Fiat 126 NP "Ryjek".
|
Autor |
Wiadomość |
Knight_in_fire
Nowy

Liczba postów: 49
Imię: Tobiasz
Skąd: Rybnik
Pojazd: Inny
|
Fiat 126 NP "Ryjek".
Pewnie wszyscy znają ten temat, zwłaszcza modelu z 1978 r. przejętego przez p. Marcelego Jamroza w 1984 r z przebudowanym w 1991 r. tyłem na bazie Fiata 126 BIS i unowocześnionym silnikiem 704 ccm, osiągającym 40 KM.
Temat ten powstaje, by:
1) przejrzeć pobieżnie znane warianty na temat przednionapędowego Malucha,
2) sprawdzić, czy użytkownicy byliby skłonni do budowy repliki takiego samochodu.
Podstawowe pytania:
1) Która płyta podłogowa pasowałaby pod budowę Ryjka, jeśli ten samochód miałby mieć w miarę zbliżoną do prototypu szerokość, umożliwiającą zastosowanie silnika z przodu?
1. z Pandy I,
2. z Pandy II,
3. z Punto I,
4. z Cinquecento,
5. pomodzona.
2) Czy warto stosować klapę tylna z BISa a la Jamróz celem zbliżenia samochodu do nowoczesnych konstrukcji?
1. tak,
2. nie,
3. nie mam zdania.
3) Jaki przód zastosowałbyś do 126 NP?
1. oryginalny z wydłużeniem błotników przednich i zastosowaniem zawiasów na tyle klapy oraz jej modernizacją, charakterystyczną dla NP,
2. jak wyżej, ale z wycięciem z przodu elementu, dzielącego reflektory, zawężeniem całej szerokości reflektorów z wyciętym elementem o 4 cm i dodaniem środkowego wlotu powietrza i reflektorów przednich z Mercedesa O405N (przód a la Fiat 130).
3. inna opcja.
4) Do budowy przednionapędowego 126p wykorzystałbym karoserię z:
1. ST
2. FL
3. el
4. el SX
5. el HE
6. Bosmal
7. Brown/Silver/Black
8. BIS
5) Jaki silnik chciałbyś umieścić w tym samochodzie:
- 650 ccm (z modyfikacjami do jazdy przedniej),
- 704 ccm,
- 875 ccm (doładowany dwugar, 85 KM, Panda III) i 5 biegów,
- 899 ccm, 5 biegów
- 1108 ccm, 5b.
- 1242 ccm, 5/6b.
6) Jaki układ kierowniczy zastosowałbyś w aucie z racji powiększenia się dystansu między kołem kierownicy a błotnikiem?
1. z Pandy I,
2. z Pandy II,
3. z Punto I,
4. z Cinquecento.
5. modzony oryginał.
7) Jakie zawieszenie zastosowałbyś w aucie z racji powiększenia się dystansu między błotnikami?
1. z Pandy I,
2. z Pandy II,
3. z Punto I,
4. z Cinquecento,
5. pomodzony oryginał.
No, zapraszam was do dyskusji i budowy swojego auta.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-03-2015 18:59:51 przez Knight_in_fire.)
|
|
19-03-2015 18:47:20 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|