Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Autor Wiadomość
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #541
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Marcin to prawda, że kolega który robił mi to tulejowanie nie postarał się tym razem zbyt mocno. Sam zwróciłem uwagę na brak tej symetryczności w wykonaniu kanałów, cóż tak to zrobił i nic na to nie poradzę. Mam jednak pewne wątpliwości czy jest to aż tak istotne.
Zacznijmy od początku, pierwsze próby robiliśmy bez obrotomierza i tylko na pierwszym biegu bo jest zima i nie ma co szaleć po wsi. Tak na słuch wydawało nam się, że silnik kręci się do niższych obrotów ale teraz młody założył obrotomierz i silnik osiąga na luzie te same obroty co 70 ccm. Silnik ten jest też znacznie mocniejszy od 70 ccm i lepiej ciągnie u dołu dodatkowo nie ma najmniejszego przytkania przed reso. Przy testach silnik miał za dużo paliwa, mówiłem o tym młodemu ale ze względu na brak jego dotarcia sam chciał aby tak zostało. Teraz lekko przeregulował gaźnik i silnik rozpędza się dużo lepiej. Ja jeszcze dodam od siebie, że brakuje mi w tym duecie (cylinder i wydech) charakterystycznego dzwonienia wydechu jakie było słychać w 70 ccm i to na początku budziło moje zaniepokojenie, że nie ma reso. Podsumowując to nie ma nad czym płakać bo jest znacznie lepiej niż na 70 ccm a pojemność wzrosła jedynie o 7 ccm. Jest jeszcze jedna sprawa: tu gdzie wydech (kanał wydechowy) 70 tki jest w najwyższy jest on też bardzo szeroki w stosunku do tego z 77 ccm bo tu jest przegroda i to bardzo szeroka czyli jakby porównać szerokość wydechów w samym szczycie to szerszy wydech ma 70 tka i to może powodować, że u góry ten silnik może nie zwalać z nóg, ale tak naprawdę to nikt z nas jeszcze tego nie sprawdził. Gazując na wolnych obrotach tego się nie da potwierdzić. Postaram się podszlifować go jeszcze i minimalnie podrównać te wydechy i powinno być wszystko ok. Jeśli tylko potwierdzasz, że wzrost pojemności nie powinien mieć wpływu na wymiary tego wydechu to cylinder ja już sam opanuję. Tam jest jeszcze jeden szkopuł - kolega który robił tuleję nie wiem po co i czemu podniósł bost port powyżej płuków głównych i pomocniczych i to mi się bardziej nie podoba.
Kolego Marcin jest jeszcze coś - ten cylinder ma wydech o około 1 mm wyżej czyli na wysokości nawet nie całe 25 mm co daje mi z obliczeń jakieś 181 stopni albo więcej otwarcia a ten do którego liczyłeś wydech ma 176 lub nawet mniej, weź to jeszcze pod uwagę choć jak patrzę w program do liczenia wydechów to nie zmienia to zbyt wiele przy tych samych wymiarach wydechu.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-01-2015 21:17:10 przez hohowski.)
06-01-2015 21:10:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień - hohowski - 06-01-2015 21:10:48




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Wigry
Ostatni post: Jakiś_typ
Dzisiaj 18:19:44
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 9
Romet Wigry 3
Ostatni post: Miczix
Dzisiaj 15:04:27
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 49
Romet komar nie ma mocy
Ostatni post: Maka_91
Dzisiaj 12:32:21
» Odpowiedzi: 23
» Wyświetleń: 1904
Jaguar
Ostatni post: WIcky
Dzisiaj 09:36:18
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 39
Cześć wszystkim :)
Ostatni post: Bob_Harley
Wczoraj 22:17:45
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 59
Pytanie o kolor mojego gi...
Ostatni post: Dawdzio
Wczoraj 21:08:05
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 98
[019] Dobór korbowodu na ...
Ostatni post: Maka_91
Wczoraj 19:31:50
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 58
50T-1, 200 albo 205 - któ...
Ostatni post: romek
Wczoraj 19:27:32
» Odpowiedzi: 206
» Wyświetleń: 11901
Rozmiary dysz gaźnika ser...
Ostatni post: Maka_91
Wczoraj 18:48:28
» Odpowiedzi: 34
» Wyświetleń: 26730
zderzak startera
Ostatni post: wazniak96
Wczoraj 14:03:18
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 150
Finanse forum
Ostatni post: romek
Wczoraj 10:31:38
» Odpowiedzi: 99
» Wyświetleń: 35421
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:34:49
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 934
Romet Romka - 50-T-1 '82r...
Ostatni post: grissley
Wczoraj 03:39:13
» Odpowiedzi: 196
» Wyświetleń: 55971
Kod lakieru Kama. Pilnie!...
Ostatni post: Anakin 320
28-07-2025 16:10:06
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 73
Rewizja silnika mińsk 400
Ostatni post: Bob_Harley
28-07-2025 15:56:02
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 195

Reklama