Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Ogar 200 i jego popychacze sprzęgła.
|
Autor |
Wiadomość |
Quake96
Zielono mi :D
Liczba postów: 2,752
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
|
Ogar 200 i jego popychacze sprzęgła.
Temat zakładam do ogólnej dyskusji, bo sądzę, że nie tylko ja miałem nieraz podobną zagwostkę.
Otóż zastanawia mnie kwestia jakości i pracy popychaczy sprzęgła w "jawce" . Jak to właściwie powinno być wyregulowane? Czy przy poprawnej regulacji śrubka w kapie powinna mieć nieco luzu względem popychacza (rys. 1) czy jednak cały czas powinna dociskać popychacz sprzęgła (rys. 2) ? Zakładamy, że w obu przypadkach, sprzęgło działa prawidłowo. Pytam, bo mam z tym pewien problem. Po wymianie docisku sprzęgła miałem jakoś wyregulowane sprzęgło (nawet nie zwróciłem uwagi czy tak jak w 1 czy 2 przypadku) i działało ono bezproblemowo przez kilka miesięcy, aż nie zauważyłem, że linka jest ciut za bardzo naciągnięta. Wtedy popuściłem linkę, a sprzęgło zaczęło delikatnie "przepuszczać" , więc wyrównałem różnicę luzu linki na regulacji sprzęgła. Od tego czasu regularnie wpierdziela mi długi popychacz. Miałem podregulowane sprzęgło tak jak na rysunku nr.1, działało elegancko, ale po jakimś czasie zaczęło już lekko ciągnąć i problem się z czasem pogłębiał. Po sprawdzeniu popychacza, ten był już nieco zjedzony. Zajrzałem do Ogara bresia i u niego tego luzu na śrubce chyba nie było, więc wyrównałem popychacz i ponownie wyregulowałem sprzęgło, tym razem tak jak na rysunku nr. 2 . Póki co działa, ale nie zrobiłem tak jeszcze więcej niż kilka kilometrów, więc pytam was, czy to popychacze są robione z końskich odchodów, albo plasteliny czy to ja robię coś źle? Dodam, że jak sprzęgło mam wyregulowane z luzem (rys. 1) to podczas pracy silnika widać, że długi popychacz się kręci, więc pewnie przy wciskaniu sprzęgła, gdy ten się nagle zatrzymuje zaczyna go zjadać.
Dodam też jeszcze ciekawostkę, że w drugim silniku mam oryginalne popychacze, dość spory luz na dźwigience (rys. 1) i tam sprzęgło działa perfekcyjnie zawsze, a popychacze nie są ani trochę zjedzone, podczas gdy w drugim silniku przy takiej samej regulacji, zwyczajnie zjada mi popychacz.
Btw, skoro już jest ten temat to zapytam jeszcze, z czego można dorobić nowe popychacze? Chodzi mi o jakiś twardszy materiał, bo te współczesne popychacze to ręką da się wyginać.
- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...
"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-05-2016 02:10:08 przez Quake96.)
|
|
08-05-2016 02:08:22 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
Ogar 200 i jego popychacze sprzęgła. - Quake96 - 08-05-2016 02:08:22
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|