Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 2 głosów - 3 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ROMET Komar 2350 - Problem ze złożeniem silnika
Autor Wiadomość
KeiSangi Offline
unfunny boy
*


Liczba postów: 1,451
Imię: Ignaś
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny Romet
Post: #14
Odp: ROMET Komar 2350 - Problem ze złożeniem silnika
A nieprawda. Cytat z oficjalnego FAQ forum:

Obecnie przyjmuje się następujące oznaczenia średnicy cylindrów:
Nominał: 38,00 mm
R1/Pierwszy szlif: 38,25 mm
R2/Drugi szlif: 38,50 mm
R3/Trzeci szlif: 38,75 mm
R4/Czwarty szlif: 39,00 mm
Pseudo 60 cm3: 40,00 mm

Części dawnej produkcji przyjmowały jednak inne oznaczenia (wymiary w przybliżeniu do setnej części milimetra)

Nominał: 38,00 mm z czego wyróżniamy tzw selekcje:
NC: 38,000 mm - 38,009 mm
NB: 38,009 mm - 38,018 mm
NA: 38,018 mm - 38,027 mm

(Selekcje podałem raczej w formie ciekawostki, lub gdyby kogoś ciekawiło wybite na cylindrze oznaczenie)

R1/Pierwszy szlif: 38,50 mm
R2/Drugi szlif: 39,00 mm

Dobierając tłok lub pierścienie należy się kierować średnicą cylindra. Przy zakupie np. tłoka z zapasów ZMD należy pamiętać, że wybite na nim R2 oznacza tak naprawdę czwarty szlif według dzisiejszego oznaczenia. Kupując pierścienie, gdy nie znamy dokładnej średnicy naszego cylindra możemy go zmierzyć mikrometrem lub przyjąć bardziej realistyczną opcję czyli wymontować cylinder i pójść z nim do sklepu.

Jeżdżę po to by jeździć,
Żyję aby nie żyć
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-05-2015 15:28:18 przez KeiSangi.)
31-05-2015 15:18:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 3 użytkowników postawiło piwo KeiSangi za ten post.
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
Odp: ROMET Komar 2350 - Problem ze złożeniem silnika - KeiSangi - 31-05-2015 15:18:15




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Wał 023 pełny czy orginal
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Dzisiaj 17:54:50
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 102
Jakie gwintowniki/narzynk...
Ostatni post: Piotrekdriver1
Dzisiaj 14:26:51
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 171
Gdańska Jawa Babetta 210
Ostatni post: buras_tft
Dzisiaj 01:11:56
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 1219
Iskra na platynkach
Ostatni post: Merfix
Dzisiaj 00:53:58
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 109
kola i wahacz
Ostatni post: grissley
Dzisiaj 00:27:23
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 4972
Czyżby T-3 nie istniał?
Ostatni post: romek
Wczoraj 22:32:30
» Odpowiedzi: 63
» Wyświetleń: 52093
nwm co napisać
Ostatni post: galkahalka
Wczoraj 21:21:58
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 236
opona - stomil czy współc...
Ostatni post: grz3513k
Wczoraj 21:15:41
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 84
Romet ogar 200 strzela w ...
Ostatni post: Jakub.200
Wczoraj 18:38:53
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 356
Oś koła motorynka.
Ostatni post: Piotrekdriver1
Wczoraj 17:41:39
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 115
Przecięty dowód komar
Ostatni post: romek
Wczoraj 17:40:51
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 183
Przednie zawieszenie w Og...
Ostatni post: grissley
Wczoraj 03:48:41
» Odpowiedzi: 25
» Wyświetleń: 1966
Tuning Sałek s38 - działa...
Ostatni post: Dinozaur
13-12-2025 17:39:59
» Odpowiedzi: 40
» Wyświetleń: 2680
Tylna oś Romet Zenit.
Ostatni post: ROMECIARZ1
13-12-2025 17:06:07
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 98
siema wszystkim
Ostatni post: galkahalka
12-12-2025 16:38:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 138

Reklama