Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Komar to kopia Jawy
|
Autor |
Wiadomość |
Kanilox
Moplikowiec

Liczba postów: 3,490
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Komar to kopia Jawy
(02-05-2016 19:02:41)joozek napisał(a): Kamilu, wątek bardzo ciekawy, też nie miałem pojęcia o takich Jawach, jakie zaprezentowałeś. Sądziłem, że Komar miał protoplastę w Simsonie SR.
Co do Jaw, bardzo ładnie odnowione, zdjęcia zaczerpnąłeś z jakiegoś czeskiego forum? a może sam masz taką Jawę 
Może jakiś link, sam bym chętnie więcej poczytał.
Co do tematu wątku, no cóż ... RWPG, tak to się kiedyś nazywało 
Z sr2 też było coś podpatrzone, na pewno ten przód w pierwszych wersjach no i zapłon trzy-cewkowy z późniejszych wersji.
Zdjęcia znalezione na Google, Jawy niestety takiej nie miałem a nawet nie widziałem.
Nie tylko polacy kopiowali ten silnik ale i też konstruktorzy z Fabryki Motorowerów w Rydze.
Tak jak na przykład Polska już miała swój cylinder z silnika sm01 dlatego jest on całkiem inny niż ten stosowany w Jawach to tak oni nie mieli i cylinder również jest bardzo podobny.
Jakiś czas temu dziwiłem się jaki jest zbieg okoliczności że rozstaw szpilek w Jawie jest taki sam jak w Ridze, no to już wiem dlaczego.
I tu jeszcze jedna ciekawostka, Jawa 551 to coś jakby połączenie jawy 555 i stadion s22.
Silnik wygląda jakby z komara ale z cylindrem poziomym, wygląda to dosyć ciekawie.
Jeszcze kartery wspominanej rigi, widać że Polscy konstruktorzy wprowadzili znacznie więcej swoich modyfikacji niż Radzieccy
Mam na myśli łańcuch po lewej stronie i dźwignia hamulca tylnego wyprowadzona na zewnątrz silnika.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-05-2016 20:34:38 przez Kanilox.)
|
|
02-05-2016 20:28:12 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Komar to kopia Jawy - Kanilox - 02-05-2016 20:28:12
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|