Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
[50-T-3] Czyżby T-3 nie istniał?
|
Autor |
Wiadomość |
Szatek
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3
Liczba postów: 742
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
|
RE: Czyżby T-3 nie istniał?
Mogło się zdarzyć, że w fabryce założono lampy starego typu do Ogara 205, z braku nowych, oraz to, że pierwsze Ogary 205 opuszczały fabrykę z długa główką ramy - tak samo jak w przypadku Ogarów 200.
Nie możliwe jest natomiast to, aby zamontowano silnik 019 do Ogara 205, dlatego że w 1982-gim roku już ich nie było w fabryce, a Ogar 205 powstał cztery lata później. Nie dospawywano już także do ram motorowerów uchwytów do ucha głowicy.
Identycznie wygląda sytuacja z 50-T-1 na 17-sto calowych kołach. Nie mógł taki opuścić fabryki, ponieważ nawet w 1982-gim roku takich kół jeszcze nie było (dopiero w Charcie w 1989-tym). Dodatkowo, wiązało to by się z przerobieniem ramy oraz zastosowaniem przedniego i tylnego zawieszenia, a także błotników, pod koła 17". Na tak duże zmiany w wyglądzie motoroweru, bez zmiany jego oznaczenia, pracownicy nie mogli sobie pozwolić.
Podsumowując. To że właściciel twierdzi, że motorower jest w oryginalnym stanie, w części przypadków mija się z prawdą.
(28-01-2016 14:47:04)bartosz1907 napisał(a): romet T-3 planowany był do produkcji po 1985 r. czy do niej wszedł tego nie wiem , raczej wątpliwe skoro był juz na taśmie ogar 200 i 205. Mam zdjęcie wycinka z ówczesnej prasy na ten temat ale znowu plik w załączniku może miec max 500kB i nie wchodzi

Dodam że wycinek pochodzi z "Instrukcji napraw motorowerów Romet" z 198 4-go roku. Wynika z tego, że zakładano produkcję seryjną 50-T-3, jeszcze po rozpoczęciu produkcji Ogara 200.
(28-01-2016 21:48:05)Szatek napisał(a): Romet 50-T-3 miał wejść do produkcji seryjnej po 1985 roku.
Pomyłka.
(28-01-2016 21:48:05)Szatek napisał(a): Mogło się jednak zdarzyć, ze fabrykę opuszczały motorowery które miały zamontowane części z poprzednich modeli (ze względu na braki potrzebnych i nadmiar części z innych). Jednak, to są raczej przypadki jednostkowe i w większości motorowery były po prostu przerabiane po opuszczeniu fabryki.
Jednak lekko zmodyfikowane motorowery opuszczały fabrykę seriami.
(28-01-2016 21:48:05)Szatek napisał(a): Po 50-T-1, dwuosobowy był Ogar 200 oraz 205 i to ten drugi miał mieć to oznaczenie.
Chodziło oczywiście o Ogara 200, oba powstały na bazie 50-T-3. Nazwa "Ogar", powstała po ukończeniu Ogara 200.
50-T-3, mimo że jeszcze nie był produkowany, został umieszczony w instrukcjach napraw, katalogach części oraz instrukcjach obsługi. Możliwe, że w archiwum państwowym w Bydgoszczy, znajduje się jego dokumentacja techniczna, która jest jedynym dokumentem, w którym jest ukazany rzeczywisty wygląd prototypu/ów.
(29-01-2016 00:20:02)Quake96 napisał(a): Tak jak fakt, że mimo 8-letniego okresu produkcji Ogara 200, nigdy nie zdecydowano się wydać instrukcji do niego.
Wydawano zamiast tego załącznik z Ogarem 200, do instrukcji obsługi 50-T-1 i 50-T-3.
|
|
30-01-2016 15:29:13 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Czyżby T-3 nie istniał? - Szatek - 30-01-2016 15:29:13
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|