ON vs LPG vs PB
|
Autor |
Wiadomość |
BigSoft
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 1,006
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
|
RE: ON vs LPG vs PB
(29-08-2015 05:15:02)Latos napisał(a): Ale w europie jest taka kretynska moda ze diesle sa lepsze od benzyny i teraz sie ludzie w miastach mecza z dieslami bo niedogrzane oraz filtry sie zapychaja...
Zgodzę się, że współczesne diesle lubią sprawiać problemy.Głównie dlatego, że napakowali tam tonę elektroniki, jakieś dwumasy filtry i inne badziewia. Natomiast kilkanaście lat temu robiono naprawdę porządne silniki diesla (nie mówię, że teraz tak nie jest, ale ze względu na ilość osprzętu awarie są częstsze), które niszczyły pod względem ekonomicznym benzynę z tej samej półki. Przykładowo taki XUD11. Chyba nikt mi nie powie, że silnik, który bez remontu robi 500 tys a wersji bez turbo nawet milion km, przy czym spala 6-7l/100km w cyklu mieszanym (miasto 8, trasa 5) ciągnąc 1,5 tonowe bydle, uzyskując moc 110km (z turbo) lub 88 (bez turbo) jest złym silnikiem. Owszem, nie ma pełnej mocy do końca skali obrotomierza, za to momentem nadgania w zakresie 1500-3000obr/min. Taka charakterystyka tego silnika.
W ogóle te wojenki i przegadywanki co jest lepsze diesel czy benzyna nie mają większego sensu, bo dla części (pewnie większości tutaj) benzyna niszczy wszystko, a dla innych dieselki są spoko. Trzeba widzieć zalety i wady obu rozwiązań i podchodzić do tego w sposób taki - co mi jest potrzebne do jazdy na codzień, jakim autem jeżdżąc (z jakim silnikiem) będę miał przyjemność z jazdy.
Ja np doceniam oba rozwiązania. Uwielbiam klekot mojego XUD11ATE w citroenie, lubię to, że na 5 biegu pod górkę ciągnie bez problemu na niskich obrotach przyjemnie sobie klekotając (wiadomo też, że dla jednych klekot jest odrzucający a inni wręcz go lubią). Doceniam też auta z motorami benzynowymi, bo też fajne jest to, że można sobie go pociągnąć do końca no i ma całkowicie inną charakterystykę pracy niż diesel. W moim mniemaniu oba rozwiązania są spoko, tylko zależy kto czego oczekuje od jednostki napędowej i tyle.
Ostatnio miałem okazję porównać zwykłego 2.2 HDI 136km i 2.2 HDI BiTurbo 170km (oba auta, to Citroeny C5 i w automacie). Pierwszy z nich, no cóż zwykły, nowoczesny diesel. Jedzie bo jedzie, jest ogólnie ok. Natomiast drugi... bajka. Ciągnie od samego dołu, do końca swojego zakresu pracy, do tego 6 biegowy tiptronic i jazda to sama przyjemność (tutaj pojawia się hejt od tych co nie znoszą automatów ![:F :F](images/zab.gif) ).
Natomiast co do gazu, to jestem zdania, że jeżeli dany silnik nie wykazuje jakichś przeciwwskazań - to montować, bo po co przepłacać za paliwo? Sam po przemyśleniu trochę żałuję, że kupiłem CC bez gazu (na początku nie chciałem), choć miałem okazję. Mimo, że auto jest małe i ktoś może powiedzieć, że się nie opłaca. Tylko, że teraz jeździłbym za połowę mniej kasy niż na PB95, a jeżeli straciłby na mocy? No cóż, wiele do stracenia nie ma...
citroen-XM.pl
|
|
29-08-2015 20:34:11 |
|
4 użytkowników postawiło piwo BigSoft za ten post:4 użytkowników postawiło piwo BigSoft za ten post.
Bartek (08-29-2015), JGNZM (08-30-2015), jurek_j (08-29-2015), Latos (08-30-2015)
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: ON vs LPG vs PB - BigSoft - 29-08-2015 20:34:11
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|