Chart by Janusz94
|
Autor |
Wiadomość |
BigSoft
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 1,006
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Chart by Janusz94
Teoretycznie tak powinno być jak piszesz, jednak ja trochę niezgodnie ze sztuką zrobiłem to tak (zwróć uwagę, że uzwojenie transformatora podłączone do cewek nie ma połączenia z masą!):

PS. Na schemacie pominąłem regulator napięcia.
CDI pobiera tak niewiele prądu, że cewki i tak będą spokojnie ładowały akumulator. Przynajmniej tak jest u mnie odkąd mam prądnicę 120W i nic z tym nie robiłem. Pali, działa i nie zanosi się na to, żeby coś się stało.
Do seryjnego silnika wystarczy spokojnie transformatorek o wydajności 0,5A (ja miałem kiedyś taki mały dzwonkowy, gdzie łączyło się uzwojenia 3V i 5V razem, aby osiągnąć 8V, do tego też uzwojenia podłączyłem 3 cewki ładowania). Kiedyś miałem tabelkę, która przedstawiała pobór mocy zapłonu CDI z cewki zasilającej przy x obrotach, ale niestety gdzieś mi przepadła i nie pamiętam ile brał powyżej 10 tys. Ja bym spróbował zastosować transformator o wydajności 0,5A (ze względu na to, że powinien być dosyć mały), a jeżeli nie da rady, to wtedy 1A.
Transformator 12V/230V 0,5A powinien wystarczyć. Napięcie też powinno być odpowiednie, bo przy 12V będziesz miał 230, a nawet gdyby spadł ona wolnych obrotach, to i tak choćby i 100V było to będzie palił.
citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-12-2014 15:09:38 przez BigSoft.)
|
|
28-12-2014 15:08:59 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Chart by Janusz94 - BigSoft - 28-12-2014 15:08:59
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|