablicy rejestracyjnej:



Wszystkie widoczne części zostały przygotowane do piaskowania:





A następnie w końcu wypiaskowane:





Niestety, piaskowanie pokrzywiło niektóre blachy i musiałem je naprostować. Pojawiły się też uszkodzenia, które nie można zaspawać (za cienka blacha), więc będę musiał je zacynować, bądź zaszpachlować:







Tutaj cyna albo szpachla też będzie konieczna:





Jutro zawożę wszystkie widoczne elementy do cynkowania galwanicznego.

Kupiłem:

1. Nowy i oryginalny ślimak:





2. Trochę używanych i oryginalnych części:



3. Instrukcje obsługi:





Tutaj porównanie trzech różnych instrukcji do 50-T-1 (w kolejności wydań):



Oraz porównanie dwóch różnych głowic - druga na pewno była montowana w 50-T-1 (i 50-TS-1):



4. Trochę potrzebnych narzędzi:



Zleciłem także wykonanie specjalistycznych przyrządów potrzebnych do silnika:



Wykonałem też replikę oryginalnej kedry na bak 50-T-1 i 50-TS-1:











Poza tym, ustawiłem biegi w 50-T-1 z 76-go roku, według drugiego sposobu z "Instrukcji napraw motorowerów Romet: 50-T-1, 50-T-3, 50-M-2, 50-M-3, M-780, M-781, 100, 200, 201", ponieważ zaczęła wyskakiwać mi "dwójka" (poprzedni właściciel ustawił biegi "po swojemu").

Obecnie nie ma problemu z biegami. Może jedynym problem jest to, że aby zredukować bieg z "trójki" na "jedynkę", trzeba zrobić to na dwa razy, ale to raczej nie jest kwestia regulacji.





Pełny rozmiar:

http://images78.fotosik.pl/698/add1ae2cb165a091.jpg
http://images75.fotosik.pl/696/a5124650cec9aaee.jpg

Ustawiłem też w nim zapłon (lampa stroboskopowa + czujnik zegarowy + szczelinomierz) oraz wyregulowałem gaźnik, ponieważ zdarzało mu się "dusić" w czasie jazdy (to także poprzedni właściciel ustawił mniej-więcej). Po takiej regulacji widać różnicę w pracy silnika.

Zdjąłem też z niego w końcu tą stopkę boczną (która była razem z innymi napinaczami łańcucha) i założyłem oryginalne napinacze.

Kolejna aktualizacja gdy przywiozę części z galwanizerni.

Pozdro. Wink
22-06-2016 15:26:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek - Szatek - 22-06-2016 15:26:43




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Wał 023 pełny czy orginal
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Dzisiaj 17:54:50
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 92
Jakie gwintowniki/narzynk...
Ostatni post: Piotrekdriver1
Dzisiaj 14:26:51
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 163
Gdańska Jawa Babetta 210
Ostatni post: buras_tft
Dzisiaj 01:11:56
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 1210
Iskra na platynkach
Ostatni post: Merfix
Dzisiaj 00:53:58
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 105
kola i wahacz
Ostatni post: grissley
Dzisiaj 00:27:23
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 4965
Czyżby T-3 nie istniał?
Ostatni post: romek
Wczoraj 22:32:30
» Odpowiedzi: 63
» Wyświetleń: 52070
nwm co napisać
Ostatni post: galkahalka
Wczoraj 21:21:58
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 232
opona - stomil czy współc...
Ostatni post: grz3513k
Wczoraj 21:15:41
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 80
Romet ogar 200 strzela w ...
Ostatni post: Jakub.200
Wczoraj 18:38:53
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 350
Oś koła motorynka.
Ostatni post: Piotrekdriver1
Wczoraj 17:41:39
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 111
Przecięty dowód komar
Ostatni post: romek
Wczoraj 17:40:51
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 180
Przednie zawieszenie w Og...
Ostatni post: grissley
Wczoraj 03:48:41
» Odpowiedzi: 25
» Wyświetleń: 1962
Tuning Sałek s38 - działa...
Ostatni post: Dinozaur
13-12-2025 17:39:59
» Odpowiedzi: 40
» Wyświetleń: 2677
Tylna oś Romet Zenit.
Ostatni post: ROMECIARZ1
13-12-2025 17:06:07
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 96
siema wszystkim
Ostatni post: galkahalka
12-12-2025 16:38:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 135

Reklama