| 
	
	 
		
	 
	
	
	
		
			| 
				
				 
					Wał korbowy W drynie
				 
			 | 
		 
		
			| Autor | 
			Wiadomość | 
		 
		
	 
	
		
	
		
		ananas 
 
 
		
			Technik 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 1,076 
Imię: Kamil 
Skąd: Zabrze 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Wał korbowy W drynie 
			 
			
				Wał korbowy (wał wykorbiony) - element mechanizmu korbowego. Jest podstawowym elementem silnika tłokowego i wielu innych maszyn. Wał korbowy składa się z czopów głównych, czopów korbowych które obciążone są jak w typowym wale i ramienia wykorbienia wału, które podlegają bardziej złożonym obciążeniom. Wał korbowy jest drążony, wewnątrz pod ciśnieniem jest tłoczony olej silnikowy smarujący panewki stopy korbowodu oraz czopy główne wału. Wyjątkiem jest wał korbowy silnika dwusuwowego smarowanego mieszankowo, który jest dzielony celem montażu łożysk tocznych przy czopach głównych i korbowych.Ciekawym przypadkiem jest wał korbowy silnika gwiazdowego który ma czopy główne łożyskowane na łożyskach tocznych, a czop korbowy łożyskowany jest na panewce.Spotyka się różne przeciwstawne określenia definiujące wał korbowy i wał wykorbiony. Według jednych wał wykorbiony to wał, którego korby są osadzone między łożyskami. Według innych wał składający się z jednego tylko wykorbienia nazywa się wałem wykorbionym.Najczęściej jednak, zwyczajowo, wałem korbowym nazywa się wał będący częścią silnika spalinowego, a wałem wykorbionym wał z wykorbieniami znajdujący się w każdej innej maszynie. 
 
Odpowiedź nasuwa się sama - wał korbowy jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania silnika spalinowego.
			 
			
			
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 16-06-2015 22:04:22 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	 
	
	
		
	 
	
		
  
	 
	 
	
	
 
| Wiadomości w tym wątku | 
 
RE: Wał korbowy W drynie -  ananas - 16-06-2015 22:04:22 
 | 
 
 
	
	 
	
 
  
	
		
		
	 
	 
	
 
Użytkownicy przeglądający ten wątek:     1 gości
 
	
 
			
			
 | 
 
  
  
 
 
 
      |