Siema, a wiec zrobiłem tu mój pierwszy wątek. Dawno nie wchodziłem na to forum ale na mr89 już jest wyludnienie to przeniosłem sie na to.
Temat dotyczy mojego "Romet ogar 200"
Którego kupiłem 15 sierpnia 2013r.
Za dokładnie 380zł
Z wyrejestrowanym dowodem [czytaj do końca opis]
Był już dość wyeksploatowany, dużo elementów było zniszczone lub w złym stanie.
Jeździłem nim jakiś czas aż do momentu, w którym zaczął sie psuć na maxa [jako że nic nie wiedziałem o mechanice, robiłem go długi czas]
Zaczęło sie od zardzewiałego zbiornika paliwa którego nie umiałem wyczyścić... Potem wieczne problemy z zapłonem i sprzęgłem aż szkoda gadać
Ale po ok roku męczarni jakoś sie nauczyłem podstawowych napraw [głównie przez fora] a teraz złożyłbym takiego ogara z zamkniętymi oczami.
Tak jak mówiłem gdy go kupiłem nie wiedziałem nic o mechanice, oryginalności itp
A więc przyszła myśl żeby zamazać całą rdze na nim. Ale bałem sie rozebrać całego do malowania więc pomalowałem na początku zbiornik, potem błotniki, bagażnik, stopki centralne, osłone filtra i chyba tyle.
Malowałem oczywiście sprayem i co jakiś dłuższy czas przeprawiałem kolor ponieważ szybko niszczał.
Kiedy posiedziałem większy czas na forum/fb porozmawiałem z ludźmi, uświadomiłem sobie że wygląda obleśnie i trzeba to zmienić
![^^ ^^](images/cpun.gif)
Nadszedł czas w którym wziąłem sie za niego, zacząłem go kompletować [tzn dokupiłem części, które wcześniej wymieniłem tyle że już w oryginalnym lakierze]
Przewinęło sie kilka rometów i przemieniłem lepsze części do swojego ogara
To co najważniejsze było już chyba powiedziałem a wiec teraz co robiłem z ogarem w ostatnim czasie.
W wakacje przechodził remont silnika
wymieniłem:
-łożyska fag
-tarcze, przekładki, popychacze
-kartery i skrzynie po małym przebiegu
-cylinder, tłok
-Zapłon
-jakieś poszczególnie elementy których nie opłaca mi sie już wymieniać
![Shy Shy](images/smilies/shy.gif)
i ogólnie od tamtej pory jeździł bez zarzutu.
Lecz teraz znowu chce zrobić remont silnika oraz ramy i mam zamiar zrobić:
-wał do regeneracji
-wymiana łożyska znowu na fag
-cylindra [ponieważ mam czeski do szlifu + do tego porting], tłoka, pierścieni do simsona
-gaźnika od simsona 16n1-11
W remoncie wizualnym jest dużo do roboty ale między innymi:
-spawanie ramy
-wymiana gum, manetek, opon itp
-wymiana kolanka polerka silnika i innych elementów
-wianki i ich gniazda og główki ramy
-elektryki
itp
Ostatnio byłem też w wk ponieważ mam wyrejestrowany dowód, ale wszystkie umowy itp posiadam.
Zapytałem sie czy można go zarejestrować. Na szczęście uzyskałem pozytywną odpowiedź. Dostałem papier do wypełnienia i mam zrobić właśnie przegląd następnie udać sie do wk i dokonać reszte czynności potrzebne do zwykłej rejestracji motoru
Wiec w końcu będzie można jeździć bez tej adrenaliny hehe
![Big Grin Big Grin](images/smilies/biggrin.gif)
A szykują sie długie trasy <3
ps. daje zdjęcia ogara jak wyglądał po kupnie następnie jego rozwój aż do teraz
Tak to wygląda