Ciekawe pojazdy
|
Autor |
Wiadomość |
Motorowerzystka
Mekanik xD
![*](http://www.chlopcyrometowcy.pl/images/zawodowiec.png)
Liczba postów: 2,110
Imię: Ania
Skąd: Dzikie Mazury
Pojazd: Inny Romet
|
RE: Ciekawe pojazdy
MSS 500
Cytat:Motocykl MSS500 zbudowany w PRL`u w roku 1957, który dla wielu kolekcjonerów jest rewelacją, chociażby dlatego, iż prawie w całości jest wykonany z ALUMINIUM, łącznie z ramą, przodem oraz błotnikami oczywiście.
Cytat:Powyżej zdjęcie pierwszego motocykla zbudowanego 1949 roku przez Pana Stanisława Skórę, który to motocykl musiał być zniszczony po interwencji naszej Ludowej Armii. Motocykl konstrukcji własnej Pana Skóry o nazwie MSS1.
Cytat:Koło wózka bocznego motocykla MSS1 jet to 20-calowe koło od ciężarówki, silnik V2 OHV, pojemnośc ok 4500ccm, koło przednie i tylne od niemieckiego samolotu, gaźnik od niemieckiego czołgu, drugą skrzynię biegów czyli reduktor na ciężki teren obsługiwał pierwszy pasażer, motocykl posiadał 5 miejsc siedzących (3 na motocyklu i 2 w koszu) i 3 stojące, na podestach z tyłu.
Cytat:Motocykl MSS1 niestety nie istnieje, gdyż LWP było bardzo zainteresowane zakupem tego motocykla. Pan Skóra nie chciał go sprzedać przed zalegalizowaniem konstrukcji na swoje nazwisko, więc Bezpieka nakazała niszczenie pojazdu pod pretekstem użycia w nim części pochodzenia wojskowego (jakiś wczesny wymysł typu Ustawa o Broni...). Pan Skóra mógł po prostu motocykl rozebrać i wtedy prawdopodobnie ja bym go złożył, ale będąc wtedy w sile wieku po prostu wk$%#@ił się niesamowicie i potłukł go młotem na oczach Ubeków. Po latach przetopił to aluminium i odlał MSS500.
Cytat:Pan Stanisław Skóra produkował też rowery. Na zdjęciu rower RSS7 z roku 1953. Rower wykonany jest z ALUMINIUM, przód na trapezie, z tyłu wahacz z centralnym amortyzatorem, przerzutka 3 biegowa oraz jeszcze kilka rewelacyjnych rozwiązań technicznych.
Cytat:Silniki w obu motocyklach są konstrukcjami własnymi nie żyjącego już od lat kilku Stanisława Skóry, tak jak też i całe motocykle. Oczywiście nie wykonał on wszystkich elementów silników, bazował na niektórych dostępnych wtedy powszechnie elementach takich jak cylindry (w MSS1 cylindry od silnika lotniczego, w MSS500 cylinder od agregatu prądotwórczego), korbowody, koła zębate, iskrownik, szkło w lampie, gaźnik, koła, opony, łożyska... Własnoręczne wykonywanie tych elementów było bez sensu. Odlewy wykonywał w formach z gliny zmieszanej z piaskiem. Odpowiednią glinę nosił wiadrami z odległości ok. 10km. Odlew ramy wraz z tylnym błotnikiem MSS500 stanowi jedną całość. Obok zdjęcie motocykla bez silnika, zbiornika, siedzeń.
Motocykl i rower należą do forumowicza mcfrag (nie chcę zarobić punktów za podanie nazwy innego forum ![Tongue Tongue](images/smilies/tongue.gif) )
Zapraszam do dyskusji na temat tego motocykla.
|
|
18-12-2015 17:16:05 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 3 gości
|
|