Ocena wątku:
- 5 głosów - 2.8 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
zębatki romet
|
Autor |
Wiadomość |
Mati
Administrator
Liczba postów: 757
Imię: Mateusz
Skąd: Bydgoszcz (Fordon)
Pojazd: Romet Ogar 205
|
RE: zębatki romet
(08-12-2010 16:44:36)saper1923 napisał(a): chociaż o 3 ząbki to się nie opyla zmieniać
Uwierz mi, jeden ząbek robi bardzo dużo.
(08-12-2010 16:44:36)saper1923 napisał(a): słyszałem że przednia zębatka im większa to ma więcej mocy a tylnia im mniejsza to większa prędkość.
Jak kol wiek pozmieniasz przełożenie (czyt. zębatki) to moc silnika zostanie taka SAMA. Wiem, że dla was to pewnie bez różnicy, ale gdy zmieniamy przełożenie to zmienia się moment obrotowy [Nm], a nie moc [KM].
Dla ścisłości z tymi przełożeniami:
- Im mniejsza zębatka z przodu i im większa z tyły to tym większy moment obrotowy.
- Im większa zębatka z przodu i im mniejsza z tyłu to tym mniejszy moment obrotowy, a większy v-max.
Jak nie wiesz dlaczego tak jest, pojeździj sobie rowerem z przerzutkami. To działa na tej samej zasadzie.
Co do zębatek w Rometach. W modelu 50-T-1 seryjnie jest przełożenie 13:44 i tego się trzymaj nie zależnie od tego jaki masz silnik (019, 023 ... itd.). Wtedy na pewno będzie jeździł tyle ile na motorower przystało
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-12-2010 20:10:02 przez Mati.)
|
|
08-12-2010 20:08:40 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: zębatki romet - Mati - 08-12-2010 20:08:40
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|