Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
zasilanie modułu przez transformator
Autor Wiadomość
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,006
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #10
RE: zasilanie modułu przez transformator
Dobra inaczej. Powiem tak. Prądnica wygląda bardzo ładnie, więc problemu w nawinięciu cewek bym nie szukał. Pisałeś wcześniej, że nawet na jednej cewce transformator teoretycznie generuje zbyt niskie napięcie.

Trzeba więc zacząć od testów tylko na jednej cewce. Przyszła mi też do głowy pewna myśl - błędne wskazania miernika. Przy 40V powinna już skakać iskra na świecy (takie napięcie powinno pojawić się już przy 2V na cewce ładowania...) Zrób taki test - ustaw przerwę na świecy na 0,2 albo i 0,1mm (iskra wtedy ma łatwiej przeskoczyć, co jest szczególnie ważne przy słabym ładunku energii). Kopnij z całej siły. Jeżeli iskra nie przeskoczy ani razu, szukałbym przyczyny w... impulsatorze.

Widzę, że masz identyczny impulsator jak u mnie i wiem z własnego doświadczenia, że nawet minimalna zmiana ustawienia impulsatora ma ogromny wpływ na pracę modułu.

Jaki element wyzwala moduł i jaką odległość ustawiłeś pomiędzy nim, a rdzeniem impulsatora?
Jakiego miernika używasz?
Napięcie na wyjściu transformatora mierzysz bez podpiętego modułu?
Próbowałeś podłączyć trafo uzwojeniem niskonapięciowym do cewki - oczywiście bez udziału masy pojazdu, a po drugiej stronie podłączyć tylko i wyłącznie woltomierz?


PS. Wersja z trafo musi działać. Nawet na oryginalnej 6V cewce ładowania, która ma wydajność 0,8A zapłon Charta działa bez problemu w pełnym zakresie obrotów.

PS2. Jaki zakres pomiarowy ustawiłeś na mierniku?

PS3. Samą cewkę ładownia możesz prosto sprawdzić - podłącz do jednej żarówkę 12V/21W. Kopnij energicznie - żarówka powinna się na chwilę zaświecić. Możesz mieć też przy okazji podpięty woltomierz. Możesz też wykonać pomiar napięcia bez obciążenia itd.



(15-01-2015 16:56:55)charper napisał(a):  a jakie napiecie powinny dawac cewki przewiniete na 12V przy kopaniu w kopnik? bo z tego co wiem to te 12 V i wiecej uzyskuje sie przy dosyc duzych, mam racje?

Nie pamiętam ile przy kopaniu. 12V możesz uzyskać nawet na biegu jałowym silnika. Wszystko zależy jak obciążysz cewkę. Robiąc prądnicę taką jak z mojego poradnika masz na tyle mocy, że przy normalnej jeździe i żarówce h4 55/60 z przodu - ugotowałbyś akumulator nie stosując regulatora napięcia. Napięcie 14V przy obciążeniu 120W jest osiągalne praktycznie przy maksymalnych obrotach silnika, ale już przy instalacji jak u mnie, czyli standard + światło zasilane z akumulatora, z żarówką h4 55/60 ugotowałbyś akumulator podczas spokojnej jazdy bez regulatora napięcia. Wszystko zależy od obciążenia prądnicy.

citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-01-2015 22:38:31 przez BigSoft.)
16-01-2015 22:28:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: zasilanie modułu przez transformator - BigSoft - 16-01-2015 22:28:33




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Kultowy model roweru ZZR ...
Ostatni post: Aleksander
Wczoraj 23:10:51
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 19
Brak maksymalnej mocy, pr...
Ostatni post: Fearevil
Wczoraj 22:45:01
» Odpowiedzi: 47
» Wyświetleń: 2658
Romet 50-T-1 brak mocy
Ostatni post: k1el_on
Wczoraj 19:43:20
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 229
Jaki korbowód do komara?
Ostatni post: Bob_Harley
Wczoraj 11:38:44
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 79
Moja Pierwsza - Romet Pon...
Ostatni post: Piotrekdriver1
Wczoraj 07:47:59
» Odpowiedzi: 113
» Wyświetleń: 47170
Romet Wigry 3 1987r.
Ostatni post: RometW
12-10-2025 22:30:50
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 217
Romet UNIVERSAL 1977
Ostatni post: RometW
12-10-2025 22:20:15
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 63
Ogar 205 - 023. Identyfik...
Ostatni post: romek
12-10-2025 17:39:07
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 118
Dezamet 019 - ciężko prac...
Ostatni post: romek
11-10-2025 22:24:49
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 118
Wigry 2 1975
Ostatni post: wigryman
10-10-2025 22:04:48
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 349
Cewki swietlne Ogar 200
Ostatni post: grz3513k
10-10-2025 11:59:00
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 181
zapłony CDI jawa 50 i inn...
Ostatni post: Majster00
10-10-2025 02:05:21
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 1877
Numery silników Jawa 223
Ostatni post: Bob_Harley
09-10-2025 16:56:56
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 472
Moja nowa dojazdówka (Oga...
Ostatni post: romek
09-10-2025 04:50:47
» Odpowiedzi: 71
» Wyświetleń: 5261
Sprzedam wrak Ogara 205
Ostatni post: Wodnik
07-10-2025 17:09:19
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 427

Reklama