Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 2 głosów - 3 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ROMET Komar 2350 - Problem ze złożeniem silnika
Autor Wiadomość
KeiSangi Offline
unfunny boy
*


Liczba postów: 1,451
Imię: Ignaś
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny Romet
Post: #14
Odp: ROMET Komar 2350 - Problem ze złożeniem silnika
A nieprawda. Cytat z oficjalnego FAQ forum:

Obecnie przyjmuje się następujące oznaczenia średnicy cylindrów:
Nominał: 38,00 mm
R1/Pierwszy szlif: 38,25 mm
R2/Drugi szlif: 38,50 mm
R3/Trzeci szlif: 38,75 mm
R4/Czwarty szlif: 39,00 mm
Pseudo 60 cm3: 40,00 mm

Części dawnej produkcji przyjmowały jednak inne oznaczenia (wymiary w przybliżeniu do setnej części milimetra)

Nominał: 38,00 mm z czego wyróżniamy tzw selekcje:
NC: 38,000 mm - 38,009 mm
NB: 38,009 mm - 38,018 mm
NA: 38,018 mm - 38,027 mm

(Selekcje podałem raczej w formie ciekawostki, lub gdyby kogoś ciekawiło wybite na cylindrze oznaczenie)

R1/Pierwszy szlif: 38,50 mm
R2/Drugi szlif: 39,00 mm

Dobierając tłok lub pierścienie należy się kierować średnicą cylindra. Przy zakupie np. tłoka z zapasów ZMD należy pamiętać, że wybite na nim R2 oznacza tak naprawdę czwarty szlif według dzisiejszego oznaczenia. Kupując pierścienie, gdy nie znamy dokładnej średnicy naszego cylindra możemy go zmierzyć mikrometrem lub przyjąć bardziej realistyczną opcję czyli wymontować cylinder i pójść z nim do sklepu.

Jeżdżę po to by jeździć,
Żyję aby nie żyć
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-05-2015 15:28:18 przez KeiSangi.)
31-05-2015 15:18:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 3 użytkowników postawiło piwo KeiSangi za ten post.
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
Odp: ROMET Komar 2350 - Problem ze złożeniem silnika - KeiSangi - 31-05-2015 15:18:15




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Kupię pamiątki romet
Ostatni post: Wojtas29
Dzisiaj 11:32:33
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 12
Polo Lux 75
Ostatni post: Wojtas29
Dzisiaj 10:19:11
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 473
Nieczytelny numer ramy og...
Ostatni post: romek
Dzisiaj 08:38:52
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 52
Pęknięty karter
Ostatni post: romek
Dzisiaj 08:36:15
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 102
romet zenit
Ostatni post: zaz
Wczoraj 23:54:23
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 46
[K] Mocowanie tłumika oga...
Ostatni post: tooobiasz
Wczoraj 19:32:50
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 51
Kierunkowskazy rowerowe r...
Ostatni post: Wojtas29
Wczoraj 16:59:46
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 44
Kierunkowskazy rowerowe r...
Ostatni post: Wojtas29
Wczoraj 12:33:10
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 56
Mocowanie tłumika ogar 2...
Ostatni post: tooobiasz
Wczoraj 11:32:10
» Odpowiedzi: 12
» Wyświetleń: 7486
Karter ogar 205 023, napr...
Ostatni post: wazniak96
Wczoraj 09:47:54
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 210
Kapa/dekle silnika komar ...
Ostatni post: romek
Wczoraj 08:17:15
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 111
witam
Ostatni post: łogór 200
26-10-2025 23:43:38
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 135
Oleje Castrol
Ostatni post: Bob_Harley
26-10-2025 15:11:35
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 176
Ogar 205 - 023. Uszkodzen...
Ostatni post: baczek007
26-10-2025 12:24:05
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 67
Kupię auta z PRL
Ostatni post: zaz
26-10-2025 12:17:19
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 77

Reklama