Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
akumulator ciężko podładować
Autor Wiadomość
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,006
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #9
RE: akumulator ciężko podładować
Cewki są przełączane. Masz dwie cewki ładowania w prądnicy. Mają jeden wspólny koniec odseparowany od masy i tym końcem jest brązowy przewód wyprowadzony z prądnicy. Pozostały więc dwa osobne początki dla każdej cewki. Obydwa są przeważnie wyprowadzone jako osobne dwa żółte przewody. Cewki mają taką samą wydajność prądową (ok 0,8A), więc nie ma znaczenia która cewka będzie pracowała na pozycji 1 stacyjki, a która będzie dołączana na pozycji 2. Tak dołączana.

Ładowanie jest rozwiązane, że gdy ustawisz stacyjkę w pozycji 1, to ładuje tylko jedna cewka. Masz wtedy wydajność prądową rok 0,8A, czyli jakieś 5-6W w zależności od obrotów. W momencie gdy przełączysz stacyjkę na pozycję 2, powinna dołączyć się równolegle druga cewka (przez stacyjkę właśnie) i wtedy wydajność prądowa ładowania wzrasta do ok 1,4A (ze względu na pewne straty, jak wspomniane choćby wyżej przesunięcie w fazie).

Tak to wygląda na schemacie instalacji elektrycznej Charta:



Tutaj masz schemat zastępczy w celu uproszczenia. Mam nadzieję, że załapiesz o co w tym chodzi.




Istnieją dwie możliwości. Możesz mieć na odwrót przylutowaną cewkę w prądnicy (wątpię). Wtedy po dołączeniu jej na pozycji 2 do tej pierwszej nastąpi zwarcie pomiędzy cewkami i w rezultacie brak ładowania.

Druga możliwość to uszkodzona cewka ładowania (ta dołączana).

Jak to najprościej sprawdzić? Wypnij dwa żółte przewody i jeden brązowy z instalacji Charta. Brązowy podłącz do żarówki 6V/5W (np do jej "masy", do obudowy). Następnie weź jeden zółty i dotknij do drugiego wolnego bieguna żarówki. Powinna świecić. Następnie powtarzasz ten sam pomiar, tym razem podłączając drugi wolny, żółty przewód, zamiast pierwszego (brązowy zostaje bez zmian, bo przecież jest wpólny). Cewki powinny tak samo mocno rozświetlić żarówkę. Pomocny może być woltomierz (miernik ustawiony na zakres pomiaru napięcia zmiennego [~ AC ]). Jeżeli obie cewki z osobna zasilają żarówkę bez problemów, to wtedy złącz razem żółte przewody i podłącz (w efekcie masz brązowy na jednym biegunie żarówki, a dwa skręcone razem żółte na drugim). Żarówka oczywiście powinna bez problemu zaświecić i to jaśniej, ponieważ zasilają ją dwie cewki ładowania. Jeżeli wszystko jest ok, to problem leży w instalacji elektrycznej Charta, a nie w samych cewkach.

Poniżej schematy dla testu każdej cewki z osobna i na połączonych razem:







PS. Na oryginalnym schemacie elektryki Charta kolory przewodów są źle oznaczone. Przykładowo wspólnym przewodem niby jest żółty, a pozostałe osobne to niebieski i brązowy. W rzeczywistości w większości przypadków (jak nie we wszystkich) wspólnym przewodem jest zawsze brązowy, a pozostałe dwa są żółte.

citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-07-2015 19:19:13 przez BigSoft.)
07-07-2015 19:04:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: akumulator ciężko podładować - BigSoft - 07-07-2015 19:04:31




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
komar przetarty tłok i cz...
Ostatni post: Dinozaur
Wczoraj 22:09:54
» Odpowiedzi: 61
» Wyświetleń: 10192
Wigry 2 1976 - Remont woj...
Ostatni post: usertm
Wczoraj 21:27:44
» Odpowiedzi: 36
» Wyświetleń: 4915
Wagant z piwnicy i jego d...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 15:43:46
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 176
Kupię silnik 003 do komar...
Ostatni post: Korczas
08-04-2025 22:54:58
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 65
[Poradnik] Dezamet 019 (R...
Ostatni post: magos125
08-04-2025 22:47:00
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 24854
Pęknięty karter
Ostatni post: Norweski Zomowiec
08-04-2025 22:05:14
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 443
Powitaanie
Ostatni post: MacRoial
08-04-2025 17:07:26
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 72
Silnik po 6 kilometrach o...
Ostatni post: Dinozaur
08-04-2025 12:53:04
» Odpowiedzi: 37
» Wyświetleń: 1628
Kupię kartery silnika 003...
Ostatni post: Korczas
07-04-2025 19:06:41
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 84
Liczba oktanowa a ustawie...
Ostatni post: Dinozaur
07-04-2025 13:46:59
» Odpowiedzi: 53
» Wyświetleń: 3481
Cześć wszystkim!
Ostatni post: skiczek
07-04-2025 09:03:48
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 298
Ogar 205 1987
Ostatni post: romek
07-04-2025 05:00:45
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 627
Kupię mocowanie błotnika ...
Ostatni post: Korczas
06-04-2025 21:52:07
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 199
Ślizgająca kopka Romet Ko...
Ostatni post: Bob_Harley
06-04-2025 17:13:59
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 399
Problem z przeniesieniem ...
Ostatni post: Labores
06-04-2025 16:50:40
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 291

Reklama