Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Problem z odpaleniem
|
Autor |
Wiadomość |
krzysiu1505
Technik

Liczba postów: 952
Imię: .
Skąd: okolice Bochni
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Problem z odpaleniem
Jeśli chodzi o ustawienie, to tak: styki przerywacza powinny się rozwierać na 0,4 mm, a zapłon powinien być ustawiony tak, aby styki się zwierały, gdy tłok jest od 1,8mm do 2mm poniżej najwyższego położenia. W teorii do zmierzenia tego jest przyrząd wkręcany do głowicy, ale wystarczy zwykła suwmiarka. Wałem lepiej kręcić nie kopiąc kopką, a kręcąc znajdującą się na wale śrubą(normalnie powinna być tam śruba na śrubokręt płaski, na Twoich zdjęciach jest chyba na klucz 8 albo 10). Po ustawieniu tłoka w takiej pozycji(czyli od 1,8mm do 2mm od najwyższego położenia) należy poluzować śruby podstawy iskrownika, i przekręcać ją tak, aby styki przerywacza się zwarły. Gdy coś takiego jest, należy podstawę przykręcić, wziąć jeszcze suwmiarkę i zobaczyć czy się zwierają platynki w zakresie położenia tłoka od 1,8mm do 2mm od najwyższego jego położenia. Gdy tak jest, należy założyć pokrywę, wkręcić świecę zapłonową i jeździć. A co do innych czynności serwisowych, to polecam poszukać po internecie skanów książki "Motorowery Romet obsługa i naprawa" oraz polskiej instrukcji obsługi motoroweru Jawa 50, ze skorygowaniem, że podane tam parametry wyprzedzenia zapłonu są dla silnika osłabionego na rynek polski.
Skład złomu w moim garażu:
- Simson S51B1-4 1983r
- Simson S51N/Electronic/Comfort(składak z 3 różnych) 1989r.
- Romet Ogar 200(motorower jutra: może jutro odpali) 1989r: sprzedany, oby trafił w dobre ręce
|
|
09-05-2015 09:49:56 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Problem z odpaleniem - krzysiu1505 - 09-05-2015 09:49:56
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|