Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Fiat Cinquecento 900i Happy 1996'
Autor Wiadomość
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,006
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #56
RE: Fiat Cinquecento 900i Happy 1996'
Ten tego, coś tam się dzieje Tongue

Z racji tego, że CC pochłaniał olej niczym dobre piwo w upalne dni, postanowiłem wymienić mu pierścionki. Z tymi pierścieniami to była niezła historia i dosyć długo wszystko to trwało, ale w końcu auto śmiga.

Zacznę od początku. Gdzieś w okolicach 14 czerwca postanowiłem, że trzeba w końcu ten silnik doprowadzić do ładu. Jedno, że pali olej, drugie, że przerywa, trzecie, że spaliny (prócz olejem) śmierdzą niespaloną benzyną. Za bogatka dawka benzyny w stosunku do powietrza. Trzeba było dokonać więc pewnych zakupów:

- nowa, oryginalna sonda lambda (Delphi) - 150zł;
- zestaw pierścieni firmy Goetze, nominalne, wymieniane tylko ze względu na spalanie oleju, kompresja była bardzo dobra - 132zł;
- uszczelka pod głowicę - 35zł (niestety Hart...);
- uszczelka miski olejowej Victor-Reinz - 30zł;


Z tymi pierścieniami to niezłe jaja były, bo po rozebraniu silnika okazało się, że.. nie pasują na tłoki. Pierścienie Goetze, to - jak się okazało, był zestaw naprawczy na nominalne tłoki, czyli do montażu po regeneracji (poszerzeniu i wyrównaniu) rówków w tłoku. Były więc wyższe... Ja tłoki mam w bardzo dobrym stanie, więc nie było wyjścia, tylko spowrotem do sklepu na wymianę. Ledwo gościu mi to załatwił, ale w końcu dostałem pierścionki z firmy Prima (polecam, mam od 6 lat w Citroenie XM 2.1TD, wszystko lata jak trzeba) - wymiary 65/1.5/1.5/3

Sonda:







Nowe części:



Jak widać trochę dmuchało:








Po demontażu, oczywiście tłoczki wyczyściłem, szczególnie zwracając uwagę na rowki. Trochę nagaru było, ale bez tragedii.






Następnie przyszedł czas na ogarnięcie układu wydechowego. Co prawda tłumik jest praktycznie nowy, ale reszta jest stara, przegnita, a zamiast katalizatora lub puszki po nim ktoś wspawał rurę do wody... Przegląd się zbliża, więc trzeba było to ogarnąć. Początkowo zastanawiałem się nad tłumikiem zastępczym (za katalizator), czy strumienicą, ale finalnie podjąłem decyzję, że wpakuję mu katalizator i święty spokój.

Koszta:

- katalizator 130zł + 14zł wysyłka;
- rura środkowa 73zł + 11zł wysyłka.









Złom:










Układ został wstępnie złożony i spasowany na aucie, a następnie zdemontowany i obspawany gdzie trzeba. Nie bawiłem się w obejmy. Miejsca spawania zostały zabezpieczone odpowiednią farbą.









Oczywiście do tego wpadły nowe uszczelki (kolektor - rura, pod aparat wtrysku, niestety reszty nie mogłem dostać), koszt jakieś 15 zł bodajże:





Przy robocie wyszło, że jednak mam walniętą jedną cewkę zapłonową. Kupiłem na Allegro komplet za 10zł. Niby miały być sprawne, ale była tylko jedna. Także z 4 cewek mam dwie dobre, a dwie idą na złom. Tak czy siak - jest ok.




Pomierzyłem co trzeba. Gdyby ktoś potrzebował, to proszę filmik:






Silnik po wymianie pierścieni, sondy lambda i układu wydechowego chodzi poprawnie. Nie odczułem spadku mocy. Odnoszę wrażenie, że lepiej (szybciej) reaguje na gaz, jest może minimalnie zrywniejszy. Nie czuć żadnego oleju w spalinach, nie czuć też nie przepalonej benzyny. Po prostu spaliny teraz "pachną" jak ze sprawnego silnika benzynowego, zaopatrzonego w katalizator. Jest ok.


Niestety. Nadal minimalnie przerywa, jakby gubił zapłony. Kable nowe, świece nowe, cewki sprawne. Został mapsensor, czujnik położenia wału i sam komputer...

citroen-XM.pl
04-07-2015 21:59:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Fiat Cinquecento 900i Happy 1996' - BigSoft - 04-07-2015 21:59:43




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Remont rometa Polo M-760
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 21:46:32
» Odpowiedzi: 25
» Wyświetleń: 2907
RAKSO Motors
Ostatni post: Nova_motors
Wczoraj 16:55:01
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 499
Liczba oktanowa a ustawie...
Ostatni post: Dinozaur
Wczoraj 14:18:24
» Odpowiedzi: 54
» Wyświetleń: 3683
Kupię silnik 003 do komar...
Ostatni post: Dinozaur
Wczoraj 12:59:24
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 216
Wigry 2 1976 - Remont woj...
Ostatni post: zaz
Wczoraj 09:56:09
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 5168
Remont
Ostatni post: romek
Wczoraj 06:18:57
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 520
Romet Smyk 1 '86
Ostatni post: Traperzysta
10-04-2025 20:06:07
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 3249
Witam wszystkich
Ostatni post: AdrianBadi
10-04-2025 19:27:50
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 51
Kupię podnóżek kierowcy d...
Ostatni post: zmd-52
10-04-2025 11:32:47
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 469
komar przetarty tłok i cz...
Ostatni post: Dinozaur
09-04-2025 22:09:54
» Odpowiedzi: 61
» Wyświetleń: 10434
Wagant z piwnicy i jego d...
Ostatni post: wigryman
09-04-2025 15:43:46
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 266
[Poradnik] Dezamet 019 (R...
Ostatni post: magos125
08-04-2025 22:47:00
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 24927
Pęknięty karter
Ostatni post: Norweski Zomowiec
08-04-2025 22:05:14
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 599
Powitaanie
Ostatni post: MacRoial
08-04-2025 17:07:26
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 114
Silnik po 6 kilometrach o...
Ostatni post: Dinozaur
08-04-2025 12:53:04
» Odpowiedzi: 37
» Wyświetleń: 1835

Reklama